طراحی نمای ساختمان یک طبقه

طراحی نمای ساختمان یک طبقه می تواند به ارزش مادی این نوع ساختمان کمک شایانی کند. در بسیاری از ساختمان های یک طبقه، نمای ساختمان فرسوده شده و شکل اولیه خود را از دست داده است. در این نوع ساختمان ها نیز تعمیر و احیای نما می تواند به احیا ساختمان کمک کرده و روحیه ساکنین را نیز بهبود دهد. اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای بیرونی ساختمان یک طبقه جنوبی، ویلایی، روستایی، ایرانی و مسکونی خود با انواع مصالح همچون سنگ و یا سرامیک هستید، همین حالا با مهندسان نوین قلم تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

طراحی نمای ساختمان یک طبقه
طراحی نمای ساختمان یک طبقه

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۹ دقیقه

انتخاب سبک برای طراحی نمای ساختمان یک طبقه

نمای ساختمان شما اعتبار و هویت ساکنین خود را تعریف می کند. هرچقدر نما زیباتر و شکیل تر باشد، بالطبع دیدگاه مثبت تری در ذهن عابرین و مشتریان ساختمان ایجاد می کند. از سوی دیگر احداث یک نمای مقاوم می تواند از پوسته اصلی ساختمان در برابر عوامل آسیب زا محافظت کند. برای اینکه نمای ساختمان خود را مطابق با الگوهای یک سبک معماری طراحی کنید، می توانید از چندین سبک رایج در طراحی نمای ساختمان یک طبقه کمک بگیرید.

سبک مدرن

یکی از بهترین و جذاب ترین سبک ها برای طراحی نما ساختمان، سبک زیبا و جدید مدرن است. در این سبک خاص از متریال های سبک همچون سیمان، چوب، آجر نسوز و یا شیشه در تناسب با اقلیم منطقه استفاده می شود. معمولاً نماهای مدرن در تناژ یک رنگ روشن ساخته شده و ترکیب ماهرانه از طرح، رنگ و متریال را به نمایش می گذارند.

طراحی نمای مدرن ساختمان یک طبقه ییلاقی
طراحی نمای مدرن ساختمان یک طبقه ییلاقی

 سبک کلاسیک

در طراحی و ساخت نمای ساختمان ویلایی، می توان از نمای رومی و یا کلاسیک نیز استفاده کرد. از آنجایی که نماهای سلطنتی بیشترین جلوه خود را در ساختمان های کوتاه به نمایش میگذارند، انتخاب این سبک برای ساختمان یک طبقه، گزینه ای هوشمندانه به نظر می رسد.

نمای سرامیک ساختمان یک طبقه
نمای سرامیک ساختمان یک طبقه

با انتخاب سبک کلاسیک بایستی سراغ متریال های ارزشمندی همچون سنگ های طبیعی و یا مصنوعی بروید. ساختمان هایی که به نماهای کلاسیک مزین می شوند، حس فخر و شکوه را القا می کنند. هزینه طراحی نمای کلاسیک در ساختمان یک طبقه به جهت استفاده از جزئیات بالا، متریال های ارزشمند و همچنین تزئینات فاخر، بسیار بالاست.

عکس از نمای ساختمان های یک طبقه

در زیر تصاویری از نمای انواع ساختمان های یک طبقه همچون روستایی، ایرانی، یک طبقه ویلایی، یک طبقه اداری و تجاری، در سبک های مختلف ساده و مدرن را می توانید مشاهده فرمایید.

ضوابط طراحی نمای ساختمان یک طبقه

برای اینکه یک نمای اصولی و استاندارد خلق شود، تیم طراحی نوین قلم از یک سری ضوابط و پرهیزهایی که از سوی شهرداری مناطق تعیین می شود، استفاده می کند. این ضوابط در موارد زیر قابل بررسی هستند.

توجه به همسایگی ها

برای احداث یک ساختمان یک طبقه در مناطق شهری، لازم است از سبک حاکم در ساختمان های همجوار برای انتخاب سبک، رنگ و متریال استفاده شود. این مسئله موجب ایجاد یک جلوه هماهنگ در محله و سطح شهر می گردد. به خاطر داشته باشید حتی در صورتی که در اطراف ساختمان ویلایی شما ساختمانی احداث نشده باشد، در انتخاب رنگ مجاز به استفاده از رنگ های غیر متعارف و تند نخواهید بود.

توجه به موقعیت جغرافیایی ساختمان

در طراحی نمای ساختمان، موقعیت ساختمان اهمیت بالایی دارد. در صورتی که ساختمان یک طبقه شما مشرف به ساختمان های دیگر نباشد، می توان از جداره های شفاف استفاده نمود. همچنین می توان تعداد بازشوها و پنجره ها را تا حد قابل توجهی افزایش داد. در غیر اینصورت در انتخاب پنجره و دیوارهای شفاف با محدودیت مواجه می شویم.

استفاده از مصالح بومی

یکی دیگر از ضوابط طراحی نما در ساختمان های یک طبقه، الزام به استفاده از متریال های بومی است. با این کار می توان هزینه اجرای نما را به مراتب کاهش داد. اما محدودیت استفاده از مصالح به هیمن مورد ختم نمی شود. مطابق ضوابط طراحی نمی توان در نمای ساختمان از بیش از ۶۰ درصد فلز و یا شیشه استفاده نمود. همچنین نمی توان از تنوع قابل توجهی از متریال ها استفاده کرد.

طراحی نمای یک طبقه چوبی
طراحی نمای یک طبقه چوبی

استفاده از متریال های تیز نیز در نمای ساختمان های یک طبقه به جهت خطرات آن برای ساکنین و عابرین ممنوع است. به طور مشخص می توان از انواع متریال هایی همچون گچ، بتن، کامپوزیت، سنگ های طبیعی و مصنوعی و یا شیشه و چوب در نمای ساختمان های ویلایی و تک طبقه استفاده کرد. در انتخاب متریال مصرفی لازم است علاوه بر بودجه کارفرما به اقلیم منطقه و میزان مقاومت متریال در برابر شرایط محیطی حاکم بر منطقه نیز توجه داشت.

نتیجه گیری

طراحی نمای ساختمان یک طبقه روستایی، ایرانی، اداری و تجاری، از میان انواع سبک های مدرن و کلاسیک صورت می گیرد. در طراحی و اجرای این دسته از نماهای ساختمانی می بایست علاوه بر سلایق کارفرما، بودجه در اختیار و موقعیت منطقه، به ضوابط شهرداری نیز توجه نمود.

برای آشنایی با نحوه دیزاین نمای آپارتمان های یک طبقه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

پاسخ به سوالات متداول

طراحی نمای ساختمان یک طبقه با کدام سبک ها صورت می گیرد؟

تیم طراحی نوین قلم قادر است طراحی نمای ساختمانی شما را در انواع سبک های مدرن، کلاسیک و یا نئوکلاسیک انجام دهد.

در طراحی نمای ساختمان های تک طبقه از چه متریالی استفاده می شود؟

بسته به سبک طراحی، استفاده از متریال متفاوت خواهد بود. اما معمولاً متریال غالب در طراحی و اجرای این نوع ساختمان ها، بتن، سیمان، سنگ، چوب، سرامیک و شیشه است.

نوین قلم

ایران
تلفن: ۰۹۰۵۱۲۷۸۰۹۶
رایانشانی: novinghalam.com@gmail.com
۷ روز هفته و ۲۴ ساعته باز می باشد
دکمه بازگشت به بالا