طراحی نمای ساختمان با سرامیک

طراحی نمای ساختمان با سرامیک یکی از رایج ترین روش ها برای ساخت یک نمای با کیفیت و متمایز است. استفاده از سرامیک به عنوان یک متریال مستحکم و ارزشمند، از گذشته تا کنون رواج داشته است. می توان با این متریال مقاوم، چهره ای زیبا و شکیل به ساختمان شما بخشید.

طراحی نمای ساختمان با سرامیک
طراحی نمای ساختمان با سرامیک

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۱ دقیقه

طراحی نمای بیرون ساختمان با سرامیک

در صورتی که تصمیم به طراحی نمای سرامیکی گرفته اید، با طراحان نوین قلم در ارتباط باشید. شما می توانید با بررسی نمونه کارها، به کیفیت طراحی نمای سرامیکی مطمئن شوید. همچنین می توانید در این مطلب از نوین قلم نیز به مطالعه مشخصات نمای سرامیکی، مزایا و معایب آن بپردازید.

نحوه طراحی نمای ساختمان با سرامیک

نمای ساختمان اولین آیتمی است که افراد با مشاهده ساختمان شما می بینند. کیفیت این آیتم می تواند بر دیدگاه بیننده تأثیر گذاشته و اعتبار خاصی به شما ببخشد. همین مسئله کافیست تا در طراحی نمای ساختمان دقت لازم را به خرج دهید. برای اینکه یک نمای مشتری پسند خلق کنید، می توانید از متریال سرامیک استفاده کنید.

سرامیک یکی از محبوب ترین متریال های ساختمانی است که با مقاومت بالا و قیمت پایین آن شناخته می شود. توجه داشته باشید که سرامیک مورد استفاده در نما با سرامیک هایی که در کفپوش استفاده می شود، تفاوتی بسیاری از لحاظ کیفیت و استقامت دارد. با این حال سرامیک نما نیز تنوع قابل توجهی از طرح و رنگ را دارد که دست شما را برای خرید و انتخاب باز می گذارد.

انواع سرامیک نما را می توان بر اساس شکل ظاهری آن، به سرامیک طرح آجر، طرح چوب و طرح سنگ تقسیم کرد. سرامیک های طرح سنگ به طور مجزا دارای تنوعی گسترده ای هستند که شامل سرامیک طرح تراورتن، سنگ آنتیک و سنگ گرانیت می شود. با استفاده از سرامیک های طرح سنگ می توان نماهای مدرن سرامیکی را طراحی نمود.

شباهت بالای متریال سرامیک با متریال سنگ موجب محبوبیت بالای آن شده است. این شباهت به قدریست که به سختی می توان سرامیک طرح گرانیت را از نمونه اصلی آن تشخیص داد. با وجود این شباهت بالا، سرامیک ها در مقایسه با سنگ های طبیعی نما، قیمت بسیار کمتری دارند.

همین مسئله موجب شده تا بسیاری از کارفرمایانی که تصمیم به خلق نمای سنگی گرفته اند، سرامیک را جایگزین سنگ کرده و مقرون به صرفه تر عمل کنند. سرامیک نما آجری نیز شباهت بسیاری با آجر داشته و می تواند در خلق یک نمای ساختمانی آجری موفق عمل کند.

عکس نمای ساختمان با سرامیک ( یک طبقه، دو طبقه و حیاط دار)

در زیر می توانید تصاویری از و طرح های نمای ساختمان یک طبقه، دو طبقه، حیاط دار با سرامیک را مشاهده فرمایید.

مزایای طراحی نمای ساختمان با سرامیک

انتخاب متریال سرامیک به عنوان متریال غالب در نمای ساختمان، مزیت های بسیاری در بر دارد. طراحان نوین قلم جنبه های مثبت این انتخاب را در موارد زیر می دانند.

تامین استحکام و ایمنی نما

همانطور که می دانید یکی از کارکردهای نما، تأمین ایمنی پوسته اصلی ساختمان است. سرامیک به جهت داشتن استحکام بالا در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و اشعه uv، می تواند از ساختمان شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کند. همچنین این متریال در برابر آلودگی های محیطی نیز مقاوم بوده و قابلیت پاکسازی ساده ای دارد.

سازگاری با شرایط اقلیمی مختلف

طراحی نمای ساختمان با سرامیک در کلیه اقلیم ها ممکن است. با این حال بهتر است از این متریال در اقلیم هایی که نوسان دمایی بالایی دارند، استفاده نشود. چرا که در اغلب مواقع نوسان شدید دما موجب انقباض و انبساط شدید در سرامیک شده و خطر جدا شدن سرامیک از روی سیمان را بالا می برد.

وزن کم متریال سرامیک

طراحان نوین قلم در اغلب مواقع سنگ سرامیک را به جهت کم بودن وزن آن توصیه می کنند. این مسئله تأثیر بسزایی در تأمین ایمنی ساختمان و ساکنین آن دارد.

تنوع قابل توجهی از طرح و رنگ

خوشبختانه متریال سرامیک با تنوع گسترده ای از طرح و رنگ به فروش می رسد. سرامیک سفید یکی از محبوب ترین انواع سنگ های سرامیک است. با طراحی نمای ساختمان با سرامیک سفید میتوان یک نمای ساختمانی ساده و مدرن ایجاد کرد. همچنین می توان در نمای ساختمان با سرامیک طرح سنگ یک جلوه شکیل و خاص ایجاد نمود.

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

با وجود تمام مزایای ذکر شده، آنچه که استفاده از سرامیک را در طراحی نمای ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری رایج ساخته، قیمت پایین و مقرون به صرفه آن است. برای کارفرمایانی که تصمیم به مدیریت و کاهش هزینه های جاری دارند، این متریال بهترین کارایی را خواهد داشت.

معایب انتخاب سرامیک برای نمای ساختمان

با جنبه های مثبت سرامیک در نمای ساختمان آشنا شدید. نوین قلم جنبه های منفی این انتخاب را نیز توضیح می دهد تا بتوانید یک انتخاب منطقی و هوشمندانه داشته باشید. اساساً سرامیک به جهت داشتن معایب زیر، به طور محدود به کار می رود.

عایق حرارتی و صوتی مناسبی نیست

علیرغم اینکه سنگ سرامیک در برابر رطوبت مقاومت بالایی نشان می دهد، اما نمیتواند مانع انتقال انرژی حرارتی شود. این مسئله در اقلیم های سرد و کوهستانی، یک معضل بزرگ به حساب می آید. چرا که اتلاف انرژی حرارتی نیاز به مصرف لوازم گرمایشی را به مراتب بالا می برد.

از سوی دیگر سرامیک نمی تواند از نفوذ آلودگی های صوتی به داخل ساختمان جلوگیری کند. پیداست که طراحی نمای ساختمان با سرامیک در ساختمان هایی که در مرکز شهر و فضاهای شلوغ قرار دارد، گزینه مناسبی نخواهد بود.

در خلق یک نمای زیبا و شکیل ناتوان است

در بدنه سرامیک بندها به طور مشخص دیده می شوند. سرامیک ها معمولا تایل پذیر  نیستند و در ظاهر پیوستگی ندارند. پیداست که چیدمان غیر حرفه آنان در سطح نما، جلوه جالبی ایجاد نمی کند. با اینحال می توان با چیدمان اصولی سنگ سرامیک، این مسئله را تا حد قابل توجهی از بین برد.

موجب انعکاس نور می شوند

متاسفانه متریال سرامیک نور را بازتاب می کند. این مسئله عابرین را رنجیده و چشم آنان را آزار می دهد. از سوی دیگر جلوه زیبا ساختمان را نیز از بین می برد.

هزینه طراحی نمای ساختمان با سرامیک چقدر است؟

حالا که با انواع سرامیک نما و همچنین مزایا و معایب آن آشنا شدید، بد نیست تا با قیمت نمای سرامیک ساختمان ویلایی و سایر کاربری ها آشنا شوید. اساساً قیمت طراحی نما در شرکت نوین قلم با بررسی چند آیتم مهم تعیین می شود.

متراژ نمای ساختمان

مهم ترین فاکتور در تعیین قیمت طراحی نما، متراژ نمای ساختمان است. در ساختمان های ویلایی که عرض کمی دارند، قیمت نما به کمترین حد و در ساختمان های دو نبش این قیمت به بیشترین حد خود می رسد.

طرح و کیفیت سرامیک

طرح کلی سرامیک و همچنین کیفیت آن نیز در تعیین قیمت نهایی طراحی نمای ساختمان با سرامیک موثر است. متریال سرامیک دارای تنوع گسترده ای از طرح و کیفیت است که موجب نوسان قیمت آن می شود.

نتیجه گیری

طراحی نمای ساختمان با سرامیک یک اقدام هوشمندانه جهت کاهش هزینه های طراحی و اجرای نما به شمار می آید. در صورتی که تصمیم به انتخاب سنگ سرامیک در طرح های مختلف گرفته اید، از طراحان نوین قلم برای ایجاد یک طرح مناسب در سرامیک استفاده کنید. می توان با یک ترکیب ماهرانه از طرح و رنگ، سرامیک را در قالب یک متریال ارزشمند به نمای ساختمانی شما اضافه کرد.

پاسخ به سوالات رایج

طراحی نمای ساختمان با سرامیک سفید چه مزیتی دارد؟

انواع مختلف سرامیک می توان از پوسته ساختمان شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کند.

جدیدترین سرامیک برای نمای ساختمان چیست؟

خوشبختانه طرح متریال سرامیک به طور مستمر آپدیت شده و با طرح های جدیدی روانه بازار می گردد. جدیدترین طرح ها در مدل سنگ و چوب ساخته شده اند.

هزینه طراحی نمای سرامیکی در نوین قلم چقدر است؟

نوین قلم برای تعیین قیمت طراحی نما، متراژ آن را بررسی کرده و در تناسب با بودجه شما، یک نمای ساختمانی شیک و آبرومند ارائه می دهد.

مطالب مرتبط

با کلیک بر روی لینک های زیر می توانید مطالب مرتبط با طراحی نمای ساختمان را مطالعه فرمایید.

۷ روز هفته و ۲۴ ساعته باز می باشد

نوین قلم

ایران
تلفن: ۰۹۰۵۱۲۷۸۰۹۶
رایانشانی: novinghalam.com@gmail.com
دکمه بازگشت به بالا