آموزش طراحیطراحی پاورپوینت

چگونه یک ارائه خوب داشته باشیم؟

چگونه یک ارائه خوب داشته باشیم؟ (۵ نکته کلیدی که ارائه شما را متحول میکنند)

در این مقاله قصد داریم تا به ۵ نکته کلیدی برای داشتن یک ارائه خوب بپردازیم. پس با نوین قلم تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به این سوال که چگونه یک ارائه خوب داشته باشیم؟ پاسخ دهیم.

۱- منسجم و متمرکز باشید

منسجم بودن قسمت مهم از ارائه های موثر است. استفاده از کارت های یادداشت با نکاتی که به سادگی نوشته شده اند، روش خوبی برای به خاطر سپردن آنچه می خواهید بگویید است. به همین صورت، ترتیب عنوان های متن سخنرانی هم به طور کامل رعایت می شود. با استفاده از این روش، فقط نکات اصلی و مهم به مخاطبانتان منتقل می شود. با این روش، به جای خواندن کلمه به کلمه متن دفاع پایان نامه، ارتباط چشمی با مخاطب را افزایش می دهد.

۲- با شناخت دقیق از مخاطب، زبان ارائه را تعیین کنید

ارائه موثر به معنای ارتباط برقرار کردن با مخاطب و موضوع است. بسیار مهم است که بدانید چگونه می توانید با کسانی که در سخنرانی شما حاضر هستند، ارتباط برقرار کنید. یک کنفرانس تجاری معمولاً به زبان حرفه ای احتیاج دارد، در حالی که در هنگام ارائه پاورپوینت کارشناسی ارشد، زبان آکادمیک مد نظر است. هنگام برنامه ریزی سخنرانی، به دیدگاه مخاطب و نقاط مشترک آنها بیندیشید. توسل به احساسات راهی عالی برای ارتباط موثر با دیگران است. با بیان یک داستان تأثیرگذار درباره شخص یا موقعیت، موضوع را شخصی تر کنید. در مورد دفاع پایان نامه هم، باید به نحوی ارائه شود که، مسائل پیچیده، باید به ساده ترین شکل ممکن، به مخاطبانتان منتقل شود. استفاده از نمونه پاورپوینت های دفاع کارشناسی ارشد که به صورت حرفه ای و اصولی طراحی شده اند تا حد زیادی میتواند به ارائه شما ساختار منسجم و منظمی بدهد.

چگونه یک ارائه خوب داشته باشیم؟

۳- تمرکز در یک ارائه

از المان ها و ابزار های گرافیکی استفاده کنید. استفاده از نمودار، جداول، تصاویر و اینفوگرافیک، در سخنرانی های پاورپوینت، روش های خوبی برای جلب توجه مخاطبان جلسه سمینار می باشد. آنها می توانند به انتقال مفاهیم و نکات مهم، کمک کنند و طراحی را ملموس تر نشان دهند. اطمینان حاصل کنید که ابزار تصویری انتخاب شده به موضوع ارائه مرتبط هستند. برای مشاوره رایگان در زمینه ارائه پاورپوینت حرفه ای میتوانید با ما تماس بگیرید و با سفارش ساخت پاورپوینت حرفه ای در نوین قلم از یک ارائه بدون استرس لذت ببرید.

۴- برای دفاع از پایان نامه خود از منابع معتبر استفاده کنید.

برای متقاعد کردن مخاطب در مورد موضوع دفاع ارشد و دکتری، استفاده از منابع معتبر برای اعتبار بخشیدن به متن پایان نامه ضروری است. یک روش موثر برای باورپذیری، استفاده از آمار و اینفوگرافی داده ها است. از نکات کلیدی در طراحی اینفوگرافیک حرفه ای و جذاب میتوان به سادگی در طرحی، خلاقیت و ارتباط با طیف وسیعی از جامعه اشاره کرد. معتبرترین منابع معمولاً از کتاب های معتبر کتابخانه ای، دانشگاهها و سایر سازمانهای وابسه به نهادهای دانشگاهی در نظر گرفته می شوند که با موضوع مرتبط هستند.

۵- روند منطقی در ساختار پاورپوینت را فراموش نکنید

سخنرانی جذاب با ساختار منطقی پاورپوینت، ارتباط مستقیم دارد. وقتی موضوعات متن پایان نامه، به ترتیب منطقی پوشش داده می شوند، برای مخاطبان، بیشتر جذاب می شوند. استفاده از عناوین و موضوعات تکراری و بیش از حد، باعث سردرگمی می شوند و باعث می شوند مخاطبان گنگ شوند. شما باید متن را با مقدمه شروع کنید، سپس ارائه را با استدلال های منطقی پیش ببرید و متن های اصلی را به نکات اصلی تقسیم کنید و با نتیجه گیری پایان دهید. اگر این نکات را بخاطر بسپارید، می توانید یک سخنرانی عالی، جذاب و سازمان یافته ارائه دهید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا