آموزش طراحی

برنامه طراحی سه بعدی اندروید

معرفی ۸ برنامه طراحی سه بعدی اندروید

در این مقاله می خواهیم به معرفی چند برنامه طراحی سه بعدی اندروید بپردازیم. این اپلیکیشن های سه بعدی در اکثر مشاغل کاربرد دارند. بعضی از برنامه ها فقط در سیتم عامل های محدود قابل نمایش هستند. در مقاله قبل بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی را معرفی کردیم. برای اینکه با برنامه های مدلسازی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید. اکنون با مطالعه این مقاله می توانید طراحی سه بعدی را روی دستگاه های تلفن همراه خود با سیستم عامل اندروید مشاهده کنید. بسته به مهارت های شما گزینه های زیادی وجود دارد. با ما همراه باشید تا در انتهای این مقاله، برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برنامه طراحی سه بعدی اندروید

بهترین نرم افزار طراحی سه بعدی اندروید کدامند؟

در این مقاله، ما مجموعه ای از ۸ برنامه طراحی سه بعدی اندروید را آماده کرده ایم. برای افرادی که از قبل با برخی از برنامه های مدل سازی سه بعدی آشنا بوده اند، مطالعه این مقاله آسان خواهد بود. کسانی هم که هیچ مطالعه ای در ارتباط با مدل سازی سه بعدی نداشته اند، با بهترین اپلیکیشن های طراحی سه بعدی آشنا می شوند.

Qubism

Qubism برنامه ای برای مدل سازی سه بعدی است که به روشی کاملاً حرفه ای در سیستم عامل اندروید کار می کند. شما می توانید با استفاده از این برنامه طراحی سه بعدی اندروید و با جابجایی، فزودن و حذف بلوک، مدل های ساده ای را طراحی کنید. به راحتی می توانید مدل سه بعدی خود را ایجاد کنید تا ویرایش های پیشرفته تری انجام دهید.

Spacedraw

شرکت Scalisoft برنامه جدید Spacedraw را منتشر کرد که اولین ویرایشگر سه بعدی کامل برای تبلت ها و تلفن های هوشمند اندروید نامیده می شود. با این حال تنها در صورتی می توانید با آن کار کنید که وضوح صفحه نمایش تلفن هوشمند شما ۴۸۰ × ۸۰۰ پیکسل و بالاتر باشد. با استفاده از این برنامه می توانید اشکال هندسی، مدل های مبتنی بر منحنی ها، سطوح چند ضلعی و وصله ها را ایجاد کنید. این برنامه می تواند، طراحی های سه بعدی را روی سطوح پیاده کند. با استفاده از این برنامه می توان خروجی مدل های آماده را برای چاپ با فرمت OBJ ایجاد کرد.

AutoCAD 360

 این برنامه طراحی سه بعدی یک برنامه کاربردی اندرویدی با کاربرد آسان است که به کاربران امکان می دهد مستقیماً روی دستگاه تلفن همراه یا رایانه خود نقاشی، طراحی و مدل های سه بعدی ایجاد کنند. همچنین با استفاده از برنامه طراحی اتوکد ۳۶۰ می توانید پروژه های خود را ذخیره کرده و سپس آنها را مشاهده و ویرایش کنید. این برنامه به شما امکان می دهد طراحی سه بعدی خود را با فرمت DWG باز کنید.

ویژگی های کلیدی نرم افزار AutoCAD 360

  1. رابط کاربری راحت و بصری.
  2. جهت گیری در نقشه با استفاده از GPS.
  3. طراحی و ویرایش فرم های دقیق سه بعدی.
  4. اشیا را انتخاب، جابجا کنید، بچرخانید و مقیاس بندی کنید.
  5. حاشیه نویسی های متن را مستقیماً در طراحی اضافه و ویرایش کنید.

۳DC.io

در این اپلیکیشن می توانید مهارت های خود را در مدل سازی سه بعدی آزمایش کنید. طراحی مدل های حجمی کار ساده ای نیست. اما این برنامه این روند را ساده می کند. طراحی به روشی ساده انجام می شود. شما چندین ابزار و همچنین یک شبکه دارید که با استفاده از آن می توانید به وضوح ببینید که ایتدا و انتهای مدل شما کجاست. همچنین بسیاری از عناصر قابل تنظیم وجود دارد که با آنها طراحی همه چیز آسان تر می شود. با استفاده از شکل های هندسی متفاوت می توانید هر پروژه ای را بسازید. شما فقط باید یک شکل اضافه کنید، آن را فعال کنید و تغییر را شروع کنید. مدل های ایجاد شده را می توانید در قالب های مختلف ذخیره کنید و پروژه را در برنامه های دیگر مانند طراحی ۳ds Max ادامه دهید.

d3D Sculptor

این برنامه در اصل ویرایشگر اصلی مدل های سه بعدی است. کاربر با استفاده از این برنامه، یک مدل سه بعدی ایجاد می کند که می تواند بافت داشته باشد. کار با مدل در d3D Sculptor برای اندروید مشابه روش مجسمه سازی در واقعیت است. ابزارهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد بخشی از مدل را بکشید یا برعکس، فرورفتگی ایجاد کنید. می توانید تصویر را حرکت دهید و بچرخانید. مدل حاصل را می توان به برنامه های قدرتمند تر منتقل کرد تا بر روی تصویر سه بعدی پردازش حرفه ای انجام شود. توجه داشته باشید که کار با این برنامه پیچیده است. رابط کاربری کاملاً واضح نیست. بنابراین توصیه می شود آموزش های برنامه d3D Sculptor را حتما مطالعه کنید.

SDF 3D

برنامه طراحی سه بعدی اندروید SDF 3D، ابزاری عالی برای مدل سازی خلاق، معماری، طراحی مبلمان، اسباب بازی ها، عناصر تزئینی  طراحی بازی، تجهیزات صنعتی، هواپیمایی، صنعت خودرو و بسیاری از پروژه های دیگر است. این برنامه کاملاً پیچیده است و به مهارت های حرفه ای کاربران نیاز دارد. SDF 3D دارای طیف گسترده ای از ابزارهای مدل سازی و قابلیت ذخیره مدل، برای چاپگرهای سه بعدی در قالب STL است. SDF با در نظر گرفتن حافظه و محدودیت های پردازنده، سازگار با دستگاه های تلفن همراه است.

Onshape

برنامه  Onshape به شما این امکان را می دهد تا مدل های CAD سه بعدی حرفه ای را در یک تلفن هوشمند با سیستم عامل Android ایجاد کنید. این برنامه شامل یک مجموعه کامل حرفه ای از ابزارهای CAD است که به مهندسین اجازه می دهد تا در هر کجا که هستند، مدل های سه بعدی را طراحی و ویرایش کنند. بسیاری از متخصصان این صنعت تردید داشتند که آیا اساساً می توان سیستم CAD را برای تلفن های هوشمند ارائه داد؟ تیم توسعه Onshape یک رابط کاربری زیبا با صفحه لمسی ایجاد کرده است که جایگزین صفحه کلید و ماوس سنتی می شود. هر دستور یا عملکرد CAD با لمس انگشت کنترل می شود.

Fusion 360

Autodesk Fusion 360 یک نرم افزار نسل آینده CAD است. این نرم افزار ابزاری برای طراحی سه بعدی و توسعه محصولات مبتنی بر فناوری های ابری است. مجموعه نرم افزارFusion 360  به دلیل قابلیت های نامحدود، رابط کاربر پسند و پشتیبانی قدرتمند، به یک برنامه استاندارد CAD تبدیل شده است. شرکت Autodesk با کمک خود دوره جدیدی را در مدل سازی سه بعدی آغاز کرده است. برنامه Fusion 360  هم به عنوان پروژه آموزشی و هم برای راه اندازی تولیدات بزرگ صنعتی استفاده می شود. محیط این نرم افزار به شما امکان می دهد تمام سطوح را طی کنید. از ایده پردازی مدل گرفته تا تجزیه و تحلیل و تولید مهندسی.

کدام برنامه طراحی سه بعدی اندروید را انتخاب می کنید؟

همانطور که مشاهده می کنید، یک برنامه مدل سازی سه بعدی برای مهارت ها و دستگاه های مختلف تلفن همراه مختلف وجود دارد. به این ترتیب از بین اپلیکیشن های سه بعدی این مقاله، بسته به اینکه چقدر در طراحی سه بعدی توانایی دارید و چه سیستم عاملی در موبایل خود دارید، گزینه مناسب را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید طراحی های سه بعدی خود را به صورت آنلاین در نوین قلم سفارش دهید. برای این کار به قسمت ثبت سفارش مراجعه کنید.

پرسش های پرتکرار در زمینه برنامه طراحی سه بعدی اندروید

آیا نرم افزارهای طراحی سه بعدی اندورید و ایفون متفاوت هستند؟

بله. برنامه های طراحی سه بعدی گوشی در دو سیستم عامل متفاوت اندروید و ایفون قابل اجرا هستند.

آیا بعد از طراحی سه بعدی در گوشی، می توان تصاویر خروجی را با کیفیت بالا چاپ کرد؟

بله. تمامی تصاویر سه بعدی در گوشی قابلیت چاپ دارند.

کدام برنامه سه بعدی اندروید نسبت به بقیه اولویت دارد؟

اپلیکیشن های طراحی سه بعدی با توجه با زمینه کاری شما و مهارت شما باید انتخاب شوند. هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را دارند.

آیا طراحی سه بعدی در این نرم افزارها رایگان است؟

در بعضی از برنامه ها رایگان و در بعضی از ورژن های حرفه ای، باید هزینه پرداخت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا