آموزش طراحیطراحی پاورپوینت

تبدیل پاورپوینت به عکس

نحوه تبدیل پاورپوینت به عکس با ۲ روش ساده

در این مقاله می خواهیم به نحوه تبدیل پاورپوینت به عکس بپردازیم. با تبدیل پاورپوینت به عکس می توانید محتوای خود را بهتر به اشتراک بگذارید. مدیریت عکس ها به صورت جداگانه راحت تر است. همچنین حجم عکس معمولا کمتر است و می توانید بدون هیچ دغدغه ای انواع برش و ویرایش روی عکس مورد نظر خود اعمال کنید. همچنین یکی از ضروری ترین تبدیل فرمت ها، تبدیل پاورپوینت به pdf است. برای اینکه با این ترفند آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه تبدیل پاورپوینت به پی دی اف را مطالعه کنید.

تبدیل پاورپوینت به عکس
چگونه پاورپوینت را به عکس تبدیل کنیم؟

چگونه پاورپوینت را به عکس تبدیل کنیم؟

در نرم افزار پاورپوینت قابلیت هایی گذاشته شده است که به وسیله آن ها می توانید فایل پاورپوینت خود را به تصویر تبدیل کنید. مثلا در نسخه های ویندوز و مک، می توانید به راحتی فایل پاورپوینت را به فرمت JPEG تبدیل نمایید. افزون بر آن می توانید با استفاده از برخی ابزار های آنلاین تنها با یک کلیک فایل پاورپوینت خود را به عکس تبدیل کنید. یکی از کاربردهای عکس های پاورپوینت، در هنگام طراحی پست اینستاگرام است. شما به راحتی می توانید از عکس های پاورپوینت در پست اینستاگرام خود استفاده کنید. در این مطلب خواهید خواند که چگونه می توان پاورپوینت را به عکس تبدیل نمود.

روش اول: تبدیل پاورپوینت به عکس با استفاده از نرم افزار پاورپوینت

بهترین راه برای تبدیل پاورپوینت به عکس استفاده از قابلیت های خود نرم افزار پاورپوینت (Microsoft PowerPoint) است. اگر شما فایل حساس و امنیتی دارید، نباید به صورت آنلاین پاورپوینت را به تصوبر تبدیل کنید. راه حل های آفلاین مانند استفاده از نرم افزار پاورپوینت بهترین روش هستند. برای تبدیل پاورپوینت به تصویر در نرم افزار پاورپوینت می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- فایلی که می خواهید به عکس تبدیل کنید را پیدا کنید

برای تبدیل پاورپوینت به عکس نخست باید نرم افزار پاورپوینت را در رایانه خود باز کنید. بدین منظور نیازی نیست که هیچ ابزار یا افزونه دیگری را نصب کرده باشید. خود نرم افزار پاورپوینت همه ابزارهای لازم را دارد. برای باز کردن فایل پاورپوینت مورد نظرتان باید در صفحه اصلی نرم افزار پاورپوینت به سربرگ File بروید. سپس گزینه Open را بزنید. پنجره ای برای شما باز خواهد شد. با استفاده از این پنجره به محلی در رایانه خود بروید که فایلتان را در آن ذخیره کرده اید. سپس روی فایل خود کلیک کنید. حال دکمه Open را در پایین پنجره Open بزنید.

۲- پنجره Save As را باز کنید

اگر از نسخه ویندوز نرم افزار پاورپوینت استفاده می کنید، باید به سربرگ File و سپس گزینه Save As بروید. بدین ترتیب پنجره Save As برای شما باز خواهد شد. در نسخه مک باید سربرگ File و سپس گزینه Export را بزنید. در پنجره Save As ابتدا مکانی را در رایانه خود برای ذخیره عکس هایی که قرار است از فایل پاورپوینت شما ساخته شوند انتخاب کنید. همچنین می توانید در صورت تمایل نام فایل خود را تغییر داده و نام دیگری برای آن انتخاب کنید. برای تغییر نام کافی است نام مورد نظرتان را در کادر File name بنویسید.

۳- در پنجره Save As فرمت عکس را انتخاب کنید

در این قسمت از مقاله تبدیل پاورپوینت به عکس، کادر Save As Type را در پنجره Save As پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در میان گزینه های موجود، گزینه هایی وجود دارد که مربوط به تبدیل پاورپوینت به عکس و فایل های تصویری هستند.

تحلیل گزینه های موجود در پنجره Save As
  • JPEG File Interchangeable Format: این گزینه بهترین انتخاب برای تبدیل پاورپوینت به عکس می باشد. زیرا فرمت تصویری JPEG کم حجم و باکیفیت است. همچنین بیشتر دستگاه های چند رسانه ای از آن پشتیبانی می کنند.
  • GIF Graphics Interchangeable Format: فرمت GIF نیز از فرمت های تصویری رایج و پرطرفدار است. البته حجم این فرمت کمی بیشتر است و معمولا برای تصاویر متحرک استفاده می شود.
  • PNG Portable Network Graphics Format: فرمت PNG حجم بالایی دارد و بیشتر برای صفحات وب استفاده می شود. البته کیفیت فرمت PNG بسیار خوب است و این فرمت قابلیت های فراوانی دارد.
  • یکی از فرمت های گفته شده را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما فرمت JPEG است.
  • در نهایت دکمه Save را در پایین پنجره Save As بزنید.

۴- انتخاب گزینه Every Slide یا Current Slide Only

  • پس از انتخاب دکمه Save در پنجره Save As، سؤالی از شما خواهد شد. گزینه های این سؤال عبارت اند از:
  • Every Slide: با انتخاب این گزینه، همه اسلاید های فایل پاورپوینت شما به عکس تبدیل خواهند شد.
  • Current Slide Only: با این گزینه فقط همان اسلایدی که در آن لحظه در نرم افزار پاورپوینت در حال نمایش تمام صفحه است یا انتخاب شده است به عکس تبدیل خواهد شد.
  • Cancel: با این گزینه فرایند تبدیل لغو می شود و اتفاقی نخواهد افتاد.
  • اگر می خواهید همه اسلایدها را به عکس تبدیل کنید، گزینه Every Slide را انتخاب کنید.
  • عکس های شما در یک پوشه در محلی که در پنجره Save As انتخاب کرده بودید ذخیره می شوند.
  • اکنون فرآیند تبدیل با موفقیت انجام شده است. می توانید به محل ذخیره عکس ها رفته و آن ها را مشاهده کنید.

روش دوم: استفاده از وب سایت های آنلاین

در این روش شما فایل پاورپوینت خود را در یک وب سایت آپلود یا بارگذاری می کنید. پس از بارگذاری فایل شما در سرور وب سایت به فایل های تصویری تبدیل خواهد شد. سپس شما می توانید آن را دانلود نمایید. وب سایت های زیادی برای این تبدیل به صورت آنلاین وجود دارند. ما در این مقاله از نوین قلم، برخی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- وب سایت smallpdf

یکی از بهترین وب سایت ها برای تبدیل پاورپوینت به عکس وب سایت Smallpdf است. طرز کار این وب سایت بیشتر به این صورت است که انواع فرمت ها را به پی دی اف تبدیل می کند. سپس می توانید فرمت پی دی اف را به دیگر فرمت ها تبدیل کنید. بنابراین تبدیل دو مرحله ای خواهد بود. در تبدیل پاورپوینت به پی دی اف و پی دی اف به عکس بیشتر محتواها باقی خواهند ماند (به جز انیمیشن و صوت که به هرحال در این تبدیل از بین می روند).

مراحل تبدیل فرمت در Smallpdf
  • به آدرس وب سایت Smallpdf مراجعه کنید.
  • گزینه Choose Files را انتخاب کنید.
  • فایل پاورپوینت خود را انتخاب کنید.
  • سپس متن Converting PPT to PDF  نشان داده می شود.
  • در آخر فایل شما به PDF تبدیل شده و برای دانلود در اختیار شما قرار می گیرد.
  • یکی از گزینه ها،  PDF to JPG است. که باید آن را انتخاب کنید.
  • صفحه ای نمایان می شود که در قسمت بالایی آن با فونت بزرگ نوشته است Convert PDF to JPG. کمی پایین تر از این عنوان، دو گزینه برای شما گذاشته شده است. گزینه Convert entire pages را انتخاب کنید (روی آن کلیک کنید تا دایره کنارش پررنگ شود).
  • گزینه Choose Option را بزنید. سپس کمی صبر کنید.
  • عکس های شما آماده اند. این عکس در یک فایل zip برای دانلود قرار داده شده اند.
  • با انتخاب گزینه Download می توانید آن ها را دانلود کنید.

۲- وب سایت Zamzar

یک وب سایت معتبر دیگر برای این تبدیل، Zamzar است. در این وب سایت می توانید به طور رایگان فایل هایی که تا ۵۰ مگابایت حجم دارند را به عکس تبدیل کنید. حجم ۵۰ مگابایت برای بیشتر فایل های پاورپوینت جوابگو است. برای استفاده از این وب سایت گام های زیر را دنبال کنید.

مراحل تبدیل فرمت در Zamzar
  • به آدرس وب سایت zamzar مراجعه کنید.
  • دکمه Add Files را انتخاب کنید.
  • در پنجره ای که باز می شود، فایل پاورپوینت موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس گزینه Open را بزنید.
  • در صفحه وب سایت، گزینه Convert Now را بزنید.
  • فایل شما آپلود و سپس تبدیل خواهد شد. این فرایند ممکن است چند ثانیه طول بکشد.
  • پس از چند ثانیه فایل نهایی برای دانلود در اختیار شما قرار می گیرد. روی گزینه Download کلیک کنید.
  • شما می توانید عکس ها را به صورت جداگانه یا در یک فایل zip دانلود کنید.
  • درصورتی که همه را با هم می خواهید فایلی که در ابتدای فهرست با پسوند zip قرار گرفته است را دانلود کنید.

انجام پاورپوینت با قیمت مناسب در نوین قلم

در این مقاله با نحوه تبدیل پاورپوینت به عکس آشنا شدید. در بسیاری از مواقع برای اینکه از پاورپوینت خود در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا لینکدین استفاده کنید، می توانید اسلاید های پاورپوینت خود را به عکس تبدیل کنید و به راحتی به اشتراک بگذارید. برای انجام پاورپوینت دانشجویی و یا تهیه دفاع کارشناسی ارشد خود کافیست سفارش پاورپوینت پایان نامه خود را در نوین قلم ثبت کنید.

سوالات متداول در زمینه تبدیل پاورپوینت به عکس

کدام روش برای تبدیل پاورپوینت به عکس بهتر است: آفلاین یا آنلاین؟

هرکدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند. اگر فایل شما حاوی اطلاعات حساس یا خصوصی است بهتر است از روش آفلاین استفاده کنید. همچنین اگر حجم فایل شما زیاد است و نمی خواهید اینترنت زیادی مصرف کنید روش آفلاین گزینه بهتری است. یعنی با خود نرم افزار پاورپوینت این تبدیل را انجام دهید. اما روش آنلاین نیز از آن جهت خوب است که با یک کلیک انجام می شود و نیاز به آموزش ندارد.

بهترین فرمت برای تبدیل پاورپوینت به عکس کدام است؟

بهترین فرمت برای تبدیل پاورپوینت به عکس فرمت JPG است. این فرمت حجم کم و کیفیت بالایی دارد. همچنین در بسیاری از دستگاه ها پخش می شود.

کدام سایت برای تبدیل پاورپوینت به عکس بهتر است؟

یکی از بهترین سایت ها برای تبدیل پاورپوینت به سایت smallpdf.com است.

چگونه می توان در گوشی هوشمند پاورپوینت را به عکس تبدیل کرد؟

بهترین راه برای تبدیل پاورپوینت به عکس در گوشی های هوشمند استفاده از وب سایت های تبدیل است. یعنی روش آنلاین.

Recent search terms:

  • https://www novinghalam com/تبدیل-پاورپوینت-به-عکس/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا