طراحی نمای ساختمان مدرن

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۹ دقیقه

طراحی نمای ساختمان مدرن یکی از جدیدترین روش ها برای ساخت یک ساختمان مدرن و خلاق به شمار می آید. استفاده از سبک مدرن که به تازگی ترند شده، به افزایش کارآیی ساختمان ها و همچنین بهینه سازی مصرف متریال کمک شایانی می کند. سبک مدرن دارای نقاط قوت بسیاری است که توانسته توجه بسیاری از طراحان و همچنین کارفرمایان را به خود جلب کند.

طراحی نمای ساختمان مدرن
طراحی نمای ساختمان مدرن

معرفی نمای ساختمانی مدرن

در طراحی نمای مدرن، اقداماتی سرتاسر جسورانه و خلاقانه می بینید. این نمای ساختمانی که به استفاده از تکنولوژی های نوین و همچنین متریال جدید علاقه مند است، می تواند اعتبار مادی ساختمان شما را دو چندان کند. در نمای مدرن و امروزی خبری از تزئینات اضافه و یا ریتم های تکراری نیست.

بلکه همه چیز در عین سادگی زیبا و شگفت انگیز به نظر می رسد. بهره مندی از این ویژگی خاص موجب شده تا هزینه طراحی و اجرای نمای مدرن نیز به مراتب کاهش یابد. نوین قلم انتخاب طراحی نمای ساختمان مدرن را به کارفرمایانی که به دنبال خلق یک نمای شکیل، لوکس و خاص هستند، توصیه می کند.

کاهش هزینه های اجرا با طراحی اصولی نما

۲۰ درصد تخفیف برای اولین سفارش

اصول طراحی نمای ساختمان مدرن

برای اینکه در طراحی ساختمان های مدرن به نتیجه مطلوبی دست یافت، لازم است به اصول طراحی این سبک متعهد بود. هویت سبک مدرن تنها با رعایت چند پارامتر مهم ایجاد و تقویت می شود. طراحان نوین قلم از اصول زیر برای دستیابی به یک نمای ساختمان زیبا، جذاب و مدرن استفاده می کنند.

تاکید بر فرم های ساده، خطوط افقی و عمودی

با انتخاب سبک مدرن لازم است قید استفاده از اشکال خاص و پیچیده را بزنید. این سبک به استفاده از فرم های ساده علاقه مند بوده و تلاش می کند تا با استفاده از احجام مستطیلی شکل، خوانایی نما را افزایش دهد. تأکید بر خطوط افقی و عمودی نیز از دیگر ضوابط طراحی نمای مدرن است که موجب حذف خطوط منحنی و غیر عادی می شود.

حذف تزئینات اضافه

در طراحی نمای ساختمان مدرن به هیچ وجه از المان های تزئینی برای افزایش زیبایی ساختمان استفاده نمی شود. همچنین استفاده از الگوهای تکرار شونده، متقارن و سقف های منحنی و پیچیده به هیچ وجه رایج نیست. طراحان این سبک از نما تلاش می کنند تا با به کارگیری فرم های خلاقانه، ایجاد پیش آمدگی های برجسته، استفاده از بافت های خاص و رنگ های جذاب، زیبایی سبک مدرن را به نمایش درآورند.

استفاده بهینه از متریال های نوین

با مروری بر تصاویر سبک های مدرن اجرا شده متوجه می شوید در این سبک تنوعی از متریال ها به چشم نمی خورد. بلکه از تعداد مشخصی متریال نوین و جدید برای ساخت نما استفاده می شود. از آنجایی که سبک مدرن به خلوص و شفافیت اهمیت زیادی می دهد، معمولاً طراحان به هویت واقعی متریال ها احترام گذاشته و بدون دستکاری در آنان، شکل واقعی چوب، سنگ و یا سیمان را به نمایش می گذارند. گاهی نیز طراحان نوین قلم تلاش می کنند تا از متریال های سنتی همچون آجر، به شکلی نوین استفاده کرده و از این طریق یک عنصر شاخص را به نمای ساختمانی شما اضافه کنند.

استفاده حداکثری از نور و تهویه طبیعی

در سبک مدرن، بهینه سازی مصرف انرژی و القا احساسات مثبت اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر است که در سطح نمای ساختمان های مدرن از متریال شیشه و فلز به وفور استفاده می شود. این متریال ها یا به شکل متریال غالب در نما و یا در قالب پنجره های مستطیلی شکل نامتقارن به کار می روند. استفاده از جداره های شفاف نه تنها جلوه ای مدرن و امروزی به ساختمان ها می دهد، بلکه با انتقال حداکثری نور و تهویه، موجب کاهش مصرف انرژی و بهبود روحیه ساکنین می گردد.

انتخاب هارمونی رنگ های روشن و خنثی

یکی از مهمترین ضوابط طراحی نمای ساختمان مدرن، انتخاب صحیح رنگ از پالت رنگ های مدرن است. سبک مدرن به استفاده از رنگ های خنثی و روشن همچون سفید، خاکستری، بژ و کرم علاقه بسیاری دارد. می توان این رنگ های مدرن را از طریق به کارگیری مصالحی همچون گچ، سیمان، کامپوزیت، شیشه و یا فلز به نمای ساختمان های مدرن اضافه کرد. به تازگی استفاده از رنگ طبیعی چوب نیز در این نمای ساختمان ترند شده و جلوه ای جذاب و طبیعی به آن بخشیده است.

عکس طراحی نمای ساختمان مدرن

در زیر میتوانید تصاویری از نمای ساختمان ها به سبک مدرن را مشاهده فرمایید.

معرفی متریال های رایج در طراحی سبک مدرن

برای اینکه از نمای مدرن در پوسته بیرونی ساختمان خود استفاده کنید، می توانید آن را به متریال ها و تکنیک های ساخت مختلفی مجهز کنید. از جمله:

  • نمای چوبی و یا ترموود
  • نمای شیشه ای شامل کرتین وال، اسپایدر و فریم لس
  • متریال بتن، آجر، سنگ طبیعی
  • نمای ساختمانی کامپوزیت
  • متریال فایبر سمنت برد
  • نمای ساختمان HPL و لوور
  • نمای FRC

نتیجه گیری

سبک مدرن و یا امروزی، یکی از جذاب ترین سبک ها برای ساخت نمای ساختمانی به شمار می آید. طراحی نمای ساختمان مدرن نه تنها در خلق یک نمای خاص موثر عمل می کند، بلکه با کاهش هزینه ها، به مدیریت سرمایه کارفرما نیز کمک شایانی می کند. می توان سبک مدرن را با ایده های جذاب و جدید تلفیق نمود و یک چهره خاص به انواع ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری بخشید.

متخصصان نوین قلم طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پاسخ به سوالات متداول در مورد طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن

اصول طراحی نمای ساختمان مدرن چیست؟

حذف تزئینات، تأکید بر خطوط افقی و عمودی، استفاده از مصالح سبک و نوین، به کارگیری هارمونی رنگ های روشن و خنثی از جمله اصلی ترین اصول طراحی نمای ساختمانی مدرن است.

متریال غالب در سبک مدرن چیست؟

به طور معمول از شیشه، بتن، سیمان و همچنین چوب در نمای ساختمان های مدرن استفاده می شود.

هزینه طراحی نمای ساختمان مدرن چقدر است؟

با توجه به عدم استفاده از المان های تزئینی و جزئیات بالا و همچنین استفاده از متریال های سبک و ارزان قیمت، قیمت طراحی نمای مدرن در مقایسه با نمونه های دیگر بسیار کم و مقرون به صرفه است

مطالب مرتبط

۷ روز هفته و ۲۴ ساعته باز می باشد

نوین قلم

ایران
تلفن: ۰۹۰۵۱۲۷۸۰۹۶
رایانشانی: novinghalam.com@gmail.com
دکمه بازگشت به بالا