طراحی نمای ساختمان مسکونی با سنگ

طراحی نمای ساختمان مسکونی با سنگ یکی از متداول ترین روش ها برای ساخت یک نمای ساختمانی لوکس و با ارزش است. امروزه متریال سنگ به عنوان یکی از قدیمی ترین متریال های ساختمانی، به شکل متفاوتی در نمای ساختمان های مسکونی به کار می رود.

این متریال مقاوم قادر است به طور همزمان جلوه ای لاکچری در سبک کلاسیک ایجاد کرده و به افزایش سادگی سبک مدرن نیز کمک کند. اگر با تأثیر نمای ساختمان در روند معاملات واحدهای مسکونی آشنا باشید، در انتخاب متریال سنگ برای نما، تردید نمی کنید.

طراحی نمای ساختمان مسکونی با سنگ
طراحی نما با سنگ

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۴ دقیقه

کاهش هزینه های اجرا با طراحی اصولی نما

۲۰ درصد تخفیف برای اولین سفارش

مشخصات بهترین سنگ برای نمای ساختمان مسکونی

برای اینکه بهترین سنگ نما را برای پوشش اصلی ساختمان مسکونی خود انتخاب کنید، لازم است تا با مشخصات انواع سنگ های خوب و با کیفیت آشنا شوید. در یک نگاه کلی انواع سنگ را در موارد زیر تقسیم می کنیم.

سنگ های رسوبی

شامل سنگ آهک، تراورتن و ماسه سنگ. این دسته از سنگ ها در نمای ساختمانی یک طبقه و یا دو طبقه، بهترین جلوه خود را به نمایش می گذارند.

سنگ های آذرین

گرانیت به عنوان محبوب ترین سنگ نمای آذرین به شمار می آید که از جمله مقاوم ترین و ایمن ترین متریال ها برای پوشش نماست.

سنگ نمای دگرگون

شامل سنگ لوح، ماربل و کوارتزیت. این سنگ نماها بیشترین دوام و استحکام را دارند و معمولاً با سنگ نمای گرانیت اشتباه گرفته می شوند.

انواع سنگ نمای جدید ساختمان
انواع سنگ نمای ساختمان مسکونی

مزایا و معایب طراحی نمای ساختمان مسکونی با سنگ

برای افرادی که تصمیم به انتخاب سنگ به عنوان متریال پوشش دهنده نما گرفته اند، اطلاع از مزایا و معایب این انتخاب، اهمیت زیادی دارد. فواید و معایب نمای سنگی ساختمان مسکونی را می توان در موارد زیر عنوان نمود.

ایمن ساختمان پوسته نما در برابر عوامل آسیب زا

استحکام و دوام سنگ نما، به افزایش ایمنی سازه نما کمک کرده و احتمال خرابی پوسته اصلی ساختمان را در اثر اصابت عوامل آسیب زا، کاهش می دهد. به خصوص اگر در انتخاب متریال سنگ، سراغ نمونه های کوارتزیت و یا گرانیت بروید. این دسته از سنگ ها در برابر هوازدگی، وزن زیاد و سایش بسیار مقاوم هستند.

ایجاد جلوه لوکس در ساختمان

سنگ ها ظاهری شیک و لوکس داشته و قابلیت ترکیب با سایر متریال های لوکس را نیز دارند. به کمک سنگ نما می توان انواع نماهای کلاسیک و مدرن را ایجاد کرد. این یعنی با انتخاب این متریال محدودیتی در انتخاب سبک طراحی نما نخواهید داشت. به کارگیری سنگ نما در طرح های مدرن و کلاسیک نه تنها جلوه آنان را بهبود می دهد، بلکه به افزایش ارزش مادی واحدهای مسکونی نیز کمک می کند.

هزینه طراحی و اجرای بالا نمای ساختمان مسکونی با سنگ

با وجود مزیت های ذکر شده، طراحی نمای ساختمان مسکونی با سنگ، معایبی نیز در پی دارد. مهم تر از همه اینکه موجب افزایش قیمت طراحی و اجرای نمای ساختمانی می شود. متاسفانه سرعت اجرای نماهای سنگی به خصوص در اقلیم های سرد و کوهستانی، بسیار پایین است.

متخصصان نوین قلم طراحی نمای ساختمان مسکونی با سنگ را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

۷ روز هفته و ۲۴ ساعته باز می باشد

نوین قلم

ایران
تلفن: ۰۹۰۵۱۲۷۸۰۹۶
رایانشانی: novinghalam.com@gmail.com
دکمه بازگشت به بالا