آموزش طراحیطراحی پاورپوینت

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف

جدیدترین روش تبدیل پاورپوینت به پی دی اف بدون بهم ریختگی

در این مقاله می خواهیم نحوه تبدیل پاورپوینت به پی دی اف را آموزش دهیم. تبدیل پاورپوینت به pdf می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. ممکن است بخواهید فایل پاورپوینت خود را به فایلی تبدیل کنید که در گوشی و یا تبلت اجرا شود. یا برای زمانی که تنها متن و محتوای فایل پاورپوینت برای شما اهمیت داشته باشد و صوت و انیمیشن آن اهمیت نداشته باشد. عده ای نیز فایل پاورپوینت را به پی دی اف تبدیل می کنند تا مروری کلی از آن را در اختیار مخاطبان خود گذاشته باشند. همچنین یکی از رایج ترین تبدیل فرمت ها، تبدیل پاورپوینت به ورد است. برای اینکه با این تبدیل آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه پاورپوینت را به ورد تبدیل کنیم؟ را مطالعه کنید.

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف
چگونه پاورپوینت را به پی دی اف تبدیل کنیم؟

چگونه پاورپوینت را به پی دی اف تبدیل کنیم؟

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف می تواند دو فایده عمده داشته باشد:

  • حجم فایل پاورپوینت را به یک سوم کاهش می یابد. بدین ترتیب می توانید سریع تر آن را به استاد خود ایمیل کنید و با همکاران و کارفرمایان خود به اشتراک بگذارید.
  • می توانید فایل پاورپوینت دفاع خود را پس از تبدیل به پی دی اف به حالت غیرقابل ویرایش دربیاورید. یعنی هرگز کسی نخواهد توانست پاورپوینت دفاع کارشناسی ارشد شما را کپی کند.

دو روش اصلی تبدیل پاورپوینت به پی دی اف عبارت اند از:

  1. با استفاده از خود نرم افزار پاورپوینت (Microsoft PowerPoint)
  2. با استفاده از نرم افزار جانبی priPrinter

در این مقاله ما به شما خواهیم آموخت که چگونه می توان فایل پاورپوینت را به پی دی اف تبدیل کرد.

روش اول: تبدیل پاورپوینت به پی دی اف با نرم افزار پاورپوینت

 سریع ترین و ساده ترین راه برای تبدیل فایل های پاورپوینت (ppt یا pptx) به فرمت پی دی اف استفاده از پنجره Save As در نرم افزار Microsoft PowerPoint است. یعنی فایل را با همان نرم افزار پاورپوینت به صورت فایل پی دی اف ذخیره کنید. توجه کنید که با این روش، فایل شما به صورت اسلاید تمام صفحه ذخیره خواهد شد. اما اگر می خواهید که چند اسلاید را در یک صفحه پرینت کنید یا یادداشت هایتان را ضمیمه فایل پی دی اف کنید باید روش های دیگری را امتحان کنید. مراحل این روش عبارت اند از:

۱- پنجره Save As را باز کنید

  • برای باز کردن پنجره Save As می توانید کلید F12 یا کلیدهای Ctrl + Shift + S را فشار دهید.
  • همچنین می توانید در صفحه اصلی نرم افزار پاورپوینت به سربرگ File رفته و سپس گزینه Save As را کلیک کنید.
  • این پنجره راه های گوناگونی را برای ذخیره فایل پاورپوینت در اختیار شما می گذارد.
  • یکی از این راه ها تبدیل آن به فرمت pdf است.
  • گزینه Save As Type را انتخاب کنید.
  • پس از باز کردن پنجره Save As باید به کادر روبروی گزینه Save As Type بروید و روی آن کلیک کنید.
  • این کادر زیر File Name قرار گرفته است.
  • در حالت خودکار کادر Save As Type رو گزینه PowerPoint Presentation قرار گرفته است.

۲- فرمت پی دی اف را در کادر Save As Type انتخاب کنید

  • میان گزینه های کادر Save As Type می توانید انواع فرمت را ببینید.
  • فرمت هایی چون نسخه های قدیمی تر پاورپوینت، فرمت های عکس مانند PNG و غیره.
  • از این میان شما باید فرمت PDF را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • در پنجره Save As مکانی را در رایانه خود انتخاب کنید تا فایل پاورپوینت شما در آن به صورت پی دی اف ذخیره شود.
  • توجه داشته باشید که فرمت های پی دی اف و پاورپوینت با هم متفاوت هستند.
  • بنابراین نیازی است نگران این باشید که فایل پی دی اف جای فایل اصلی پاورپوینت شما را بگیرد یا آن را از بین ببرد. فایل اصلی پاورپوینت همچنان سر جایش باقی خواهد ماند.
  • اگر مکانی را برای ذخیره فایل پی دی اف انتخاب نکنید، این فایل به طور خودکار در همان محل فایل اصلی پاورپوینت و در کنار آن ذخیره خواهد شد.

۳- گزینه Save را بزنید

پس از پایان مراحل بالا، کافی است دکمه Save را در پنجره Save As بزنید. بدین ترتیب فایل پاورپوینت شما به پی دی اف تبدیل و ذخیره خواهد شد. پس از تکمیل تبدیل و ذخیره سازی فایل پی دی اف، این فایل برای شما باز می شود. این گونه می توانید فایل را بررسی کنید و ببینید آیا همه محتوا های مورد نظر شما در آن موجود هستند یا خیر.

راه دوم: استفاده از نرم افزار جانبی priprinter

راه بعدی برای تبدیل پاورپوینت به پی دی اف استفاده از نرم افزارهای جانبی پرینتر مجازی است. این نرم افزار، فایل های آفیس را به فرمت پی دی اف تبدیل می کند. فرمت به دست آمده از این نرم افزار ها بخصوص برای چاپ روی کاغذ مناسب است. یکی از نرم افزارهای پرینت مجازی priprinter نام دارد. برای استفاده از این نرم افزار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- دانلود و نصب نرم افزار priprinter

ابتدا در گوگل نرم افزار priprinter را پیدا کرده و دانلود کنید. در این صفحه دو گزینه سبزرنگ برای دانلود نرم افزار قرار داده شده است. گزینه Download priPrinter professional را انتخاب کنید. فایل نصبی نرم افزار priPrinter دانلود و ذخیره خواهد شد. برای نصب نرم افزار priPrinter، فایل نصبی نرم افزار priPrinter را باز کنید. گزینه Next را بزنید. سپس بر روی I agree کلیک کنید. سپس محلی که می خواهید برنامه را در آن نصب کنید انتخاب کرده و گزینه Next را بزنید. این محل به طور پیش فرض درایو ویندوز رایانه شما است. در مرحله آخر گزینه Install را بزنید. برنامه بر روی رایانه شما نصب خواهد شد. پس از تکمیل نصب، روی گزینه Finish کلیک کنید.

۲- در نرم افزار پاورپوینت با استفاده از priPrinter فایل خود را به پی دی اف تبدیل کنید

وقتی فایل خود را در نرم افزار پاورپوینت باز کردید، روی سربرگ File کلیک کنید. سپس در فهرست باز شده گزینه Print را انتخاب کنید. در صفحه بازشده بخشی به نام Printer وجود دارد که در آن می توانید پرینتر خود را انتخاب کنید. روی کادر این بخش کلیک کنید و از میان گزینه های موجود گزینه priPrinter را انتخاب کنید. سپس دکمه Print که بالای صفحه قرار گرفته است را بزنید. فایل شما به پی دی اف تبدیل می شود و در نرم افزار priPrinter باز می شود.

۳- فایل پی دی اف را ذخیره کنید

پس از آنکه فایل مورد نظر شما به پی دی اف تبدیل شد، در نرم افزار priPrinter باز خواهد شد. برای ذخیره فایل پی دی اف خود، ابتدا در نرم افزار priPrinter پیش نمایشی از آن را مشاهده کنید تا ببینید مشکلی دارد یا خیر. همچنین نرم افزار priPrinter چند ابزار دارد که به کمک آن ها می توانید تغییراتی را روی فایلتان اعمال کنید. برای ذخیره pdf کافی است به سربرگ File در محیط نرم افزار priPrinter بروید و گزینه Save As PDF File را انتخاب کنید. پنجره Save As برای شما باز می شود و فرمت انتخابی نیز به طور پیش فرض PDF خواهد بود. اکنون محل ذخیره را انتخاب کرده و گزینه Save را بزنید.

طراحی پاورپوینت زیبا در نوین قلم

در این مقاله با ارائه دو روش به نحوه تبدیل پاورپوینت به پی دی اف پرداختیم. اگر در هنگام انجام پاورپوینت دفاع ارشد خود، می خواهید مطالب پاورپوینت خود را بدون بهم ریختگی به استاد خود نشان دهید، کافیست فایل پاورپوینت خود را به pdf تبدیل کنید. شما همچنین می توانید با سفارش پاورپوینت حرفه ای در نوین قلم خود را برای یک ارائه منحصر به فرد آماده کنید.

پرسش های متداول در زمینه تبدیل پاورپوینت به پی دی اف

نحوه تبدیل پی دی اف به پاورپوینت بدون بهم ریختگی چگونه است؟

شما می توانید در وبسایت smallpdf.com به صورت آنلاین این کار را انجام دهید. کافی است گزینه Choose File را انتخاب کنید و سپس فایلتان را انتخاب کنید. فایل شما آپلود شده و تبدیل می شود. سپس می توانید آن را به صورت پاورپوینت دانلود کنید.

بهترین سایت تبدیل پاورپوینت به پی دی اف انلاین کدام است؟

اگر می خواهید فایل خود را به صورت آنلاین از پاورپوینت به پی دی اف تبدیل کنید، بهترین وب سایت برای این کار وب سایت small pdf است.

چه نرم افزاری برای تبدیل پاورپوینت به پی دی اف مناسب است؟

شما می توانید از خود نرم افزار پاورپوینت این کار را انجام دهید. همچنین می توانید از نرم افزارهای پرینتر مجازی مانند priPrinter یا دیگر نرم افزارهای پرینتر مجازی مناسب استفاده کنید.

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف چقدر طول می کشد؟

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف معمولا زمان زیادی نمی گیرد. اگر فایل کوتاه یا کم حجمی داشته باشید این تبدیل در چند ثانیه انجام می شود. البته گاه برای فایل های بسیار پرحجم و بزرگ ممکن است تا چند دقیقه هم طول بکشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا