آموزش طراحیطراحی پاورپوینت

تفاوت پاورپوینت و پرزی

تفاوت پاورپوینت و پرزی در چیست؟

در این قسمت از مقالات نوین قلم به تفاوت پاورپوینت و پرزی پرداختیم. مقایسه این دو برنامه تقریبا دشوار است زیرا هر دو نرم افزار شباهت های زیادی به هم دارند و فقط به لحاظ رابط کاربری با یکدیگر متفاوت هستند. نتیجه ارائه شما صرف نظر از اینکه کدامیک را انتخاب کنید، تا حد زیادی بستگی به محتوا و روش ارائه شما دارد. در هر صورت ضرورت دارد که درک بهتری از این دو برنامه داشته باشید تا بتوانید برای ارائه سمینار دانشگاهی یا تجاری خود، گزینه مناسب را انتخاب نمایید. ضمن اینکه این مقاله به شما کمک می کند تا موارد استفاده این دو نرم افزار را کاملا درک کنید. برای اینکه با پاورپوینت آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله نکات کلیدی در طراحی پاورپوینت را مطالعه کنید.

تفاوت پاورپوینت و پرزی
مقایسه پاورپوینت و پرزی

بررسی و مقایسه پاورپوینت با پرزی

انجام پاورپوینت به دلیل سادگی برای ارائه هایی که می بایست اطلاعاتی را منتقل کنند، بسیار عالی است. برای ارائه اطلاعات در فعالیت های مختلف آموزشی مانند پروژه های دانشگاهی، سخنرانی ها و سمینار ها استفاده از این ابزار بسیار معمول می باشد. با این حال، برای نوجوانان نرم افزار پرزی برنامه مناسب تری است. کودکان عاشق جلوه های پر زرق و برق، انیمیشن های بامزه و تصاویر منحصر به فرد هستند. همزمان با اینکه در مورد چیزی توضیح می دهید توجه و تمرکز مخاطبین را هم دارید. بنابراین هر زمانی که تصمیم داشتید برنامه ای برای ارائه خود انتخاب کنید، همیشه نوع مخاطب خود را در نظر بگیرید. اکنون با مطالعه مقاله تفاوت پاورپوینت و پرزی تصمیم بگیرید که برای ارائه آینده خود از کدامیک استفاده خواهید کرد، پاورپوینت یا پرزی؟

نرم افزار پاورپوینت چیست؟

برنامه ای است که برای ارائه یا پرزنت پاورپوینت به روش نمایش اسلایدی استفاده می شود. از این نرم افزار معمولاً در آموزش، عرضه یک محصول به بازار و یا تبلیغ برای فروش استفاده می شود. با استفاده از افزونه های PPTools ،pptPlex و TechRepublic می توانید قابلیت های این برنامه را ارتقا دهید. نکته مثبت پاورپوینت این است که توسط سیستم های دیگری نیز پشتیبانی می شود که به شما امکان می دهد تا پاورپوینت را بارگذاری کرده و اسلایدهای خود را به اشتراک بگذارید.

برنامه پاورپوینت چیست؟

مزایای انجام پاورپوینت

  • برای انیمیشن های سفارشی امکان سه نوع حرکت را به شما می دهد که عبارتند از افکت های ورودی، افکت های تاکیدی و افکت های خروجی.
  • یکی از عواملی که باعث تفاوت پاورپوینت و پرزی می شود این است که، چیدمان اسلاید آن به کاربران این امکان را می دهد تا فونت، رنگ، طرح و پس زمینه ها را به دلخواه خود تغییر دهند.
  • می توانید با افزودن ترانزیشن اسلاید، جذابیت های بصری اسلایدهای خود را افزایش دهید تا ارائه شما جالب تر باشد.
  • با پاورپوینت، ارائه شما می تواند همراه با صدا و موسیقی باشد.
  • می توانید به اسلایدهای خود ویدئو کلیپ اضافه کنید.
  • در صورت نیاز می توانید از ارائه خود نسخه چاپی تهیه کنید.
  • هاپرلینک های درج شده را می توان با کلیک کردن روی لینک وب، به راحتی باز کرد.

معایب طراحی پاورپوینت

  • فرمت اسلاید به گونه ای است که به هنگام ارائه گاهی اوقات بازگشت به یک اسلاید خاص را مشکل می کند.
  • کلیپ آرتها و گرافیک های آن منسوخ شده  هستند.
  • تعداد اسلاید های آماده آن بسیار کم است.
  • وارد کردن عکس ها را فقط می توان به دو صورت عمودی یا افقی انجام داد.
  • این نرم افزار را می بایست بعنوان بخشی از مایکروسافت آفیس در رایانه خود نصب کنید.

نرم افزار پرزی چیست؟

یک عامل مهم در تفاوت پاورپوینت و پرزی رابط کاربری است. پرزی دارای یک رابط کاربری زومینگ (ZUI) است که به کاربران امکان می دهد تا نمایش رسانه خود را بزرگ و کوچک کنند. از آنجا که این یک برنامه، نرم افزاری با ویژگی مبتنی بر فلش (Flash-based) است، به جای اینکه با اسلاید شروع شود با یک صفحه خالی شروع می شود. پرزی از قالب غیر خطی استفاده می کند. این نرم افزار ایجاد شده است تا جایگزین ارائه مبتنی بر اسلاید باشد تا مجری بتواند به راحتی به موضوعات و ایده های مختلف بپردازد.

برنامه پرزی چیست؟

مزایای نرم افزار پرزی چیست؟

  • پرزی دارای عملکرد زوم این و زوم آوت می باشد که پیمایش آن بسیار آسان است.
  • قرار دادن تصاویر، صدا و فیلم به سرعت انجام می گیرد.
  • عکس ها را می توان با زاویه دلخواه وارد کرد.
  • کاربران می توانند شی خاصی را بزرگ کنند، بچرخانند، تغییر اندازه داده یا ویرایش کنند.
  • می توان ارائه ها را در یک صفحه وب یا وبلاگ قرار داد.
  • پرزی این امکان را به کاربر می دهد تا صفحات را طوری طراحی کند که از نظر ظاهری مانند مقاله، روزنامه یا مجله به نظر بیایند.
  • از آنجا که این یک نرم افزار تحت وب می باشد، می توان به آسانی با هر رایانه ای که متصل به اینترنت و فلش باشد کار کرد.
  • با همه مرورگرهای اینترنت سازگار است.
  • حاوی فریم هایی است که به کاربران امکان می دهد تا چندین رسانه ارائه را در یک ارائه واحد جمع کنند.

معایب نرم افزار پرزی چیست؟

  • از مواردی مهمی که تفاوت پاورپوینت و پرزی را برجسته می کند این است که، استفاده از پرزی به دانش و مهارت نیاز دارد زیرا یک نرم افزار تازه توسعه یافته است. بنابراین ضروری است که پیش از ارائه، این برنامه را یاد بگیرید.
  • برخی از افراد با عملکرد زوم و انیمیشن این نرم افزار راحت نیستند.
  • برای اینکه با ارائه خود به صورت آفلاین کار کنید، باید پرزی دسکتاب خریداری کنید که از ماکروسافت آفیس گرانتر تمام می شود.
  • شما مجاز به ویرایش الگوهای از پیش ساخته شده پرزی نیستید در صورتی که در پاورپوینت می توان فونت و رنگ را در الگوها تغییر داد.

با این تعاریف پرزی بهتر است یا پاورپوینت؟

برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید باید ببینید کدامیک با حرفه و ماهیت شغلی شما تناسب بیشتری دارد. مثلا اگر یک دانشجو، آموزش دهنده، نماینده فروش و یا حتی یک بازرگان هستید، پاورپوینت می تواند گزینه بهتری برای ایجاد یک ارائه حرفه ای باشد. همچنین تمپلیت های آماده پاورپوینت در دسترس است. علاوه بر این، پاورپوینت به اکسل متصل می شود. بنابراین برای ارائه های سمینار فروش، بسیار مفید است. از طرف دیگر، برای جلب توجه مخاطبان شما پرزی مناسب تر است. برای به نمایش گذاشتن شرکت شما، پرزی تاثیر قدرتمندی دارد. پرزی برای ارائه های جذاب یا مواردی که روایتی پشت آنهاست، بهترین انتخاب است. به پرزی بعنوان یک اینفوگرافیک متحرک و  به پاورپوینت به عنوان یک کتابچه راهنمای خوب نگاه کنید.

سفارش انجام پاورپوینت حرفه ای در نوین قلم

در این مقاله تفاوت پاورپوینت و پرزی را به طور کامل شناختیم. پاورپوینت و پرزی، نقاط ضعف و قوت مختص به خود را دارند. برخی مواقع می توانید از هر دو استفاده کنید، اما بیشتر اوقات برای اهداف متفاوت استفاده می شوند. حال اگر شما برای ارائه سمینار دفاع کارشناسی ارشد خود نیاز به طراحی پاورپوینت ارشد داشتید، با سفارش پاورپوینت حرفه ای در نوین قلم، با خیال راحت یک ارائه منحصر به فرد را تجربه کنید.

سوالات متداول در زمینه تفاوت پاورپوینت و پرزی

برای ارئه یک سمینار حرفه ای، پاورپوینت مناسب تر است یا پرزی؟

انجام پاورپوینت برای ارائه سمینار گزینه بهتری است.

آیا می توان برای پروژه های عمومی از نرم افزار پرزی استفاده کرد؟

بهتر است که برای پروژه های دانشجویی و بیزینسی از طراحی پاورپوینت استفاده کنید.

آیا طراحی پاورپوینت در نوین قلم همراه با انیمیشن است؟

بله. انجام پاورپوینت در نوین قلم همراه با انیمیشن های معنادار است.

برای انجام پاورپوینت از اینفوگرافیک هم استفاده می کنید؟

بله. از اینفوگرافیک و موشن گرافیک در طراحی پاورپوینت نوین قلم استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا