آموزش طراحیطراحی لوگو

فرایند طراحی لوگو: راهنمایی برای توسعه حرفه ای لوگو

فرایند طراحی لوگو

طراحی حرفه ای لوگو

فرایند طراحی لوگو می تواند مشکل باشد، هر طراح گرافیک روش خاص خود را برای توسعه لوگو دارد. در این مقاله میخواهیم در مورد اینکه چه چیز های باعث میشود لوگو حرفه ای داشته باشیم صحبت کنیم.

مراحل اساسی برای توسعه حرفه ای لوگو

ما اینجا هستیم تا یک روند کلی طراحی لوگو را ترسیم کنیم که می توانید از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید تحقیق و تجزیه و تحلیل را با نبوغ خلاق ترکیب کنید تا یک طراحی لوگوی برجسته را ایجاد کنید. در زیر، ۷ مرحله اساسی برای توسعه لوگو ارائه شده است :

مرحله ۱. برند را ارزیابی کنید

اولین قدم در فرآیند طراحی لوگو این است که درک کنید برند چه چیزی را مجسم می کند و اهداف کسب‌ و کار چیست؟

این به عنوان فاز اکتشاف مشتری معروف است. لوگو فقط به عنوان نماینده از کسب و کار است، بنابراین لوگو موثر نخواهد بود مگر اینکه شما ابتدا بدانید که چه تصوری از برند را دنبال می کنید.

بسیاری از اطلاعاتی که شما نیاز دارید باید در بخش طراحی باشد. اما همیشه مشتریانی هستند که نمی‌توانند آنچه را می‌خواهند بیان کنند، طراحان باید عمیق تر تحقیق کنند و کشف کنند که مشتری واقعاً در کسب و کارش چه چیزی را دنبال میکند. هر شناختی از کسب و کار به موفقیت طرح در طولانی‌مدت کمک خواهد کرد.

در اینجا چند سوال کلی وجود دارد که می‌توانید برای شروع تحقیقات از مشتری استفاده کنید:

  • چرا شما دنبال طراحی لوگو هستید؟ و به حل چه مسئله ای کمک می کند؟
  • اگر برند شما فردی بود، چه صفاتی را برای توصیف آن استفاده می‌کردید؟
  • صدای برند شما چیست؟ (رسمی، عامیانه و غیره)
  • چه اعتقادات و ارزش‌هایی برای برند شما مهم هستند؟
  • ارزش پیشنهادی منحصربفرد شما چیست؟ شرکت شما چه چیزی را ارائه می دهد که رقبای شما نمی کنند؟
  • می‌خواهید که مشتریان برند شما را چگونه توصیف کنند؟

مرحله ۲. درباره صنعت تحقیق کنید

ازلوگو های دیگر در صنعت خود می‌توانید جمع بندی کنید:

چه تکنیک‌هایی در لوگو ها در صنعت شما رایج است؟ به عنوان مثال، رنگ‌های تجاری و یا شکل‌های خاص

چه تکنیک‌هایی در لوگو نادیده گرفته می‌شوند، که ممکن است الهام‌بخش راه‌هایی برای متمایز شدن باشد.

مشتریان شما غالبا چه کسانی هستند؟ 

مرحله ۳. فهرستی از جاهایی تهیه کنید که در آن لوگو مورد استفاده قرار خواهد گرفت

  • نماد وب سایت
  • نشانه‌ها و بنرها
  • بسته‌بندی محصول
  • تبلیغات
  • پروفایل های رسانه‌های اجتماعی و بنرها
  • کارت تجاری
  • سربرگ شرکت (فاکتورها، اسناد داخلی)
  • بازاریابی پرده (نوشت افزارها، لباس ها، فنجان‌ها، و غیره)

مرحله ۴. طرح کلی مفاهیم لوگو

اگر در حال حاضر ایده‌هایی برای لوگو دارید، ممکن است وسوسه شوید که به سمت نرم‌افزار طراحی لوگو پیش بروید. اما قبل از اینکه شروع کنید به طراحی نهایی خود، کمی فکر کنید تا ایده‌های زیادی برای یک لوگو پیشرفته طراحی کنید. طراحی ارزان، آسان و سریع است، اما مهم‌تر از همه ، که این یک ابزار موثر طوفان مغزی است.

مجموعه ای از ایده های مختلف لوگو را طراحی کنید و ببینید که از بیرون چگونه به  نظر می آیند. انجام طراحی به تنهایی می تواند خلاقیت را به جریان در بیاورد. اما نکته دیگر ، ترسیم طیف گسترده ای از مفاهیم به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی انجام نمی شود. شما شروع میکنید و به موضوعاتی که دوست دارید توجه میکنید، و شما می‌توانید المان‌های مختلف را تا جایی ادامه دهید، ترکیب کنید و تطبیق دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

مرحله ۵ . ایجاد پیش نویس های دیجیتال در نرم افزار  

پیش نویس دیجیتال لوگو

در حال حاضر ، شما باید یک ویژگی بارز از طرح های لوگو داشته باشید  و همچنین احساس کنید  که می خواهید لوگوی نهایی باشد. از بین طرح ها ، ۳ مورد از بهترین ها را انتخاب  و آنها را در نرم افزار طراحی خود بازسازی  کنید. اینجاست که واقعاً لوگو نهایی شما شکل می گیرد.

مرحله ۶ طراحی لوگو را با بازخورد ها اصلاح کنید

در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید انتقاد ها هستند! مهم نیست که فکر می‌کنید طراحی چقدر عالی است، طراحی هر چه پیشرفته و حرفه ای باشد احتمال دارد کسی در جایی باشد که درخواست تغییر کند.

این همیشه چیز بدی نیست. نگاه تازه ای به محصول نهایی می تواند فضایی را برای بهبودی که قبلاً متوجه آن نشده اید ، نشان دهد.

مرحله ۷. آماده‌سازی و تحویل فایل لوگوی نهایی

با نهایی شدن لوگو، زمان آن رسیده که فایل‌های نهایی خود را تحویل دهید! مشتری باید فایل مورد نظر خود را مشخص کند. اما به طور کلی بهتر است که شامل موارد زیر باشد:

  • لایه های منبع مثلAL
  • فایل‌های PDF/EPS (برای مشتریان با استفاده از برنامه‌های برداری متفاوت)
  • فایل های شبکه‌ای با وضوح بالا برای وب، از جمله PNG با پس‌زمینه‌های شفاف
تحویل فایل نهایی لوگو

سوالات متداول در زمینه طراحی لوگو:



طراحی لوگو چه ضرورتی دارد‌؟

اولین مرحله برای برند سازی، داشتن یه لوگوی پیشرفته و حرفه ای است. لوگو تنها یک طرح گرافیکی نیست، لوگو میتواند تعداد مشتری هایتان را افزایش دهد، فروشتان را بیشتر کند و حتی مهمترین عامل برای پیشرفت و موفقیت کسب و کارتان باشد. آیا می خواهید درباره طراحی لوگو بیشتر بدانید؟ مقاله ما را ایده طراحی لوگو : یازده راه برای الهام گرفتن برای ساخت لوگوهای عالی بررسی کنید.

طراحی لوگو اسم بهتر است یا لوگوی تصویری؟

در حقیقت طراحی لوگو کاملا سلیقه ای می باشد. هنگامی که یک لوگو طراحی میشود با توجه به معیارهای کسب و کار شما لوگو طراحی می شود. برای مشخص تر شدن این موضوع که کدام لوگو مناسب کسب و کار شماست میتوانید با کارشناسان ما از طریق سفارش طراحی لوگو در ارتباط باشید.

قیمت های طراحی لوگو بر چه اساسی است؟

مجموعه های پیشرفته در حوزه طراحی لوگو، معمولا هزینه طراحی لوگو را بر اساس میزان زمان و انرژی مصرفی برای فرآیند طراحی لوگو ، مشخص می کنند. همچنین قیمت طراحی لوگو به صورت استاندارد بر اساس تعرفه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران نیز توسط طراحان اعلام می گردد.۷ ویژگی لوگو که آن را فوق العاده می کند اطلاعات شما را در زمینه لوگو افزایش می دهد.

تاثیر یک لوگوی استاندارد بر کسب و کار من چیست؟

اولین نتیجه استفاده از یک لوگوی استاندارد و یک لوگوی خوب و پیشرفته و حرفه ای، ایجاد تاثیر مثبت آن در ذهن مخاطبین و مشتریان شما است. لوگو هویت یک برند است و به صورت غیر مستقیم شخصیت برند شما را در ذهن مشتری ماندگار می کند. همچنین مطالعه مقاله ایده طراحی لوگو : یازده راه برای الهام گرفتن برای ساخت لوگوهای عالی میتواند تاثیر یک لوگو خوب را بیشتر نمایان کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا