آموزش طراحیطراحی کارت ویزیت

چگونه یک کارت ویزیت طراحی کنیم: راهنمای کامل

کارت ویزیت

کارت ویزیت

این ابزارها، بسیاری از نیازهای اولیه حرفه‌ای را برآورده می‌کنند: تبلیغات، به رسمیت شناختن برند، تماس تلفنی و البته اطلاعات تماس. هنگامی که درست طراحی شد، این بیلبوردهای جیبی می‌تواند تاثیر ماندگاری بر جای بگذارد و مشتریان وفادار ایجاد کند.

کارت ویزیت یک کارت کاغذی کوچک و معمولا شبیه  کارت اعتباری است که جزئیات کسب ‌و کار شما را در بر دارد، مانند نام، اطلاعات تماس و لوگو و  نشان تجاری. طراحی کارت تجاری شما بخش مهمی از نام تجاری شما بوده و باید به عنوان یک توسعه بصری از طرح برند شما عمل کند.

در این راهنما ، همه آنچه را که شما باید در مورد طراحی کارت ویزیت بدانید ، مطرح خواهیم کرد تا بتوانید دقیقاً آنچه را می خواهید به طراح خود بگویید. این راهنما توضیح می دهد که چه گزینه هایی برای شما مناسب است. اما قبل از اینکه وارد ۸ مرحله طراحی کارت ویزیت شویم ، اجازه دهید قبل از شروع کار کمی درباره آنچه شما نیاز دارید صحبت کنیم.

قبل از اینکه شروع کنید…

مهم نیست که شما یک فریلنسر شخصی ، بنیانگذار یک استارت آپ جوان یا بخشی از یک شرکت تأسیس شده هستید ، دو مولفه طراحی حیاتی وجود دارد که شما قبل از شروع به فکر کردن به کارت‌های کسب‌ و کار به آن نیاز دارید:

  • لوگو طراحی شده
  • طرح رنگ برند

هم چنین لوگو و طرح‌های رنگی دو انتخاب بصری مهم برای برندسازی هستند. این عناصر نقش بزرگی در ایجاد کارت کاری شما ایفا می‌کنند، و به حوزه‌های دیگر مانند هویت سازی نیز کمک خواهند کرد.

در مقاله ۴ ویژگی مهم طراحی حرفه‌ ای لوگو توضیحت کاملی در این زمینه ارائه شده است.

نحوه طراحی کارت ویزیت : راهنمای کامل

وقتی لوگو ، طرح ، رنگ مارک و ایده خوبی راجع به آنچه می خواهید کارت شما در مورد شما بگوید داشته باشید ، آماده هستید.

تنها از ۸ مرحله زیر پیروی کنید تا مشخص کنید که کدام طراحی کارت برای شما بهتر عمل می‌کند.

کارت ویزیت

۱. شکل خود را انتخاب کنید

شکل کارت ویزیت را انتخاب کنید

اگر قبلاً کارت ویزیت مستطیل شکل سنتی را انتخاب کرده اید ، می توانید به مرحله دوم بروید. اما اگر واقعاً می خواهید خلاق و متمایز باشید ، می توانید از هر شکلی استفاده کنید: اشکال حیوانات ، طرح هایی از کالاهایی که می فروشید ، یا اشکال اصلی. اشکال خاص باعث می شود شما سرگرم کننده تر به نظر برسید و به شما کمک کند ، اما می تواند در صنایع رسمی تر تأثیر منفی بگذارد.

۲. اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید

تصمیم بعدی شما اندازه کارت است. این اغلب به استاندارد کشور بستگی دارد، بنابراین جای خوبی برای شروع است.

مهم نیست که چه اندازه ای، شما در هر صورت باید سه عامل را در هنگام طراحی در نظر بگیرید:

  • ناحیه بلید: بیرونی ترین قسمت کارت  که احتمالاً حذف می شود.
  • خط تریم: خط هدف برای برش کارت.
  • خط ایمن: هر چیزی خارج از این خط مشمول خطاهای برش است. اجازه ندهید عناصر اساسی مانند متن یا آرم ها خارج از این خط قرار گیرند.
انتخاب سایز مورد نظر کارت ویزیت

۳. لوگو و طرح های گرافیکی خود را اضافه کنید.

حالا طراحی عناصر بصری کارت ویزیت شما آغاز می‌شود، و در درجه اول لوگو.

لوگوی شما باید روی کارت کاری شما قرار بگیرد، هر چند که رنگ‌ های دیگر و گرافیک ثانویه نیز می‌توانند مفید باشند.

فراموش نکنید که دو طرف در اختیار دارید. یک استراتژی این است که یک طرف کارت تجاری را به طور انحصاری به لوگو اختصاص دهید، در حالی که طرف دیگر اطلاعات تماس فرد را نشان می‌دهد. با این حال، خوب است که لوگو را در هر دو طرف داشته باشد.

در حالی که مینیمالیسم یک انتخاب محبوب برای کارتهای ویزیت است ، اگر فضای خالی برای شما مناسب نیست ، می توانید آن را با اشکال گرافیکی اضافی پر کنید. حتی اگر لوگو شما ساده یا متن باشد ، هر تصویر مرتبط با همان اهداف ارائه می شود.

گرافیک های اضافی برای نشان دادن هویت برند شما به خوبی کار می کنند. بدون بیان صریح ، می توانید شخصیت خود یا نام تجاری خود را از طریق تصاویر ، از جمله رنگ ها ارتباط دهید.

اضافه کردن لوگو طرح های گرافیکی

۴. متن لازم را اضافه کنید

آنچه کارت ویزیت شما می گوید بستگی به شما دارد. فریلنسرهای کار از خانه ممکن است نیازی به آدرس پستی نداشته باشند ، در حالی که حرفه هایی که به صورت حضوری کار می کنند به آن احتیاج دارند. یا شاید این یک انتخاب استراتژیک است. نکته این است که افراد مختلف از متون مختلف در کارت‌های تجاری خود بهره می‌برند.

بنابراین گام بعدی این است که تصمیم بگیرید که چه چیزی را روی کارتتان بگذارید. در زیر لیستی از برخی از گزینه‌های مشترک وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از گزینه‌های زیر را شامل و حذف کنید.

اضافه کردن متن ضروری به کارت ویزیت

اطلاعاتی که میتواند کارت ویزیت به همراه داشته باشد

نام – هر کارت به یک اسم احتیاج دارد.

نام شرکت – دیگری به جز برند های شخصی که در آن نام شخصی شما نام شرکت شما است.

عنوان شغل – برای کارت‌های سنتی، عنوان شغل شما را در بر می‌گیرد.

شماره ‌تلفن: حتی اگر شما روش ارجح ارتباطی شما نباشد، به برخی افراد مراجعه کنید.

پست الکترونیکی: یک کارت کسب ‌و کار؛ ایمیل، نرم جدید برای ارتباطات تجاری غیر ضروری است، تا حدی به این دلیل که اجازه ارسال اسناد به عنوان پیوست‌ها را می‌دهد.

نشانی اینترنتی وب سایت – از جمله نشانی اینترنتی سایت شما یک دعوت برای بازدیدها است.

رسانه‌ های اجتماعی – اگر رسانه‌های اجتماعی به زمینه شما مرتبط باشند، یا فقط می‌خواهید کمی از شخصیت خود را نشان دهید، شامل لینک‌های وب اجتماعی نیز می‌شود.

آدرس – لازم برای کشیدن مشتریان به دفترتان.

کد QR – در حالی که به اندازه گذشته رایج نیست، کد QR هنوز یک میان‌ بر پایدار برای انتقال هر داده‌ای است که شما می‌خواهید.

Slogan – کاملا اختیاری است، شعار به هویت برند کمک می‌کند.

اطلاعات کارت ویزیت

۵. تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

زمانی که می‌دانید چه می‌خواهید بگویید، می‌توانید نحوه ظاهر آن را انتخاب کنید. با اینکه تایپوگرافی همیشه مهم است، به خصوص مربوط به کارت‌های کسب‌وکار است چون شما باید متن را کاملا خوانا کنید و تنها یک فضای کوچک دارید که با آن کار کنید.

قانون طلایی برای تایپوگرافی، اولویت بخشیدن به خوانا بودن است. مهم نیست که قلم شما چقدر هنرمندانه است اگر کسی نتواند آنچه می‌گوید را بخواند.

بیایید تایپوگرافی را به سه مقوله اصلی تقسیم کنیم:

  • سایز
  • فونت
  • رنگ
نوع فونت رنگ و سایز نوشته ها را انتخاب کنید

۶. پایان های ویژه را در نظر بگیرید

کارت ویزیت های خاص

حالا که در حال رسیدن به بخش نهایی هستید، وقت آن است که چاپگرها را در نظر بگیرید – به خصوص از نظر آنچه که می‌توانند ارائه دهند. چاپگرهای خاص مراحلی را ارایه می‌دهد که می‌تواند راه طولانی در ایجاد یک تاثیر ماندگار طی کند. ببینید که آیا هر یک از این “تاثیرات خاص” می‌تواند به استراتژی طراحی کارت شما کمک کند یا خیر.

۷. طراح مناسب را انتخاب کنید

اگر واقعاً کارت ویزیت ستاره دار می خواهید ، ایده خوبی است که یک طراح حرفه ای پیدا کنید که بتواند کارت مناسبی را برای شما ایجاد کند. شما می توانید به سفارش طراحی کارت ویزیت نوین قلم برای یک طراحی با سبک و تجربه مناسب اعتماد  کنید.

هنگامی که فرد مناسبی را پیدا کردید ، سعی کنید کاملاً ارتباط برقرار کنید که کسب و کار شما درمورد چه سبکی و سبکی است و به دنبال آن هستید ، تا طراح شما بتواند دید شما را به واقعیت تبدیل کند.

طراح گرافیک مناسب پیدا کنید

۸- طراحی خود را نهایی کنید

نهایی کردن طراحی

با تمام عناصر در مکان و پیش‌بینی دقیق انتخاب رنگ نهایی تان و اتمام خاص، می‌توانید طراحی خود را دوباره ارزیابی بکنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست است.

اول، جریان دیداری را بررسی کنید: چگونه چشم شما هنگام نگاه کردن به کارت حرکت می‌کند. اول توجه شما چیست؟ آخر؟ یک جریان دیداری خوب باید با لوگو شروع شود، سپس نام، و سپس اطلاعات ثانویه، در صورتی که در آنجا هستند، تمام تصاویر ثانویه را به پایان می‌رساند. شما همیشه می‌توانید با تغییر اندازه و مکان یک عنصر، جریان‌های دیداری را تغییر داده و بهینه کنید.

شما هم چنین می‌خواهید تا جایی که می‌توانید اشیا را مرتب کنید. آیا تمام اطلاعات لازم است؟ هرچه عوامل باقی مانده کم‌تر باشد، تاثیر بیشتری بر آن‌ها می‌گذارد.

دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که آیا متن قابل خواندن است؟ آیا رنگ‌ها با هم هارمونی دارند؟ آیا هیچ عنصری به لبه نزدیک است؟

فراموش نکنید که طراح شما محصول نهایی را به عنوان یک فایل برداری و یک PDF مبتنی بر بردار برای شما ارسال کند. شما می‌خواهید از تصاویر برداری استفاده کنید تا در صورت نیاز به تغییر اندازه، و PDF ها توسط هر چاپگر قابل خواندن هستند.

سوالات متداول

چه چیزی نباید روی کارت ویزیت باشد؟

اطمینان حاصل کنید که این موارد : اطلاعات تماس واضح وجود ندارد، اطلاعات قدیمی نباشد، تایپ و غلط املایی، چاپ کوچک یا غیرقابل خواندن، نبود لوگو تجاری، طرح های رنگی خشن و …

رنگ مناسب برای کارت ویزیت کدام است؟

رنگ برای طراحی شما بسیار مهم است، به خصوص با توجه به اینکه مردم کارت‌های کسب‌وکار رنگی را ده بار طولانی‌تر از رنگ‌های سیاه و سفید نگاه می‌دارند. بهترین رنگ‌ها برای کارت‌های کسب‌وکار، پس‌زمینه‌های سیاه و یا رنگ قرمز هستند، چون آن‌ها بیش‌ترین رنگ را دارند.

آیا کارت‌های ویزیت باید دو رو داشته باشند؟

کارت‌های ویزیت با چاپ دو طرفه ممکن است همیشه ترجیح داده نشود. بسیاری از مردم جزئیات خاصی در مورد فردی که کارت ویزیت را به آن‌ها داده و اگر در هر دو طرف نوشته شده باشد، فضای خالی کافی برای گیرنده وجود ندارد.

چگونه می‌توانم یک لوگوی تجاری یا شخصی بسازم؟

سفارش ساخت لوگو آنلاین شاید یکی از اولین گزینه هایی باشد که به فکر هر برندی بیافتد، از آنجایی که به جز چند سازمان و برند بزرگ که ممکن است دپارتمان گرافیک، طراحی و تبلیغات داشته باشند، عمده شرکت ها و برندها برای سفارش طراحی لوگو حرفه ای از خدمات فریلنسری و برون سپاری سفارش ساخت لوگو آنلاین استفاده می کنند. مجموعه نوین قلم پیشنهاد ما به شماست. جهت سفارش طراحی لوگو آنلاین کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا