آموزش طراحیطراحی پاورپوینت

تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی

۲ روش ساده برای تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی

تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی موضوع این قسمت از مقالات نوین قلم است. شمار نرم افزارهای حرفه ای که به منظور ساخت ویدیوهای آموزشی طراحی شده اند کم نیست. در این میان پاورپوینت را نیز می توان یکی از این نرم افزار ها دانست. نرم افزار پاورپوینت در اصل برای ساخت اسلاید های آموزشی و تجاری ساخته شده است. بعضی از افراد با استفاده از ابزارهای پاورپوینت یک فایل ارائه مطلب آموزشی می سازند تا بتوانند آن را به یک ویدیوی آموزشی خوب تبدیل کنند. بنابراین تبدیل پاورپوینت به ویدئو موضوعی است که خیلی از دست اندرکاران حوزه آموزش نیاز دارند آن را انجام دهند. در این رابطه پیشنهاد می کنیم حتما مقاله چگونه پاورپوینت را به فیلم تبدیل کنیم را مطالعه کنید.

تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی
چگونه پاورپوینت را در گوشی به فیلم تبدیل کنیم؟

چگونه پاورپوینت را در گوشی به فیلم تبدیل کنیم؟

با پیشرفت گوشی های هوشمند و افزایش میزان کاربرد آن ها، در بسیاری از موقعیت ها و یا در زمان های خاص تنها چیزی که در دست داریم گوشی های هوشمندمان هستند. حال سؤال پیش می آید که اگر نیاز شود چگونه می توانیم پاورپوینت را در گوشی به فیلم تبدیل کنیم؟ در ادامه این مطلب نحوه تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی را برای شما توضیح خواهیم داد.

برنامه های موردنیاز برای تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی

در این روش شما باید از نرم افزار پاورپوینت اندروید و یک نرم افزار ضبط صفحه نمایش (Screen Recorder) برای سیستم عامل اندروید استفاده کنید. تبدیل پاورپوینت به فیلم در این روش به این صورت است که شما فایل پاورپوینت خودتان را در حالت اسلایدشو به نمایش درمی آورید و سپس آن را با یک نرم افزار ضبط صفحه نمایش ضبط می کنید. برای انجام این روش ابتدا باید نرم افزارهای لازم را در گوشی خود نصب کنید.

۱- نرم افزار پاورپوینت اندروید Microsoft PowerPoint

در قسمت جستجوی برنامه گوگل پلی استور گوشی خود، Microsoft PowerPoint را تایپ کنید. نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Install کلیک کنید.ذدقت کنید که این نرم افزار ساخته شرکت Microsoft باشد. یعنی نام برند Microsoft زیر نام نرم افزار نوشته شده باشد. به این ترتیب نرم افزار پاورپوینت دانلود و در گوشی شما نصب خواهد شد.

۲- نرم افزار ضبط صفحه نمایش گوشی az Screen Recorder

ابتدا به برنامه گوگل پلی استور Play Store در گوشی خود مراجعه کنید. سپس در قسمت جستجوی آن az Screen Recorder را تایپ کنید. نرم افزاری که نمایش داده می شود (با نام az Screen Recorder) را انتخاب کرده و روی گزینه Install را کلیک کنید. برنامه مورد نظرتان به راحتی در گوشی شما دانلود و نصب خواهد شد.

آموزش تبدیل پاورپوینت به ویدئو در گوشی

اکنون که نرم افزارهای اندرویدی مناسب برای تبدیل پاورپوینت به ویدیو در گوشی را دانلود و نصب کردید، وقت آن است که تبدیل را شروع کنید. مراحل و نکات زیر برای تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی هستند. برای اینکه به راحتی این تبدیل را انجام دهید، باید به ترتیب این مراحل را انجام دهید.

۱ – نرم افزار az Screen Recorder را تنظیم و راه اندازی کنید

  • نرم افزار az Screen Recorder را انتخاب کنید.
  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
  • به قسمت برنامه ها یا Applications (یا در برخی گوشی ها Apps & Notifications) بروید و برنامه az Screen Recorder را آنجا پیدا کنید. سپس روی آن ضربه بزنید.
  • آنگاه زیر عنوان Advanced گزینه  Display over other apps را پیدا کرده و چراغ آن را روشن کنید.
  • در برخی گوشی ها گزینه Display over other apps در قسمت Permissions است.
  • حال دوباره برنامه az Screen Recorder را باز کنید.
  • یک نوارابزار مخصوص این برنامه در قسمت اعلان ها یا Notifications وجود دارد که با استفاده از آن می توانید از صفحه گوشی فیلم بگیرید.
  • همچنین یک حباب معلق مربوط به این برنامه در صفحه گوشی تان خواهید دید که با کلیک رویش آیکون هایی نمایان می شود. این آیکون ها برای ضبط و برخی کارهای دیگر هستند.

۲- فایل پاورپوینت خود را در گوشی باز کنید

• دو راه برای باز کردن فایل پاورپوینتی که می خواهید به فیلم تبدیل کنید وجود دارد:
• نرم افزار مرورگر فایلتان را باز کرده و فایل پاورپوینت موردنظر را پیدا کنید. دقت کنید که در این صورت نرم افزار پیش فرض برای باز کردن فایل های پاورپوینت باید Microsoft PowerPoint باشد.
• راه دیگر و قطعی تر باز کردن فایل پاورپوینت از طریق خود نرم افزار پاورپوینت است. نرم افزار پاورپوینت برای اندروید را باز کنید. در صفحه اول گزینه Open را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس This Device را بزنید. فایلتان را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
• پس از باز کردن فایل پاورپوینت نوارابزاری بالای آن نمایان می شود. در این نوارابزار یک گزینه به شکل تلویزیون هست. این گزینه برای نمایش اسلایدی است. آن را انتخاب کنید.

۳– پاورپوینت را در حالت نمایش اسلاید شو اجرا کرده و آن را ضبط کنید

در این قسمت از مقاله، آیکون دوربینی که به صورت حباب روی صفحه گوشی تان است را لمس کنید. این دوربین چهار گزینه دارد. با ضربه زدن روی آن، ضبط شما شروع می شود. پس از آغاز فرایند ضبط، دکمه حباب به ثانیه شمار تبدیل می شود. با ضربه زدن روی آیکون دوربین، گزینه های تنظیمات به نمایش در خواهند آمد. می توانید به راحتی تنظیم کنید. بعد از شروع فرایند ضبط، فایل پاورپوینت خود را اجرا کنید. می توانید هنگام اجرای پاورپوینت توضیحات لازم را با صدای خودتان ضبط کنید و اسلاید ها را جلو ببرید. پس از پایان نمایش اسلایدی گزینه پایان ضبط (گزینه مربع شکل) را انتخاب کنید.

۴– فیلم ذخیره شده را پخش یا ویرایش کنید

در این مرحله، فیلم مورد نظر شما در گوشی نمایش داده می شود. با انتحاب آن می توانید فیلم را پخش کنید. همچنین یک گزینه ویرایش پایین آن گذاشته شده است. با انتخاب این گزینه شما به صفحه ویرایش نرم افزار az Screen Recorder هدایت می شوید. در این صفحه می توانید به هر صورتی که خواستید فیلم خود را برش دهید. شما می توانید بخشی از کادر فیلم را با گزینه Crop حذف کنید تا فیلم شما به صورت دلخواهتان دربیاید. ضمنا امکانات دیگری مانند افزودن متن، صوت و غیره نیز در قسمت ویرایش وجود دارد.

سفارش پاورپوینت حرفه ای در نوین قلم

با مطالعه مقاله تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی، ترفند های لازم را آموختید. شما به راحتی می توانید در مواقع ضروری با چند مرحله ساده پاورپوینت خود را به فیلم تبدیل کنید. اگر برای انجام پاورپوینت دفاع خود نیاز به یک طراح مسلط دارید، پیشنهاد می کنیم سفارش پاورپوینت پایان نامه خود را در نوین قلم ثبت کنید.

پرسش های متداول درباره تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی

بهترین فرمت برای تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی اندرویدی چیست؟

بهترین فرمت فیلم فرمت mp4 است.

آیا راه دیگری به جز ضبط صفحه نمایش برای تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی هست؟

شما می توانید از ابزارهای آنلاین و وب سایت ها نیز استفاده کنید. فقط کافیست در گوگل جستجو کنید: PPT to MP4.

آیا می توان با استفاده از نرم افزار پاورپوینت اندروید فایل پاورپوینت را به فیلم تبدیل کرد؟

خیر. این امکان در خود نرم افزار پاورپوینت اندروید وجود ندارد. برای تبدیل باید از یک برنامه ضبط صفحه نمایش و حالت نمایش اسلایدی پاورپوینت استفاده کنید.

آیا نرم افزاری برای اندروید هست که بتوان با آن فایل پاورپوینت را بدون اجرا به فیلم تبدیل کرد؟

خیر. چنین نرم افزاری وجود ندارد که بتواند این کار را به خوبی و با کیفیت مناسب انجام دهد.

برای تبدیل پاورپوینت به فیلم در گوشی چه نسخه ای از اندروید لازم است؟

در بیشتر نسخه های اندروید (نسخه ۶ به بالا) می توان این کار را انجام داد. البته بهتر است نسخه ۱۰ و بالاتر را داشته باشید تا از نظر عملکرد برنامه ها به مشکل نخورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا