آموزش طراحیطراحی پاورپوینت

ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی

آموزش گام به گام ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی های هوشمند

در این قسمت از مقالات نوین قلم به آموزش ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی پرداخته ایم. اگر شما جزو کسانی هستید که به دلایل مختلف با ارائه پاورپوینت سرو کار دارید، حتما نسخه ویندوز نرم افزار پاورپوینت را امتحان کرده اید. مطمئنا این نسخه امکانات فراوانی را در اختیار شما می گذارد تا فایل ارائه خود را به بهترین نحو طراحی کنید. اما گاه پیش می آید که در یک زمان معین، مثلا هنگام سفر، به رایانه شخصی دسترسی نداشته باشید و بخواهید روی یک فایل ویرایش هایی را انجام دهید. ما در این مطلب توضیح داده ایم که چگونه می توان با استفاده از یک گوشی همراه به فایل های پاورپوینت انیمیشن اضافه کرد و یا انیمیشن های موجود در آن را ویرایش نمود. برای اینکه با نحوه ساخت انیمیشن در پاورپوینت آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش ساخت انیمیشن با پاورپوینت را مطالعه کنید.

ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی
چگونه در پاورپوینت گوشی انیمیشن جذاب بسازیم؟

چگونه در پاورپوینت گوشی انیمیشن جذاب بسازیم؟

یکی از ویژگی های جذاب در طراحی پاورپوینت، به کارگیری انیمیشن در آن است. انیمیشن ها کمک می کنند تا اسلایدها برای مخاطب پویا تر و جذاب تر شوند. همچنین نکات مهم مطالب با جلوه های بصری زیبا تر می شوند. در نخستین سال های استفاده فراگیر از نرم افزارهای پاورپوینت، امکان انجام ویرایش های سنگین از جمله ویرایش انیمیشن فقط در سیستم عامل های رایانه شخصی مانند ویندوز وجود داشت. اما با پیشرفت گوشی های هوشمند، اکنون می توان بسیاری از ویرایش ها را در گوشی انجام داد.

طریقه نصب نرم افزار پاورپوینت در اندروید

برای آنکه بتوانید به ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی بپردازید، نخستین چیزی که نیاز دارید یک نرم افزار مناسب برای نمایش و ویرایش فایل های پاورپوینت است. سازنده های مختلف، نرم افزارهای گوناگونی را بدین منظور طراحی کرده اند. اما پیشنهاد ما به شما نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت برای اندروید است. جهت دانلود و نصب این نرم افزار، کافی است نرم افزار پلی استور (Play Store) را در گوشی تان نصب کنید. در مرحله بعدی در قسمت سرچ آن بنویسید Microsoft PowerPoint بعد از سرچ نتیجه ای که ظاهر می شود را انتخاب کنید و گزینه Install یا نصب را انتخاب کنید. برنامه Microsoft PowerPoint دانلود و روی گوشی شما نصب خواهد شد.

باز کردن فایل پاورپوینت در اندروید

برای اجرای نرم افزار Microsoft PowerPoint، آیکون آن را از میان برنامه های گوشی خود پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. احتمالا در ابتدا با پیامی مواجه می شوید که از شما می خواهد در سایت مایکروسافت اکانت بسازید. در این صورت گزینه Sign in later را انتخاب کنید تا وارد محیط اصلی برنامه شوید. سپس با صفحه ای مواجه خواهید شد که سه گزینه پایین آن ظاهر می شود. از بین این سه گزینه، گزینه Open را انتخاب کنید. سپس روی گزینه This device کلیک کنید. اکنون فایل مورد نظر را در هر جای گوشی تان که ذخیره کرده اید پیدا کنید. پس از باز شدن فایل، گزینه هایی را بالای آن خواهید دید. جهت نمایش اسلایدی فایل، روی گزینه تلویزیون شکل و برای ویرایش آن روی گزینه مداد ضربه بزنید.

افزودن و ویرایش انیمیشن در هنگام ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی

در این قسمت از آموزش ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی پس از انتخاب گزینه ویرایش (گزینه مداد)، صفحه ویرایش برای شما باز می شود. در این صفحه کارهای مختلفی می توانید برای ایجاد و ویرایش فایل های پاورپوینت انجام دهید. یکی از این کارها ساخت انیمیشن است. برای ساخت انیمیشن، ابتدا المانی مورد نظر خود (متن، عکس و …) را که می خواهید بر روی آن انیمیشن بگذارید، انتخاب کنید (پس از انتخاب، یک خط نقطه دار دور المان شما کشیده می شود). سپس در نوار بالای صفحه، آیکونی که شبیه به ترکیبی از یک قلم و حرف A انگلیسی انتخاب کنید. خواهید دید که یک منو تنظیمات در پایین صفحه ظاهر می شود.

استفاده از ابزارهای تخصصی برای ساخت انیمیشن

در سمت چپ و بالای منوی تنظیمات دکمه ای را می بینید که دو پیکان در آن دیده می شود. پس از ضربه زدن روی آن، فهرستی برای شما باز می شود. در این فهرست گزینه هایی مانند Home ،Insert و غیره وجود دارد. از این میان گزینه Animations را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Animations، تنظیمات مربوط به آن را در منوی تنظیمات خواهید دید. در این تنظیمات سه گزینه اصلی را خواهید دید که با ستاره های سبز، زرد و قرمز رنگ مشخص شده اند. این ها هرکدام نمایانگر یک سبک انیمیشن می باشند.

سبک های مختلف برای ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی
  1. سبک ورودی Entrance Effects (ستاره سبز): این سبک برای ورود متحرک اشیا به اسلاید طراحی شده است. بیشتر برای معرفی نام ها، تیترها و سرفصل ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. سبک تأکیدی Emphasis Effects (ستاره زرد): انیمیشن های سبک تأکیدی المان ها را به گونه ای حرکت می دهند. این سبک باعث می شوند توجه مخاطب به ارائه جلب شود. این سبک بیشتر برای واژگان کلیدی، نکات مهم و جملات اصلی به کار برده می شود.
  3. سبک خروجی Exit Effects (ستاره قرمز): این سبک برای مواقعی است که می خواهیم یک المان به صورت زیبا و با جلوه بصری مناسب از صفحه خارج شود.

نمایش انیمیشن با پاروپوینت درگوشی

در هنگام ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی برای مشاهده انیمیشن هایی که روی اسلاید خود گذاشته اید، در نوار بالای صفحه ویرایش نرم افزار پاورپوینت، شکل تلویزیون را پیدا کرده و آن را لمس کنید. سپس برای اجرای انیمیشن ها، روی سمت راست صفحه گوشی تان یک بار ضربه بزنید. با هر بار ضربه زدن، انیمیشن بعدی پخش خواهد شد. در صورتی که می خواهید به انیمیشن قبلی برگردید، کافی است روی سمت چپ صفحه یک بار ضربه بزنید. همچنین برای خروج از حالت نمایش، پس از لمس کردن قسمت میانی صفحه، از نواری که بالای آن ظاهر می شود، گزینه تلویزیون ضربدر را انتخاب کنید.

تنظیمات انیمیشن در پاورپوینت گوشی

وقتی که شما گزینه Animations را از منوی تنظیمات انتخاب می کنید، همه انیمیشن های موجود در اسلاید شما با اعدادی روی آن اسلاید مشخص می شود. جهت تغییر هر کدام، یا تغییر تنظیمات هر کدام از انیمیشن ها، روی عدد مربوط به آن ضربه بزنید. خواهید دید که تنظیمات مربوط به هر انیمیشن کمی پایین تر از سه دسته اصلی انیمیشن ها (ستاره های سبز، زرد و قرمز) ظاهر یا روشن خواهد شد. دو گزینه در نرم افزار اندروید پاورپوینت برای تنظیمات انیمیشن در نظر گرفته شده است. یکی از آن ها Effect Options Property است که در آن می توانید انواع جهات مرتبط با هر انیمیشن یا تنظیمات خاص دیگر (که برای هر انیمیشن فرق می کند) را تغییر دهید. گزینه دیگر Effect Option Color Property است که برای تغییر رنگ انیمیشن است و فقط برای برخی از انیمیشن ها کاربرد دارد.

انتخاب و حذف انیمیشن ها در پاورپوینت گوشی

برای حذف انیمیشن ها در پاورپوینت گوشی منوی تنظیمات کلی را باز کنید. (با لمس کردن آیکون ویرایش در منوی بالای صفحه، که به شکل یک قلم و حرف A انگلیسی است). سپس در فهرستی که در سمت چپ منوی تنظیمات ظاهر می شود، گزینه Animations را انتخاب کنید. خواهید دید که اعدادی روی اسلاید شما نمایش داده می شوند. این اعداد هرکدام مربوط به یک انیمیشن هستند. شماره هر انیمیشن مربوط به ترتیب اجرای آن است. انیمیشن مورد نظرتان را با توجه به عددش انتخاب کنید. پس از ضربه زدن بر روی هر عدد، می توانید خصوصیات هر انیمیشن را در منوی تنظیمات پایین صفحه ببینید. پس از ضربه زدن بر روی هر انیمیشن، گزینه Delete کنار آن ظاهر خواهد شد. برای حذف آن کافی است روی گزینه Delete ضربه بزنید.

ذخیره فایل پاورپوینت بعد از افزودن انیمیشن

برای ذخیره فایل پاورپوینت ابتدا باید منوی تنظیمات را در صورت باز بودن ببندید. برای این کار در سمت راست و بالای منوی تنظیمات یک پیکان کوچک رو به پایین قرار داده شده است. روی آن ضربه بزنید تا منوی تنظیمات بسته شود. آن گاه از منوی بالای صفحه، تیک سفید رنگی را که در سمت چپ آن قرار دارد لمس کنید. فایل شما بسته و ذخیره خواهد شد. حال می توانید با زدن دکمه Back گوشی تان در صورت تمایل از نرم افزار پاورپوینت خارج شوید.

انجام پاورپوینت ارزان در نوین قلم

در این مقاله به طور کامل نحوه ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی آموزش داده شده است. در بعضی مواقع که زمان ارئه محدود است و اسلاید های پاورپوینت شما نیاز به ویرایش دارد، مطالعه و انجام پاورپوینت با گوشی بسیار با اهمیت است. برای اینکه پاورپوینت حرفه ای داشته باشید کافیست سفارش پاورپوینت آنلاین خود را در نوین قلم ثبت کنید.

پرسش های متداول در حوزه نحوه ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی

می خواهم برای فایل پاورپوینت خود انیمیشن هایی که قبلاً در نرم افزار پاورپوینت ویندوز از آن ها استفاده می کردم، بگذارم. اما در نرم افزار اندروید آن ها را پیدا نمی کنم. مشکل کجاست؟

نرم افزار پاورپوینت شرکت مایکروسافت برای اندروید قابلیت های فراوان و همچنین تعداد زیادی انیمیشن دارد. اما باز هم تعداد انیمیشن های آن نسبت به نرم افزار ویندوز کمتر است. بنابراین ممکن است همه انیمیشن های نرم افزار پاورپوینت ویندوز را در آن پیدا نکنید.

چگونه می توان در نرم افزار پاورپوینت اندروید انیمیشن هایی مسیری درست کرد؟

این قابلیت هنوز به نرم افزار پاورپوینت اندروید اضافه نشده است.

آیا فایلی که در نرم افزار پاورپوینت ویندوز ساخته شده است، به صورت کامل و به راحتی در نرم افزار اندروید آن اجرا خواهد شد؟

بله. اگرچه نرم افزار Microsoft PowerPoint نسخه اندروید همه قابلیت های ویرایشی نسخه ویندوز یا مک را ندارد، اما برای پخش همه فایل هایی که در ویندوز ساخته شده اند (شامل همه انواع انیمیشن ها) کاملاً پاسخگو است و مشکلی ندارد.

آیا می توان در نرم افزار پاورپوینت نسخه اندروید برای شکل ها هم انیمیشن گذاشت؟

بله. برای اضافه کردن شکل باید از فهرست منوی تنظیمات (که گزینه Animations هم در آن قرار دارد) گزینه Insert را انتخاب کرده و سپس با انتخاب گزینه Shapes در آن، شکل مورد نظرتان را اضافه کنید. پس از اضافه کردن شکل، می توانید مانند هر المان دیگری روی آن انیمیشن بگذارید.

نرم افزار Microsoft PowerPoint نسخه اندروید، بر روی چه نسخه هایی از سیستم عامل اندروید قابل اجراست؟

این نرم افزار برای روی نسخه اندروید ۶ به بالا اجرا می شود.

Recent search terms:

  • https://www novinghalam com/ساخت-انیمیشن-با-پاورپوینت-در-گوشی/#:~:text=در هنگام ساخت انیمیشن با پاورپوینت در گوشی برای مشاهده انیمیشن بعدی پخش خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا