آموزش طراحی

طراحی تراکت با ایلوستریتور

آموزش طراحی تراکت با ایلوستریتور در ۶ مرحله

در این قسمت از مقالات نوین قلم، به آموزش طراحی تراکت با ایلوستریتور پرداخته ایم. با استفاده از نرم افزار ایلوستریتور می توانید با ترکیب عکس ها و افکت های برداری به صورت اینفوگرافیک، یک تراکت حرفه ای خلق کنید. برای اینکه بتوانید با تکنیک های مختلف اینفوگرافیک در طراحی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی اینفوگرافی با ایلوستریتور را مطالعه کنید.

آموزش طراحی تراکت با ایلوستریتور

چگونه با ایلوستریتور تراکت بسازیم؟

برای ساخت تراکت تبلیغاتی یا فلایر، کافیست این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید. به این ترتیب به صورت مقدماتی با ترفندهای ساخت تراکت با ایلوستریتور آشنا می شوید. در این قسمت سعی شده است تمام مسائل مهم توضیح داده شود. پس تا آخرین مرحله همراه ما باشید.

مرحله۱: برای طراحی تراکت با ایلوستریتور یک صفحه جداگانه باز کنید

 در اولین قسمت از آموزش ساخت تراکت با ایلوستریتور، ابتدا برنامه ایلوستریتور را باز کنید. روی “چاپ سند” در زیر عنوان ” ایجاد جدید” کلیک کنید. و یا اینکه گزینه های “File” و سپس “New” را از فهرست برنامه انتخاب کنید. سپس گزینه “Print” را از فهرست کشویی “New Document Profile” انتخاب کنید.

مرحله۲: سایز تراکت را تنظیم کنید

در این مرحله از طراحی تراکت با ایلوستریتور، لازم است تا اندازه تراکت خود را در کادر “New Document” تنظیم کنید. شما می توانید ابعاد دلخواه خود را جهت طراحی تراکت تبلیغاتی انتخاب کنید. تنظیم “Letter” برای افرادی که از چاپ خانگی استفاده می کنند، برای داشتن یک کاغذ تراکت استاندارد با ابعاد ۸.۵ *۱۱ اینچی، توصیه می شود.

آموزش مرحله دوم طراحی تراکت با ایلوستریتور

مرحله۳: اضافه کردن متن به ساخت تراکت با ایلوستریتور

حال وقت آن رسیده است که متن را به تراکت خود اضافه کنید. با کلیک بر روی هر قسمت از صفحه، می توانید شروع به تایپ کردن متن مورد نظر خود کنید. با انتخاب گزینه “Selection Tool” از پانل Tools، می توانید مکان متن یا هر شی را در یک سند ایلوستریتور تغییر دهید. در این مرحله می توانید متن خود را از طریق انتخاب “نوع ابزار” برجسته کنید. با انتخاب کردن گزینه “Type on a Path Tool” که در زیر گزینه “Type Tool” واقع شده است، شما قادر خواهید بود تا متنی ایجاد کنید.

مرحله ۴ تصاویر جذاب به تراکت اضافه کنید

در این قسمت از آموزش ساخت تراکت با ایلوستریتور، شما می توانید تصاویر مختلفی را به تراکت خود اضافه کنید. از طریق گزینه “File” و انتخاب گزینه “Place”، می توانید عکس ها را به صفحه تراکت خود وارد کنید. یکی از شکل های قرار گرفته در زیر مجموعه “Rectangle Tool” را در پانل Tools انتخاب کنید و سپس آن را بکشید تا شکل مورد نظر ایجاد شود. با تنظیم گزینه های موجود در قسمت تنظیمات در نوار ” Tool Options” و انتخاب گزینه “Path” که در بالای فضای کار قرار دارد یا با تنظیم گزینه های موجود در قسمت تنظیمات در پالت “Appearance” که در سمت راست فضای کار قرار دارد، قادر خواهید بود تا فرم یک شکل را تغییر دهید. همچنین می توانید یک Stroke به تراکت خود اضافه کنید.

آموزش مرحله چهارم طراحی تراکت با ایلوستریتور

مرحله ۵: افکت گذاری برای طراحی تراکت با ایلوستریتور

در این مرحله شما می توانید تا به صورت دلخواه افکت های مورد نظر خود را بر روی متن و تصاویر اعمال کنید. برای این کار لازم است تا به منوی ” Effect ” رفته و افکت های مختلف را امتحان کنید. در این قسمت یک افکت متناسب با ظاهر و محتوای تراکت خود پیدا کنید. با انتخاب گزینه های “Effect ،” Styliz و سپس با انتخاب گزینه “Scribble” در کادر محاوره ای “Scribble Options”، می توانید یک شکل را به یک سری خطوط و منحنی تبدیل کنید.

مرحله۶: ذخیره فایل مورد نظر

در آخرین مرحله از آموزش ساخت تراکت با ایلوستریتور لازم است که گزینه های “File” و سپس “Save As” را از فهرست برنامه ایلوستریتور انتخاب کنید. ابتدا تراکت خود را با انتخاب گزینه “Adobe Illustrator (ai)” از فهرست کشویی “Format” با پسوند AI ذخیره کنید. این فرمت، تراکت شما را به صورت برداری ذخیره و نگهداری می کند. در نتیجه این امکان را به شما می دهد تا در صورت لزوم، تنظیمات و حتی اندازه تراکت خود را به دفعات تغییر دهید. چنانچه تمایل داشتید تا تراکت برای چاپ انبوه به چاپگر ارسال شود، لازم است تا گزینه “Adobe PDF” را از فهرست “Format” انتخاب کنید. پس از پایان کار لازم است تا روی  گزینه “save” کلیک کنید.

سفارش طراحی تراکت تبلیغاتی با ایلوستریتور در نوین قلم

بعد از مطالعه مقاله آموزش ساخت تراکت با ایلوستریتور، حالا به خوبی درک کرده اید که در نرم افزار ایلوستریتور، چگونه یک تراکت ساخته می شود. اما اگر در طراحی تراکت به مشکل برخوردید. کافیست سفارش طراحی تراکت تبلیغاتی خود را در نوین قلم ثبت کنید تا مشاوران ما در کمترین زمان پاسخگوی مشکل شما باشند.

پرسش های متداول در زمینه طراحی تراکت

فرق بین تراکت و فلایر چیست؟

طراحی تراکت تبلیغاتی به لحاظ طراحی، سایز و نوع چاپ با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی، کیفیت فلایر بیشتر از تراکت است.

هزینه طراحی تراکت تبلیغاتی چقدر است؟

تعرفه طراحی تراکت با توجه به تک رو یا دورو بودن، کیفیت، سایز و رنگی یا سیاه و سفید بودن تراکت متفاوت می باشد.

آیا قبل از تحویل فایل اصلی اتود ارسال می شود؟

بله. تعداد ۲ اتود رایگان برای طراحی تراکت تبلیغاتی ارسال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا