طراحی نمای ساختمان ویلایی

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۰ دقیقه

طراحی نمای ساختمان ویلایی یک پروسه کاملاً تخصصی و فنی است که توسط فعالان این حوزه صورت می گیرد. از آنجایی که نمای ساختمان شکل بیرونی آن بوده و بر کیفیت ظاهری و همچنین قیمت فروش آن تأثیر می گذارد، نوین قلم طراحی دقیق و اصولی نماد در ساختمان های ویلایی را توصیه می کند. اگر نمی دانید طراحی نما در ساختمان های ویلایی چه اهمیتی دارد، شامل چه سبک ها و چه متریال هایی است، در ادامه این مطلب از نوین قلم همراه ما باشید.

طراحی نمای ساختمان ویلایی
طراحی نمای ساختمان ویلایی

اهمیت طراحی نما ساختمان ویلایی

اولین برخورد و برداشت از ساختمان ویلایی شما، درست پس از دیدن نمای آن ایجاد می شود. مهمانان شما و یا عابرین کوچه و خیابان، می توانند از طریق نما با سلایق شما آشنا شده و اعتبار ساختمان ویلایی تان را بسنجند. نما که چهره اصلی ساختمان های ویلایی است می تواند ارزش مادی ساختمان را نیز تغییر دهد.

در ساختمان هایی که فاقد نما هستند و یا در ساختمان هایی که با نماهای روتین و کلیشه ای ساخته می شوند، نمای ساختمان هیچ کارکردی در بهبود قیمت آن ندارد. این در حالیست که در ساختمان های ویلایی که دارای یک نمای منحصر بفرد و خاص هستند، ارزش مادی ساختمان و سرعت معاملاتی همچون خرید، فروش و یا اجاره بالاتر می رود.

علاوه بر این ها یک نمای حرفه ای و مقاوم می تواند مانند یک لایه مستحکم از ساختمان ویلایی شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کند. همچنین می تواند شرایط مساعدی برای بهره مندی از نور، تهویه طبیعی و ارتباط با فضای خارج از خانه فراهم کند.

در نهایت می توان گفت، نحوه طراحی نمای ساختمان ویلایی می تواند طول عمر و ماندگاری ویلا و همچنین جلوه ظاهری ساختمان را تحت تأثیر قرار داده و شرایط را برای سکونت در یک ویلای دنج و راحت، مساعد کند.

کاهش هزینه های اجرا با طراحی اصولی نما

۲۰ درصد تخفیف برای اولین سفارش

سبک های رایج در طراحی نمای ساختمان های ویلایی

اساساً بسیاری از طراحان معتبر از سبک های محبوب معماری برای ساخت یک نمای ساختمان زیبا و کارآمد استفاده می کنند. همراهی این طراحان با کارفرمایان خوش سلیقه می تواند یک اثر ماندگار در نمای ساختمان ویلایی به جای بگذارد. شما به عنوان کارفرمای یک ساختمان ویلایی می توانید از سبک هایی همچون روستیک، چوبی، رومی، مدرن و نئوکلاسیک برای ساخت نما استفاده کنید. در ادامه به معرفی محبوب ترین سبک های در طراحی نمای ساختمان ویلایی می پردازیم.

سبک محبوب مدرن

سبک مدرن که به تازگی ترند و محبوب گشته، جلوه ای خاص و متفاوت به ساختمان های ویلایی می دهد. اساساً ویلاهایی که با سبک مدرن طراحی می شوند در جذب مخاطب و مشتری موفق تر عمل می کنند. در ساخت ویلاهای مدرن از متریال هایی همچون فلز، شیشه، سنگ، چوب و بتن مطابق با ضوابط اجرایی، استفاده می شود.

ترکیب متعادل این متریال ها با یکدیگر و تلفیق آن با هارمونی رنگ های روشن و خنثی، یک نمای ساختمانی لوکس و خاص به ویلای شما می بخشد. با انتخاب سبک مدرن می توانید ایده های خلاقانه ای را در طرح کلی نما پیاده سازی کنید.

طراحی نمای ویلا به سبک مدرن
نمای ویلا به سبک مدرن

هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی با سبک مدرن، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. چرا که معمولاً از متریال های گران قیمت و المان های تزئینی فاخر در طراحی نمای مدرن ویلا استفاده نمی شود. آنچه ویلای مدرن شما را در نظر همگان زیبا و محبوب می سازد، سادگی و خوانایی نمای ویلا است که توسط رنگ های آرامش بخش و متریال های سبک ایجاد شده است.

سبک لوکس کلاسیک

کلاسیک از دیگر سبک های رایج در طراحی نمای ساختمان ویلایی است. احتمالاً نمونه هایی از این سبک طراحی را در پیرامون خود دیده اید. چرا که استفاده از سبک کلاسیک در طراحی نمای بسیار رایج است. با انتخاب سبک کلاسیک، انواع مختلفی از المان های تزئینی همچون ستون های رومی، قاب های تزئینی و کتیبه های برجسته را به نمای ساختمان خود اضافه خواهید کرد.

طراحی نمای ویلا به سبک لوکس کلاسیک
نمای ویلایی به سبک لوکس کلاسیک

انجام این کار میزان ابهت و شکوه ساختمان شما را افزایش می دهد. در سبک کلاسیک استفاده از متریال های ارزشمندی همچون سنگ های طبیعی، منجر به افزایش قیمت طراحی و اجرای این نما می شود. طراحان نوین قلم این سبک از نما را به کارفرمایانی که بودجه کافی در اختیار داشته و به ساخت نماهای لاکچری و سلطنتی علاقه مند هستند، توصیه می کنند.

سبک میانه رو نئوکلاسیک

مشخصاً اگر به دنبال سادگی هستید، سبک مدرن و اگر به دنبال خلق نماهای پرکار و تزئینی هستید، سبک کلاسیک را دنبال کنید. اما اگر به سادگی طرح های مدرن علاقه مند شده و اصالت سبک کلاسیک را می پسندید، سراغ سبک نئوکلاسیک بروید.

طراحی نمای ساختمان ویلایی نئوکلاسیک
طراحی نمای ویلا نئوکلاسیک

با انتخاب سبک کلاسیک طراحی نمای ساختمان ویلایی شما مشابه یک خانه کلاسیک خواهد بود که با ابزارهای مدرن طراحی شده است. این خانه زیبا نه به اندازه سبک کلاسیک پر زرق و برق است و نه سادگی بی حد و حصر سبک مدرن را در بر دارد. از آنجایی که خلق نمای نئوکلاسیک نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد، توصیه می کنیم از طراحان نما در نوین قلم برای طراحی یک نمای خاص در سبک نئوکلاسیک کمک بگیرید.

نکات مهم در طراحی نمای ساختمان های ویلایی

برای اینکه طرح نمای ساختمان شما استانداردهای مربوطه را داشته باشد، لازم است در طراحی آن چند اصل مهم به طور کامل رعایت شود. در این صورت کارایی نما در کنار زیبایی های ظاهری آن به چشم می خورد. این نکات در موارد زیر خلاصه می شوند.

 توجه به اقلیم منطقه

در صورتی که ساختمان ویلایی شما در مناطق مطبوع و معتدل نیست، لازم است اقلیم منطقه را برای ساخت یک نمای کاربردی در نظر بگیرید. اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه ویلا می توان در انتخاب سبک، متریال و حتی رنگ های بکار رفته در نما تاثیرگذار باشد. عدم توجه به ناحیه جوی و جغرافیایی ویلا، ایمنی آن را به خطر انداخته و بازسازی نما را با مشکلات مختلفی همراه می کند.

سلایق و بودجه کارفرما

برای اینکه نمای ساختمانی قابلیت اجرا پیدا کند، لازم است در انتخاب متریال و فرم به بودجه کارفرما نیز دقت شود. برای مثال در صورتی که کارفرما به سبک های رومی و سلطنتی علاقه دارد، لازم است در تناسب با بودجه نسبت به طراحی المان های تزئینی اقدام شود. ما در نوین قلم پیش از اینکه روند طراحی نما را آغاز کنیم از علایق و اولویت های کارفرما در خصوص طراحی نما مطلع می شویم. سپس در تناسب با بودجه او بهترین نمای ساختمانی را طراحی می کنیم.

انتخاب صحیح متریال

نمای ساختمانی توسط متریال ها به کار رفته در آن تعریف می شود. زمانی که متریال های مختلف همچون چوب، فلز و شیشه به شکل ماهرانه با یکدیگر ترکیب شوند، یک نمای ساختمانی مدرن و جذاب پدید می آید. این در حالیست که ترکیب نامتوازن متریال هایی همچون سنگ، سیمان، شیشه با فلز، منجر به ایجاد یک جلوه بصری نامتناسب شده و چشم بیننده را نیز آزار می دهد.

طراحی نمای ویلای شیشه ای
نمای ویلای شیشه ای

نتیجه گیری

طراحی نمای ساختمان ویلایی به جهت تاثیر مستقیم آن بر چهره ساختمان و ارزش مادی آن، اهمیت بالایی دارد. نمای ساختمان های ویلایی در صورتی که با دقت بالایی طراحی شود، از پوسته اصلی ساختمان در برابر آسیب های محیطی محافظت خواهد کرد. می توان از انواع سبک های مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک، روستیک و چوبی برای خلق نمای ویلا استفاده کرد. ما در نوین قلم برای طراحی نمای ساختمان های ویلایی، در تناسب با سلایق و بودجه کارفرما، بهترین و زیباترین سبک را برای خلق یک نمای خاص، جذاب و کاربردی انتخاب می کنیم.

متخصصان نوین قلم طراحی نمای ساختمان به سبک رومی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پاسخ به سوالات رایج در مورد طراحی نمای ساختمان های ویلایی

هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی چقدر است؟

تعرفه ثابتی برای طراحی نمای ویلا وجود دارد. قیمت با در نظر گرفتن پارامتر هایی همچون متراژ نما، سبک، طرح و متریال منتخب تعیین می شود.

طراحی نمای ویلا در نوین قلم چگونه انجام می شود؟

طراحان نما با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی ویلا، سلیقه کارفرما و همچنین بودجه مالی او یک طرح زیبا به کمک متریال های با کیفیت و بومی ایجاد می کنند.

مطالب مرتبط

۷ روز هفته و ۲۴ ساعته باز می باشد

نوین قلم

ایران
تلفن: ۰۹۰۵۱۲۷۸۰۹۶
رایانشانی: novinghalam.com@gmail.com
دکمه بازگشت به بالا