آموزش طراحی

مقایسه سالیدورک و اتوکد

راهنمای کامل و جامع مقایسه سالیدورک و اتوکد، کدامیک بهتر است؟

در این مقاله به بررسی و مقایسه سالیدورک و اتوکد می پردازیم. در جهان طراحی به کمک رایانه، ممکن است تفاوت اتوکد و سالیدورک را از افراد مختلف شنیده باشید. با بررسی بیشتر این دو نرم افزار، وقتی وارد جزئیات ‌می شوید با دو ابزار متفاوت روبرو خواهید شد که به صورت مشابه عمل می کنند اما تمرکز آنها بر روی جنبه ‌های متفاوتی از طراحی است. هر دو برنامه سالیدورک و اتوکد قابلیت طراحی آخرین ویژگی‌ های مهندسی را بر روی کامپیوتر شما دارند. هر دو آنها با توسعه کامل و مطابق با نیازهای کاربران خود، استاندارد هایی را در این زمینه ایجاد کرده اند تا با هر نوع ماشین صنعتی و در فرایند تولید هر محصولی، سازگار باشند. برای اینکه با مراحل ابتدایی اتوکد آشنا شوید، مقاله آموزش اتوکد سه بعدی را مطالعه کنید.

مقایسه سالیدورک و اتوکد
تفاوت اتوکد و سالیدورک

تفاوت های اختصاصی و عمومی اتوکد و سالیدورک کدامند؟

سالیدورک بر روی ساخت مدل ها و طراحی های سه بعدی تمرکز کرده است. در حالی که اتوکد یک برنامه استاندارد برای به دست آوردن یک پیش نویس ۲بعدی است. هر کدام از این نرم افزار ها می توانند هر دو کار را انجام دهند، اما تفاوت های ظریفی در عملکرد آن‌ها وجود دارد که نقاط قوت آنها را به وضوح نشان می دهد. ما در ‌این مقاله به شما کمک می کنیم تا ابهام تفاوت این دو برنامه را از ذهن خود برطرف کنید و تفاوت ‌های آنها را به خوبی درک کنید.

سالیدورک: یک انتخاب مطمئن برای جامدات

سالیدورک(SolidWorks) به یک نرم افزار مدل سازی استاندارد جامدات در صنعت تبدیل شده است. این برنامه از ویژگی های استاندارد مهندسی استفاده می کند. آنها را با یکدیگر ترکیب می کند تا طراحی ‌های ویژه و مدل ‌های نزدیک به واقعیت را ارائه دهد. سالیدورک بیشتر به مدل سازی ۳بعدی شناخته شده است. اما برای شروع هر طرحی، از سیستم نقاشی ۲بعدی استفاده می کند. با مقایسه سالیدورک و اتوکد به این نتیجه می رسیم که یکی از جنبه های سالیدورک که با تکنولوژی به طور مداوم درحال رشد است؛ ارائه تجسم واقع گرایانه آن است. با این نرم افزار نه تنها می توان درک کرد که یک طراحی در دنیای واقعی چقدر خوب عمل می کند؛ بلکه می توان نگاهی دقیق تر به نحوه شکل گیری آن در شرایط مختلف نور انداخت.

مزایای نرم افزار سالیدورک

مقایسه سالیدورک و اتوکد، ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار سالیدورک

  • سازگاری با سیستم عامل: فقط ویندوز.
  • گزینه های متعدد شبیه سازی.
  • مدلسازی جامد ۳بعدی.
  • طراحی مفهومی.
  • طراحی قالب.
  • طراحی مونتاژ بزرگ.
  • اتوماسیون طراحی.
  • حذف تداخل.
  • پیکربندی ها.
  • شبیه سازی ورق فلز.

بازار هدف نرم افزار سالیدورکس

بیشترین کاربران این برنامه مهندسان هستند. آنها قبل از هدر دادن متریال فیزکی، از این برنامه برای آزمایش طراحی‌ ها در برنامه های شبیه سازی شده در دنیای واقعی، مانند ترافیک بالا بر روی جاده‌ ها، پل ‌ها و یا ارزیابی نمونه ‌های اولیه، استفاده می کنند. مهندسان مکانیک و طراحان سخت افزار به دلیل وجود امکانات نمونه سازی، بیشترین کاربران اصلی سالیدورکس هستند. همچنین شرکت های تجهیزات پزشکی، مهندسان اتومبیل سازی و هوافضا از سالیدورک استفاده می کنند. به این ترتیب از کارکرد طرح های خود در مواجه با شرایط حقیقی، اطمینان حاصل می کنند. همچنین صنایع معدنی نیز از قابلیت های سه بعدی سازی سالیدورک برای تشخیص زمین های بالقوه استفاده می کنند.

مزایای نرم افزار سه بعدی سالیدورک

سالیدورک طیف گسترده ای از ویژگی های مفید را ایجاد کرده تا مورد علاقه کاربران قرار بگیرد. همچنین کاربران برای نزدیک ‌تر کردن طرح های خود به دنیای واقعی، به ارتقا مداوم شبیه سازی ‌های این برنامه نیاز دارند. سالیدورک نرم افزار بی چون و چرای شبیه سازی های صنعتی است. این نرم افزار با نسخه استاندارد، شامل شبیه سازی های خطی استاتیک، حرکت مبتنی بر زمان و خستگی با چرخه بالا است. اگر این برنامه را به نسخه حرفه ‌ای ارتقا دهید؛ بهینه سازی طراحی، مقاومت مکانیکی، آزمایش انتقال حرارت، توپولوژی، فرکانس های طبیعی و بی ثباتی های کمانش را دریافت خواهید کرد. نسخه پریمیوم این برنامه رفتار غیرخطی و دینامیک، بارگذاری دینامیک و مواد ترکیبی را نیز اضافه می کند.

برآورد مدت زمان پروژه در نرم افزار سالیدورکس

با مقایسه سالیدورک و اتوکد این نکته را باید بگوییم که اگر قطعه ای را ساختید که انتظار دارید حداکثر سال ‌ها از آن استفاده کنید، ارزیابی چرخه حیات سالیدورک می تواند دقیقا به شما بگوید که این طول عمر چه مدت خواهد بود. سالیدورک با استفاده از شبیه سازی های نیروی اساسی خود، از جمله فشار محاسبه شده از سایر قطعات ماشین، به شما این نظریه را می دهد که ابتدا چه مشکلی پیش می آید و چگونه باید آن را برطرف کرد.

همکاری از طریق ۳DExperience

مهندسی طراحی یک کار انفرادی نیست. به همین دلیل در نرم افزار سالیدورک از ماژول ۳DExperience فراهم شده است. یک پلتفرم برای اشتراک گذاری فایل که امکان باز کردن همه فایل ها در یک صفحه را می دهد. همچنین قابلیت ویرایش پروژه های مشترک را در صورت لزوم ایجاد می کند.

جامعه کاربران و پشتیبانی از مشتریان

وب سایت رسمی این نرم افزار دارای یک پورتال معتبر است که برای راهنمایی و کمک به مشتریان خود، محصولات، اخبار، اسناد و… را طبقه بندی کرده است. شما حتی می توانید اطلاعات طراحی خود را اضافه کنید تا متخصصان سالیدورکس بتوانند آن را مورد بررسی قرار دهند. کاربران نیز با استفاده از یک گروه کاربری رسمی یک انجمن آنلاین چند وجهی برای کمک به یکدیگر ایجاد کرده اند تا طراحی های کد (CAD) کاربران را به نمایش بگذارند. این گروه ها به شما امکان دسترسی به منابع آموزشی را می دهند.

اتوکد: بهترین انتخاب برای کد (CAD) ۲بعدی

با بررسی و مقایسه سالیدورک و اتوکد کاملا واضح است که از نظر بسیاری از افراد، اتوکد(AutoCAD) نرم افزار پیش نویس اورجینال است. اتوکد نیز مانند سالیدورک در حالی که به هسته نمونه اولیه خود وفادار مانده، اما با قدرت محاسباتی تکامل یافته است. اگرچه دارای ویژگی های طراحی سه بعدی می‌باشد، اما بیشتر مخاطبان اتوکد، از نقطه قوت آن یعنی برای طراحی های دو بعدی استفاده می کنند.

مزایای نرم افزار اتوکد

مقایسه سالیدورک و اتوکد، ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار اتوکد

  • سازگاری با سیستم عامل: ویندوز و مک.
  • منبع گسترده ای از ابزار های طراحی ۲ بعدی.
  • سازگاری فایل با سایر نرم افزار ها.
  • پیش نویس های برق، با استفاده از ماژول سیستم الکتریکی اتوکد و داشتن ابزارها و نمادهای خاص، در زمان تنظیم کلی متریال، صرفه جویی می کنند.
  • این برنامه دارای مجموعه ای از ویژگی های خاص صنعتی است که باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از بروز مشکل در تهیه کدنویسی می شود.
  • طراحان داخلی و طراحان صحنه نیز از ملاحظات مربوط به پیکربندی فضا از این نرم افزار بهره می برند.
  • مشاغل مختلفی مانند معماران، مهندسان مکانیک، عمران، نقشه کشی، مهندسان برق و سایر کارکنان در بخش طراحی است.

مزایای نرم افزار اتوکد

  • به عنوان اولین برنامه وسیع CAD، اتوکد بسیاری از استانداردهای صنعت را تعریف کرد.
  • استفاده حرفه ای اتوکد برای ایجاد و ویرایش هندسه دو بعدی.
  • اتوکد ویژگی های خود را در نسخه های مختلف با توجه به استانداردهای خاص هر صنعت، جمع آوری می کند.
  • توانایی افزودن یادداشت در مناطق خاص اشکال و طراحی ‌ها که در مورد آن بحث می کنید، روند ویرایش را یکپارچه می کند.
  • اتوکد به تکنولوژی ذخیره سازی ابری متصل است و به شما این امکان را می دهند تا در هر زمان و هر مکان، بدون اینترنت به طرح های خود دسترسی داشته باشید.

طراحی اتوکد در نوین قلم در کمترین زمان

در مقاله سعی کردیم یک مقایسه همه جانبه در مورد مقایسه سالیدورک و اتوکد داشته باشیم. ویژگی ها و مزایای دو نرم افزار طراحی به طور کامل بیان شد. با مطالعه این مقاله به راحتی قادر خواهید بود بدون تردید تصمیم نهایی خود را برای طراحی های مختلف بگیرید. از طرفی می توانید با سفارش طراحی اتوکد در نوین قلم از طراحان و متخصصان ما کمک بگیرید تا یک طراحی شگفت انگیز را تجربه کنید.

پرسش های متداول در زمینه مقایسه سالیدورک و اتوکد

در نوین قلم برای طراحی سه بعدی جامدات از کدام نرم افزار استفاده می کنید؟

برای طراحی جامدات و محصولات صنعتی از نرم افزار سالیدورک استفاده می کنیم.

کدام نرم افزار برای پیش نویس و طراحی های دو یعدی پرکاربرد است؟

از نرم افزار اتوکد برای طراحی دو بعدی استفاده می شود.

نوین قلم برای طراحی محصولات صنعتی از چه نرم افزاری استفاده می کند؟

ما برای طراحی سه بعدی محصولات صنعتی از نرم افزار سالیدورک استفاده می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا