طراحی نمای ساختمان رومی

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۱ دقیقه

طراحی نمای ساختمان رومی از جمله رایج ترین روش ها برای افزایش ابهت در نما و ایجاد یک جلوه فاخر و باشکوه است. برای کارفرمایانی که به دنبال القای حس شکوه و زیبایی در نما هستند، استفاده از این روش توصیه می شود. ما در این مطلب به بررسی مشخصات نمای رومی و همچنین متریال های مصرفی در این نما می پردازیم. پس اگر در این خصوص ابهاماتی دارید، در ادامه این مطلب از نوین قلم همراه ما باشید. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص نحوه طراحی نمای رومی و بررسی نمونه کارهای موفق با ما در نوین قلم در تماس باشید.

طراحی نمای ساختمان رومی
طراحی نمای ساختمان رومی

مشخصات نمای ساختمان رومی

استفاده از نمای رومی به جهت بالا بودن سطح کیفیت آن و همچنین زیبایی خاص و منحصربفرد، بسیار رایج است. تقریباً بیش از نیمی از ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی به نمای رومی مجهز می شوند تا بتوانند مشخصات مطلوبی را به پوسته اصلی ساختمان اضافه کنند.

آنچه که نمای رومی را از دیگر نماهای ساختمانی متمایز می سازد، استفاده از جزئیات ریز و دقیق در بدنه نما است. این جزئیات با استفاده از المان های تزئینی مختلف همچون ابزارهای رومی، کتیبه ها، طاق و ستون، برجسته شده و زیبایی خود را به نمایش می گذارد. در یک نگاهی کلی می توان مشخصات نمای رومی را در موارد زیر عنوان نمود.

بهره مندی از اجزای خاص

یک نمای رومی زیبا مشتکل از ستون های دایره ای کوتاه و بلند، سرستونهای کله گاوی ها، انواع کتیبه، هلال، قاب پنجره و قوس های بزرگ با جزئیات ظریف است. می توان نماهای رومی را از طریق وجود این اجزای خاص تشخیص داد. استفاده از این اجزای برجسته و با شکوه در طراحی نمای ساختمان رومی، حس فخر و شکوه را در آن تقویت می کند.

متریال های ارزشمند و گران قیمت

در طراحی و اجرای نمای رومی از متریال های ارزشمندی همچون سنگ های طبیعی استفاده می شود. این دسته از سنگ ها دارای تنوعی گسترده ای از نظر کیفیت، طرح و رنگ هستند. استفاده از سنگ مرمر، گرانیت و تراورتن سطح بالایی از کیفیت و ایمنی را به نمایش می گذارد.

اما قیمت بالای سنگ های طبیعی، استفاده از آنان را برای برخی کارفرمایان غیر ممکن ساخته است. خبر خوب اینکه با استفاده از متریال سیمان و یا بتن الیاف شیشه نیز می توان یک نمای رومی زیبا و شکیل ساخت. استفاده از این متریال ها با کاهش هزینه تراشکاری و اجرا، موجب کاهش هزینه طراحی نمای ساختمان رومی می گردد.

هارمونی رنگ های روشن و خنثی

در ساخت نمای رومی از تناژ رنگ های کرم، بژ و سفید برای ساخت یک نمای شیک و لاکچری استفاده می شود. معمولاً استفاده از رنگ های تیره در نمای رومی رایج نیست. مگر اینکه کارفرما تصمیم داشته باشد تا از متریال فلز برای ساخت قاب پنجره ها و درب ورودی استفاده کند. تنها در سقف ساختمان های رومی از رنگ خاکستری استفاده می شود. اما به هیچ وجه رنگ های تیره و یا پرانرژی را در سطح نمای رومی نمی بینید.

نورپردازی خاص و ویژه

نمای رومی قادر است زیباهای بدیع خود را در هنگام روز به نمایش بگذارد. برای اینکه جلوه خوبی از این نمای ساختمانی شکیل در هنگام تاریکی به جای بگذارید، لازم است از تکنیک های مختلف نورپردازی برای تامین نور شب استفاده کنید. طراحان نوین قلم در هنگام نورپردازی نمای ساختمان رومی، تمام تلاش خود را برای برجسته ساختن هرچه بیشتر جزئیات نمای رومی به کار می گیرند.

رعایت اصل تقارن در طراحی نمای ساختمان رومی

کافیست نگاهی به نماهای رومی موجود در شهر و محله خود بزنید. آنچه که به طور مشترک در عموم نماهای رومی مشاهده می شود، به کارگیری اصلی تقارن، نظم و توازن است. در هیچ یک از بخش های نما اجزای مختلف نما اعم از درب، پنجره و المان های تزئینی به شکل نامتقارن به کار نمی روند. بهره مندی از این ویژگی خاص موجب شده تا نظم و تعادل در نما حفظ شده و جلوه ای هماهنگ در نماهای رومی ایجاد شود.

متخصصان نوین قلم طراحی نمای ساختمان به سبک رومی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مزایا و معایب طراحی نمای رومی

برای اینکه بتوانید به درک درستی از مزایای طراحی نمای ساختمان رومی برسید، طراحان نوین قلم لیستی از مهم ترین مزایای طراحی نمای رومی را تهیه کرده اند. با انتخاب سبک رومی در نمای ساختمان، از مزایایی همچون موارد زیر بهره مند می شوید. با توجه به اینکه نمای رومی در ایران طرفداران بسیاری دارد به بررسی دلایل محبوبیت نما رومی پرداخته شده است.

 ساخت یک پوسته مقاوم

همانطور که گفته شد در طراحی نمای رومی از متریال هایی همچون سنگ های طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. مقاومت این متریال در برابر آسیب های محیطی بسیار بالاست. بر همین اساس می توان امیدوار بود تجهیز نما به متریال سنگ به افزایش ایمنی ساختمان و افزایش طول عمر نما و همچنین بهبود عملکرد آن کمک کند.

افزایش اعتبار به ساختمان

با انتخاب سبک رومی در نمای ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی، می توان نمای ساختمان را به یک عنصر شاخص در محله و شهر تبدیل نمود. نماهای رومی همچنین به افزایش ارزش مادی ساختمان کمک می کنند. علاوه بر این می توان با خلق یک نمای مجلل، بر ذهنیت عابرین و تماشاگران ساختمان، اثر مثبت گذاشت.

عکس از طراحی نمای ساختمان رومی

در زیر می توانید تصاویری از نمای رومی ساختمان را ملاحظه نمایید.

هزینه طراحی نمای ساختمان رومی در نوین قلم

احتمالاً تا به اینجا برای انتخاب نمای رومی به عنوان چهره اصلی ساختمان متقاعد شده اید. اما نمی دانید پروسه طراحی نماهای رومی تا چه حد خرج روی دستتان خواهد گذاشت. ما در نوین قلم از یک تیم مجرب طراحی برای خلق نماهای ساختمانی در کیفیت های مختلف و متریال های متنوع استفاده می کنیم.

خوشبختانه طراحان نما در نوین قلم تجربه بالایی در خصوص خلق نماهای رومی داشته و می توانند بهترین نما را در تناسب با سلیقه و بودجه شما خلق کنند. پس دیگر در خصوص تامین بودجه دغدغه ای نداشته باشید. چرا که در نوین قلم با هر بودجه ای که در اختیار دارید، یک نمای ساختمانی با کیفیت دریافت خواهید کرد. قیمت گذاری در دپارتمان تخصصی نوین قلم از چند پارامتر مهم تأثیر می پذیرد.

کاهش هزینه های اجرا با طراحی اصولی نما

۲۰ درصد تخفیف برای اولین سفارش

 متراژ نمای ساختمان

بالطبع هرقدر مساحت ساختمان، تعداد طبقات و در نهایت متراژ نما بیشتر باشد، قیمت طراحی نمای ساختمان رومی نیز افزایش خواهد یافت.

میزان استفاده از جزئیات

امروزه برخی نماهای رومی مطابق با سلیقه کارفرما به جزئیات کمتری مجهز می شوند و به شکل ساده تری اجرا می گردند. طراحی نمای رومی جدید در مقایسه با نمونه های سنتی و کلاسیک قیمت کمتری ایجاد می کند.

کیفیت طراحی

هر قدر کیفیت طراحی در نمای ساختمان بیشتر و هویت سبک رومی در آن تقویت شده تر باشد، مسلماً قیمت بیشتری در طراحی و اجرا ایجاد می کند.

نتیجه گیری

طراحی نمای ساختمان رومی بهترین راهکار به منظور ایجاد یک جلوه فاخر و با شکوه در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی است. پروسه طراحی نمای رومی یک فرآیند کاملاً تخصصی است که نیاز به رعایت دقیق اصل نظم، تقارن و تعادل دارد. بنابراین لازم است برای کسب نتایج بهتر در نمای ساختمان، این پروسه را به افراد فعال در حوزه طراحی نما بسپارید. ما در نوین قلم قادریم با ارائه مشاوره های مختلف در خصوص انتخاب نما و متریال آن، شما را در ساخت یک نمای ساختمان متفاوت و با شکوه، همراهی کنیم.

سوالات متداول در مورد طراحی نمای رومی ساختمان

نمای رومی ساختمان چیست؟

در طراحی و ساخت نمای رومی از نمای ساختمان های غرب اروپا الهام گرفته می شود. این نمای ساختمانی دارای جزئیات بالا، احجام متقارن و المان های تزئینی مختلف است.

طراحی نمای ساختمان رومی در نوین قلم چگونه انجام می شود؟

طراحان نما در نوین قلم در ابتدای امر با کارفرما در خصوص یکسان سازی ایده ها و همچنین برآورد هزینه پروژه مشورت می کنند. سپس بهترین متریال و ایده ها را برای خلق نمای رومی به کار می گیرند.

هزینه طراحی نما در نوین قلم چقدر است؟

نمی توان یک هزینه ثابت برای طراحی نمای ساختمان های رومی و کلاسیک عنوان کرد. قیمت گذاری مطابق با متراژ نما و همچنین میزان جزئیات آن انجام می شود.

مطالب مرتبط

۷ روز هفته و ۲۴ ساعته باز می باشد

نوین قلم

ایران
تلفن: ۰۹۰۵۱۲۷۸۰۹۶
رایانشانی: novinghalam.com@gmail.com
دکمه بازگشت به بالا