آموزش طراحیطراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو با Illustrator

جدیدترین آموزش طراحی لوگو با Illustrator

در مقاله آموزش طراحی لوگو با Illustrator شما را با ابزارهای اولیه ایلوستریتور که برای طراحی لوگو نیاز است، آشنا خواهیم کرد. همچنین در این مقاله، مراحل ساخت لوگو مبتنی بر وکتور را می آموزید. اما اگر به تازگی وارد دنیای طراحی شده اید. پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه این مقاله، حتما مقاله ” آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ ” را مطالعه کنید.

جدیدترین آموزش طراحی لوگو با Illustrator

آموزش طراحی لوگو حرفه ای با ایلوستریتور در ۶ مرحله ساده

۱- یک سند جدید ایجاد کنید

ابتدا یک صفحه جدیدی ایجاد کرده و فضای کاری خود را تنظیم کنید. همچنین یک تصویر مرجع انتخاب کرده و از آن برای طراحی لوگو خود الهام بگیرید( ما در این قسمت از آموزش طراحی لوگو با Illustrator یک پیتزای مثلثی شکل را به عنوان تصویر مرجع انتخاب کردیم). برای اینکار کافی است به منوی File رفته و سپس گزینه Open را انتخاب کنید. در ادامه با انتخاب فایل مورد نظر از مسیر مربوطه و کلیک بر روی دکمه Open، فایل در محیط Illustrator باز خواهد شد. همچنین از ابزار لایه ها برای مدیریت آسان کارهای گرافیکی خود استفاده کنید. برای نمایش پنل لایه ها، کافی است از منوی  Window گزینه Layer را انتخاب کرده و یا کلید F7 را اجرا کنید.

آموزش طراحی لوگو با adobe illustrator

 2- از اشکال هندسی برای ساخت لوگو خود استفاده کنید

برای ساخت لوگو خود انواع اشکال هندسی مانند مستطیل، مثلث و دایره را با هم ترکیب کنید. هنگامی که روی ابزار Rectangle Tool کلیک کنید و آن را کمی نگه دارید، لیستی از shape tool باز می شود تا بتوانید ابزار مورد نیاز خود را انتخاب کنید. از خطوط راهنمای هوشمند (Smart Guides) برای تراز کردن عناصر مختلف استفاده کنید. برای فعال شدن این خطوط در هنگام جابه جایی اشیاء گزینه View>Smart Guides را فعال کنید. همچنین کلید های میانبر Ctrl+U نیز سبب فعال یا غیر فعال شدن این خطوط می گردد.

روش کار با illustrator

 3- به لوگوی خود رنگ اضافه کنید

رنگ سازمانی خود را روی تمام اجزای لوگوی خود اعمال کنید. در این قسمت از آموزش طراحی لوگو با Illustrator برای رنگ آمیزی لوگو، از رنگ نارنجی، سبز، مشکی و کرم استفاده کردیم. پنل رنگ آمیزی به صورت پیش فرض در صفحه نرم افزار موجود است. همچنین می توانید آن را از منوی Window گزینه Color  را اجرا یا از کلید F6 استفاده نمایید. ابتدا شکل مورد نظر را انتخاب کرده و به منوی Color رفته و یکی از مدل های رنگ را انتخاب نمایید. با تغییر درصد رنگ ها در این پنل می توان بهترین ترکیب رنگ را به دست آورد.

طریقه کار با illustrator

۴- زاویه لوگوی خود را دقیق تنظیم کنید

در این مرحله، مقیاس شکل های خود را تنظیم کنید. برای چرخش اشکال، ابزاری وجود دارد به نام ابزار rotate؛ برای فعال کردن این ابزار می‌توانید کلید R صفحه‌ کلید را بزنید. اگر بخواهید تحت زوایای مشخصی شکل چرخانده شود با دو بار کلیک کردن بر روی ابزار می ‌توانید وارد بخش تنظیمات آن شوید و زاویه مورد نظر را دقیقاً تنظیم کنید.

نحوه کار با adobe illustrator

 ۵- متن دلخواه خود را اضافه کنید

با اضافه کردن نام تجاری به لوگو، آموزش طراحی لوگو با Illustrator را به انتها می رسانیم. برای اینکار، ابزار Type Tool برای متن های افقی و  Vertical Type Tool برای متن های عمودی به کار می روند. با استفاده از پنل Character در نوار ابزار Window می توان تمام تنظیمات مربوط به متن را شخصی سازی کرد. در این پنل تنظیمات فونت، سایز و فواصل حروف از هم قابل تنظیم است.

چگونه با ایلوستریتور لوگو طراحی کنیم؟

 ۶- لوگو خود را پیش نمایش کرده و ذخیره کنید

ببینید لوگویی که طراحی کرده اید، در بقیه ابزار های تبلیغاتی مانند تی شرت و کارت ویزیت چگونه به نظر می رسند؟ برای استفاده از لوگو در ابزارهای مختلف تبلیغاتی، نیاز به انواع پسوند خروجی می ‌باشد.

  • فایل ایلوستریتور در هر دو پروفایل رنگی CMYK و RGB.
  • فایل EPS در هر دو پروفایل رنگی CMYK و RGB.
  • فایل SVG در نمایه رنگی RGB.
  • فایل PNG (با پس‌زمینه شفاف) در نمایه رنگی RGB.
  • فایل JPG در نمایه رنگی RGB.

برای تغییر مشخصات رنگ (CMYK برای چاپ و RGB برای وب)، روی File> Document Color Mode کلیک کرده و نمایه مورد نظر را انتخاب کنید. داشتن نسخه‌ های CMYK و RGB برای استفاده چاپی و دیجیتالی مهم است.

آموزش طراحی لوگو با ادوب ایلوستریتور

سفارش طراحی لوگو آنلاین

اگر تصمیم به یادگیری ایلوستریتور گرفته ‌اید، آموزش طراحی لوگو با Illustrator را دنبال کنید تا بتوانید حس شگفت انگیز طراحی برداری را تجربه کنید. برای سفارش طراحی لوگو و مشاوره رایگان روی ” طراحی لوگو ترکیبی ” کلیک کنید.

مقالات مرتبط با طراحی لوگو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا