آموزش طراحیطراحی لوگو

شش اصل کلیدی در طراحی لوگو

شش اصل کلیدی در طراحی لوگو

شش اصل کلیدی در طراحی لوگو – هدف یک لوگو این است که نشان تجاری شما را به مخاطب نشان دهد و در عین حال شما را از دیگران نیز متمایز کند. اصول طراحی آرم به شما در انجام این کار کمک می کند.

یادگیری نحوه طراحی یک لوگو می‌تواند طاقت‌فرسا به نظر برسد. از کجا شروع می‌کنید؟ اینجاست که قوانین آرم زیر به کار می رود.

اصول پایه ای طراحی لوگو
شش اصل پایه ای در طراحی لوگو

طراحی لوگو فرآیندی است که وقتی با دانش، تجربه و یک برنامه قوی باشد آسان‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید چیزی عالی ایجاد کنید مهم است که اصول طراحی گرافیک را بدانید و این اصول را یاد بگیرید. سپس مشخص کنید مشتری شما کیست و چه چیزی می‌خواهید به آن‌ها بگویید.

اصول طراحی لوگو  قوانینی است که در صورتی که مایل به ایجاد یک آرم موثر و موفق هستید باید از آنها پیروی کنید. این ۶ اصل کلیدی طراحی لوگو عبارتند از:

  1. سادگی:

    سادگی چیزی است که به لوگو کمک می‌کند در برابر چالش‌های زمان ایستادگی کند و کار کردن با آن را آسان می کند.

    شما می‌خواهید که logo تا جای ممکن شفاف و قابل‌مشاهده باشد در حالی که منعکس‌کننده زیبایی‌شناسی و فلسفه شما است. لوگوی نایک را ببینید ساده تر از این نمی شود.

    لوگو ساده و به یادماندنی نایک
    لوگوی نایک مثالی از سادگی یک لوگو

     

    انتخاب های عاقلانه در رنگ و گرافیک برای این مرحله بسیار مهم است . فقط چند عنصر فعال را برای طراحی خود انتخاب کنید . فضای سفید را فراموش نکنید! عناصری که آرم شما را تشکیل می دهند ، باید نفس بکشند تا آرم شما برجسته شود و به وضوح با مخاطبان خود صحبت کند.

  2. اصالت:
    برای جلب توجه  باید لوگو شما به اندازه کافی متفاوت باشد تا در ذهن مردم باقی بماند. طراحی لوگوی منحصر به فرد نیازمند یک مفهوم طراحی منحصر به فرد نیز است. یک طراح گرافیک ماهر می تواند با در نظر گرفتن تمام این ملاحظات ، به اهداف لوگو شما دست یابد و یک لوگو اصیل ایجاد کند.
  3. تطبیق پذیری :
    لوگوی شما باید متنوع و سازگار با محصولاتتان  باشد لذا به همه مکانهایی که می خواهید از لوگو خود استفاده کنید فکر کنید و مطمئن شوید که در هر یک از آنها خوب به نظر می رسد.داشتن یک لوگوی ساده می‌تواند به تطبیق پذیری کمک کند. راه عالی دیگر برای دست یابی به تطبیق پذیری با یک لوگوی واکنشی است. لوگوی واکنشی تغییرات متفاوتی از اندازه، پیچیدگی و یا حتی رنگ را برای تطبیق با هر مکانی که هستند دارند. قاعده كلی این است كه آرم شما باید بتواند با هر رنگ و پس زمینه كار كند این به آن معنی است که باید به رنگ‌های سیاه و سفید بدون هیچ اثری ظاهر شود.  
  4. مقیاس پذیری :

    به طور مشابه، لوگوی شما باید بتواند با هر سایز سازگار شود. آیا می‌تواند بر روی یک بیلبورد بزرگ و یک خودکار کوچک قرارگیرد؟ با توجه به اصل سازگاری، ما می‌دانیم که لوگو باید مقیاس پذیر باشد تا نشان تجاری شما را در هر جایی نشان دهد.

    یک لوگوی مقیاس پذیر باید منطقی به نظر برسد و به هر اندازه قابل خواندن باشد – چه بر روی یک کارت کوچک تجاری یا روی یک پوستر بزرگ چاپ شود. اگر شما جزئیات زیادی را در لوگو وارد کنید، کاهش آن به یک اندازه کوچک سخت‌تر خواهد شد.

  5. تراز و تعادل:
    انسان‌ها طراحی‌های متوازن را زیبا تشخیص می‌دهند. یک طرح متناسب، بین عناصر مختلفی که لوگو شما را می‌سازند، تعادل ایجاد می‌کند.
  6. مادام العمر:
    زمانی که لوگوی خود را طراحی می‌کنید و به دنبال یک ظاهر کلاسیک هستید از قرار دادن مدهای کوتاه‌مدت اجتناب کنید. آرم های اصیل ، آزمایش زمان را تحمل می کنند ، زیرا آنها به اصول و قواعد لوگو که ماندگار هستند ، توجه می کنند و نه آنچه که اکنون دیگران انجام می دهند.

    "<yoastmark

 

از این اصول لوگو برای بدست آوردن یک نتیجه چشم گیر استفاده کنید.

آرم شما نشانگر صدا و چهره برند شما است. با استفاده از این ۶ اصل طراحی آرم می توانید ببینید که چه نقصی در طراحی آرم شما وجود دارد و چه عیب هایی را نشان می دهد.

این که آیا این اولین آرم یا صدمین آرم شماست و آیا خودتان یک آرم طراحی می کنید یا با یک طراح گرافیک کار می کنید ، حتماً این اصول طراحی لوگو در ذهن داشته باشید. برای سفارش طراحی لوگو لطفا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. آموزش کامل و جامعی بود. ممنونم
    به عنوان کسی که چند ساله دارم کار طراحی انجام میدم میگم، با مورد اولی که گفتین، یعنی سادگی لوگو شدیدا موافقم. نایک، اپل، سونی، سانسونگ و … همه لوگوهای ساده دارند ولی متاسفانه خیلی از مجموعه هایی که تازه شروع به کار کردند احساس میکنند هرچی لوگو عجیب غریب تر و شلوغ تر باشه انگار مجموعشون بزرگ تر و جذاب تر نشون داده میشه. در صورتی که بنظرم لوگو شلوغ اصلا خوب نیست. به قول یکی از دوستان (Less is More)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا