آموزش طراحیطراحی لوگو

چگونه یک لوگو طراحی کنیم

چگونه یک لوگو طراحی کنیم: راهنمای جامع و کامل نوین قلم

چگونه یک لوگو طراحی کنیم ؟ آیا تا به حال یک برند بزرگ را بدون لوگو دیده‌اید؟ نه؟ لوگو تاثیر عمده‌ای بر این دارد که چگونه مشتریان شما، برند شما را درک خواهند کرد. پس طبیعتا، می‌خواهید لوگو شما برجسته باشد. اما چطور به این هدف خواهید رسید؟

این راهنمای مفید همه چیزهایی را که شما برای طراحی یک آرم کامل برای شما و کسب و کارتان نیاز دارید را به شما یاد خواهد داد. از تعریف هویت برند تا درک آنچه که یک لوگوی معروف در ذهن مشتریان تداعی میکند ، برای درست کردن انتخاب‌های طراحی مناسب و هدایت فرآیند طراحی، باید یاد بگیرید چطور یک لوگو را طراحی کنید.

اینها مهم‌ترین گام‌ها برای طراحی یک لوگو هستند:

ممکن است از خودتان بپرسید: چگونه می‌توانم لوگو خودم را طراحی کنم؟ اینها گام‌هایی هستند که باید دنبال کنید:

  1. درک کنید که چرا به یک لوگو نیاز دارید
  2. هویت برند خود را مشخص کنید
  3. برای طراحی خود الهام‌بخش باشید
  4. رقابت را بررسی کنید
  5. سبک طراحی خود را انتخاب کنید
  6. نوع درست لوگو را پیدا کنید
  7. توجه به رنگ
  8. تایپوگرافی صحیح را انتخاب کنید
  9. با طراح خود ارتباط برقرار کنید
  10. گزینه‌های آرم خود را ارزیابی کنید
  11. هنگام طراحی یک لوگو چه کار نباید کرد؟
  12. طراحی logo را در برند ادغام کنید

۱. بدانید که چرا به یک لوگو نیاز دارید و چرا باید عالی باشد؟

به لوگوی خود مثل یک تصویر پروفایل فکر کنید. این دقیقا همان چیزی است که باعث می‌شود مردم را به خود جذب کنید  و سعی کنند چیزهای بیشتری در مورد شما یاد بگیرند. پس باید بهترین حالت را پیدا کنید، لوگو تاثیر بزرگی بر روی کسب‌وکار شما دارد و به مشتریان  اطلاعاتی درباره برند شما می‌دهد و به آن‌ها این درک را می دهد که آیا شما برای ان ها مناسب هستید یا خیر؟

چون لوگو بخش مهمی از نام تجاری شما است، باید مطمئن شوید که این کار به خوبی انجام داده اید. تمام محصولات تجاری شما آرم و لوگوی شما بر روی آن هک خواهد شد. از وب سایت ، بسته بندی تا کارت ویزیت! یک طراحی لوگو عالی و حرفه ای نه تنها توانایی برقراری ارتباط با آنچه را که می خواهید را خواهد داشت، بلکه همچنین یک برداشت اولیه خوبی در ذهن مشتریانتان بوجود خواهد آورد.

۲.  هویت برند خود را مشخص کنید

شما می‌خواهید لوگو  با شخصیت برند شما ارتباط برقرار کند پس برای انجام این کار، ابتدا باید بدانید شخصیت اصلی برند شما چیست وقتی که یک ایده روشن از آنچه که شما را منحصر به فرد می‌کند و آنچه که برند شما در مورد آن است، داشته باشید، انجام انتخاب های طراحی برای شما بسیار ساده تر خواهد بود.

در اینجا سؤالاتی وجود دارد که می توانید از خودتان بپرسید ، تا به هویت برند خود برسید:

  • چرا این تجارت را شروع کردیم؟
  • اعتقادات و ارزشهایی که به عنوان یک شرکت برای ما مهم است چیست؟
  • در چه کاری ما از هر کس دیگری بهتر عمل می‌کنیم؟
  • چه چیزی ما را خاص می‌سازد؟
  • اگر ما بتوانیم برند خود را به سه کلمه توصیف کنیم، آن کلمات کدامند ؟
  • سه کلمه ای که ما می خواهیم مشتریان برای توصیف ما از آنها استفاده کنند چیست؟

۳.    برای طراحی خود الهام بخش باشید

سخت ترین بخش طراحی می تواند جستجوی الهام بخش لوگو باشد. خوشبختانه ما چند نکته برای شما داریم که این کار را واقعا آسان می‌کند.

با یک طوفان ذهنی شروع کنید

شاید شما یک فرد مفهومی هستید و دوست دارید با جمع‌آوری نظرات شفاهی کارخود را شروع کنید. در اینجا سه مرحله وجود دارد که به شما در ترسیم ایده های خلاقانه کمک می کند:

  • از قوانین طوفان فکری پیروی کنید:

 ایده پردازی درباره بیرون آوردن همه ایده‌ها (حتی آن‌هایی که واقعا واقعا بد هستند.) و نوشتن آن‌ها است. حتی یک ایده وحشتناک می‌تواند جرقه ای برای شروع یک مکالمه باشد که منجر به یک راه‌حل فوق العاده شود.

  • مانند مخاطبان خود فکر کنید:

 لیستی از کلماتی را تهیه کنید که برند شما را توصیف می‌کنند و چگونه می‌خواهید آن را درک کنید. مانند یک فرد در جمعیت هدف مورد نظر خود فکر کنید و همیشه به یاد داشته باشید که چه چیزی برای آن‌ها مهم است.

  • همه افراد درگیر را پیدا کنید:

 یک طوفان فکری صرفا با یک نفر کارایی زیادی ندارد. افرادی را از هر بخش یا حتی دوستان و شرکای تجاری درگیر کنید. هر چه افراد بیشتر باشند، بهتر است.

وقتی بحث درباره لوگو شروع می‌شود، از فکر کردن خارج از چارچوب و کمی متفاوت بودن نترسید. ببینید.

یک صفحه وضعیت درست کنید

اگر شما یک فرد بصری هستید، ممکن است یک صفحه ابزاری مناسب برای الهام گرفتن از شما باشد. شما می توانید با بریدن و پین کردن تصاویر چاپی و یا ایجاد یک عکس دیجیتال، یک تخته واقعی ایجاد کنید. ( مثل سایت Pinterest). نگران نباشید ، به سادگی تمام تصاویری که جذبتان می کند را، جمع‌آوری کنید.

چگونه یک لوگو طراحی کنیم
چطور یک لوگو بسازیم

به این فکر کنید که کسب‌وکار شما چگونه می‌تواند در آرم شما مجسم شود. در تصویر زیر به سادگی ریشه نماد همه چیز در مورد غذاهای محلی است و لوگوی پرنعمت آنها کاملاً منعکس کننده آن است که با سبزیجات حرف اول را در غذای آنها می زند.

۴. چطوری در طراحی یک لوگو رقبا را بررسی کنیم؟

بهترین مکان برای ایده گرفتن  رقبای شما هستند. به این فکر کنید که چه چیزی آنها را از شما متفاوت می کند و چگونه می توانید بر این تفاوت ها در طراحی آرم خود تأکید کنید.

حتما خودتان را از رقیب خود متمایز کنید. اگر همه رقبا در صنعت شما لوگویی به حالت تک‌رنگ دارند ، شاید بهتر شما مقداری رنگ انتخاب کنید تا متمایز شوید. اگر آنها دارای لوگویی با نمادهای سنتی هستند، شاید یک لوگوی جالب و مدرن توجه ها را به خود جلب کند.

۵. سبک طراحی خود را انتخاب کنید

حالا که ایده روشنی از برند خود دارید، زمان آن رسیده که آن را طراحی کنید در اینجا عناصر مختلف زیادی وجود دارد، از رنگ ، شکل و گرافیک گرفته تا تایپوگرافی.

وقتی به لوگوی خود فکر می کنید ، اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که یک طراحی زیبا و مناسب برای برند خود انتخاب کنید. هیچ سبکی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد ، فقط آنچه برای برند شما بهترین است را انتخاب بکنید.

  • کلاسیک

آرم های مرسوم ، مد روز می توانند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشند ، اما می توانند به سرعت منسوخ شوند. یک سبک کلاسیک به شما قدرت ماندگاری بهتری می دهد و می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان وسیع تری کمک کند. این زیبایی شناسی آن را ساده نگه می دارد و به دنبال پالت های رنگی ، گرافیکی یا فونت ها نیست. یک سبک کلاسیک به مردم می گوید شما قابل اعتماد هستید.

چطور یک لوگو کلاسیک طراحی بکنیم
طراحی لوگوی کلاسیک
  • مدرن و مینیمالیستی

برندها اغلب یک سبک تمیز و مینیمالیستی را برای ارتباط دادن این که چقدر جدید و مدرن هستند انتخاب می‌کنند. این سبک از مقدار زیادی فضای سفید، جزئیات جزئی و خطوط ساده استفاده می‌کند، که اغلب منجر به آرم های براق و جفت شده می شوند. یک سبک مینیمالیستی و مدرن به مشتریان خود نشان می دهد که مارک شما به روز است ، خنک است و می‌داند چه چیزی اهمیت دارد.

چگونه یک لوگو مدرن طراحی کنیم
طراحی لوگو مدرن و به روز
  • سرگرم کننده و جذاب

این یک انتخاب محبوب برای برندهایی با جامعه هدف جوان است. سبک جالب و تمایل به رنگارنگ و جذاب دارد و اغلب از نشانه‌ها یا تصاویر برای ایجاد یک محیط دوستانه مثبت و دوستانه استفاده می‌کند.

  • دستباف و دست ساز

سبک دست ساز یک پیام واضح را منتقل می کند: این برند فردگرایی است و از کیفیت دست ساز استفاده می کند. این سبک به خوبی در ترکیب با زیبایی‌شناسی دیگر مانند کلاسیک عمل می‌کند اما برای داشتن یک ظاهر ساده و پیشرفته یا ظاهری روشن و جوان می توان آن را با سبک های مینیمال و سرگرم کننده ترکیب کرد.

  • نمی توان فقط یکی را انتخاب کرد؟

البته این سبک ها بطور متقابل منحصر به فرد نیستند: فقط کافی است آنها را متناسب با نام تجاری خود ترکیب کرده و مطابقت دهید. به عنوان مثال ، نام تجاری شما می تواند همزمان دست ساز و سرگرم کننده باشد.

۶. نوع درست لوگو را پیدا کنید

علاوه بر سبک کلی ، ۷ نوع اصلی از آرم وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد آرم خود از میان آنها انتخاب کنید.

  • علائم نامه (یا آرم های مونوگرام)

آرم های Lettermark می توانند برای ساده کردن آرم شرکت شما بسیار عالی باشند ، به خصوص اگر نام شما بسیار طولانی یا سخت باشد که در خاطر بماند. بسیاری از مشاغل تصمیم می گیرند که طبق حروف اول اسم پیش بروند ، مثل HP ، CNN یا H&M. این مونوگرام ها می توانند برای لوگوهای مینیمالیستی عالی باشند ، اما به یاد داشته باشید که در بیان آنچه که کسب‌وکار شما در مورد آن است، بسیار خوب نیستند.

  • کلمات کلیدی (یا آرم ها)

کلمات کلیدی روش بسیار ساده‌ای برای استفاده از نام شرکت به عنوان لوگو است. اگر نام تجاری عالی برای برند خود دارید ، این می تواند بهترین راه برای قرار دادن آن در پس زمینه باشد.

  • علائم نقاشی (یا نماد لوگو)

علائم نقاشی یا نمادهای آرم همان چیزی است که وقتی می شنویم کلمه “آرم” به آن فکر می کنیم آنها تصاویر نمادین هستند که به راحتی قابل تشخیص هستند و نشانگر برند شما با یک تصویر هستند. شما می‌توانید چیزی ساده و یا پیچیده‌تر را انتخاب کنید، ، اما حتماً نمادی را انتخاب کنید که ارتباط بی نظیری با برند شما ایجاد کند. اغلب اوقات اینها با یک کلمه کلیدی زوج می شوند و بنابراین مشتریان نام شما را می‌شناسند.

  • علائم آرم انتزاعی

به جای یک نماد قابل تشخیص ، علامت‌های لوگو اشکال هندسی هستند که ارتباط فوری با یک تصویر موجود برقرار نمی کنند بلکه چیزی کاملاً جدید برای برند شما ایجاد می کنند. یک علامت آرم انتزاعی باعث می شود تا تجارت شما به نمادی متصل شود که برای شما بی نظیر باشد. اگر می خواهید لوگوی انتزاعی شما یک احساس خاصی ایجاد کند ، معانی شکل های مختلف هندسی آرم را دریابید.

  • ماسک ها

این لوگوها روشی جالب برای شخصیت دادن به برند شما هستند. آنها اغلب شخصیت های رنگارنگ و کارتونی هستند که تجارت شما را به روشی مناسب برای خانواده و نزدیک بودن نشان می دهند.

  • علامت ترکیبی

یک نماد را با یک علامت کلمه ترکیب می کند تا یک آرم به راحتی قابل تشخیص بسازد. نام برند یا در کنار نماد قرار داده می‌شود، یا در عنصر گرافیکی تلفیق می‌شود، افراد هر دو عنصر را با برند شما مرتبط، که به شما این امکان را می دهد که از آنها هم به تنهایی و هم با هم استفاده کنید.

  • نماد

مشابه علامت‌های ترکیبی، نشان تجاری نیز اغلب ترکیبی ترکیبی از عناصر کلمه ای و تصویری هستند.

۷- چگونه یک لوگو با رنگ های مناسب طراحی کنیم

رنگ‌ها می‌توانند معانی مختلفی داشته باشند. روان‌شناسی پشت رنگ پیچیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تئوری رنگ ، حتماً این راهنمای جامع را در مورد رنگ های آرم و معانی آنها بررسی کنید.

تاثیر رنگ در طراحی لوگو
رنگ های هم گروه در طراحی لوگو

قرمز:

قرمز نماد هیجان، شور و عصبانیت است. اگر برند شما بلند و جوان است این انتخاب عالی است.

صورتی:

اگر می خواهید دخترانه باشید ، هیچ چیز بهتر از صورتی نیست. اما این همه چیز نیست! با رنگ‌های روشن رز، رنگ صورتی یا کهربایی رنگ، صورتی می‌تواند به لوگو یک ظاهر بزرگ و باوقار بدهد، اما هنوز جوان و زنانه است.

 قهوه‌ای:

قهوه‌ای ممکن است ابتدا یک انتخاب رنگ عجیب باشد، اما به طور کامل برای لوگوی مردانه کلاسیک عمل می‌کند. این می تواند به مارک شما ظاهری دست ساز ، منحصر به فرد و پیری ببخشد.

 مشکی:

اگر به دنبال ظاهری براق ، مدرن و مجلل هستید ، رنگ مشکی انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. اگر می خواهید آن را ساده نگه دارید ، یک آرم سیاه و سفید مینیمالیستی راهی است که باید پیش بروید.

سبز:

سبز بسیار فراگیر است و می تواند برای هر برندی کارساز باشد، به خصوص برای هر کسی که می خواهد ارتباط با طبیعت برقرار کند مناسب است.

نارنجی:

نارنجی خیلی کم‌تر از قرمز استفاده می‌شود، اما به همان اندازه پر انرژی است. این یک رنگ سرزنده، نیروبخش و پر جنب و جوش است.

 زرد:

اگر می خواهید در دسترس و دوستانه به نظر برسید ، رنگ زرد انتخاب مناسبی است.

آبی:

آبی یک انتخاب بسیار کلاسیک و متداول است. آرام و خونسرد است و نماد اعتماد و بلوغ است.

بنفش:

بنفش میتواند شما را لوکس نشان دهد. بسته به میزان سایه ، بنفش می تواند مرموز ، گلچین شده یا زنانه باشد.

 سفید:

می خواهید لوگوی شما تمیز ، مدرن و مینیمالیستی به نظر برسد؟ در آرم خود از مقدار زیادی رنگ سفید استفاده کنید. به عنوان یک رنگ خنثی در ترکیب با تمام رنگ های دیگر کار می کند.

    البته نیازی نیست که فقط از یک رنگ برای آرم استفاده کنید، می توانید چندین رنگ آرم را با هم ترکیب کنید. برای انتخاب رنگ هایی که با هم خوب کار می کنند ، به چرخ رنگ نگاهی بیندازید.

۸- چگونه یک لوگو با تایپوگرافی طراحی کنیم

چهار نوع فونت اساسی وجود دارد که می توانید با آنها کار کنید تا لوگوی خود را منحصر به فرد جلوه دهید:

  • فونت‌های Serif

فونت‌های Serif می توانند آرم شما را کلاسیک و با کیفیت بالا جلوه دهند. آن‌ها بسیار متنوع هستند و با هر نوع طراحی خوب به نظر می‌رسند، اما به خصوص با طرح‌های زیبا ، ظریف یا کلاسیک خوب عمل می‌کنند.

  • فونت های Sans serif

قلمهای Sans-serif برای ظاهری مدرن و تمیز مناسب هستند و برای برند های مدرن بسیار مناسب است.

  • فونت های Script

فونت های خوشنویسی زیبایی که تنوع بسیار زیادی در آنجا وجود دارد. از آنها  برای لوگوهای فردگرایانه استفاده می شود.

  • فونت Display

قلم های نمایشگر قلم های تزئینی هستند که بسیارظریف و چشم نوازند.

تایپوگرافی شما می‌تواند زمانی قدرتمند شود که فونت‌های مختلف لوگو را با یکدیگر ترکیب کنید. ببینید این راهنما چگونه می‌تواند قلم‌های شما را برای برند شما انتخاب کند

عناصر طراحی خود را با هم جمع کنید

حالا که یک ایده از تمام عناصر مختلف لوگو دارید، باید مطمئن شوید که آن‌ها با هم کار می‌کنند.

شما می‌خواهید آن‌ها را به شیوه‌ای جفت کنید که هماهنگ و هماهنگ باشد تا محیطی که به دنبال آن هستید را ایجاد کنید.

۹- با طراح خود ارتباط برقرار کنید

اکنون که تمام نکات سبک لازم را در نظر گرفته اید ، آماده هستید تا طراحی را شروع کنید! روش های زیادی برای دریافت آرم وجود دارد ، بنابراین باید در نظر بگیرید کدام یک برای شما مناسب تر است. وب سایت ها قیمت های مختلف با کیفیت های مختلف را دارند و همه گزینه‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

 درباره این که طرح لوگو شما در نوین قلم چقدر هزینه دارد و سفارش طراحی لوگو اینجا کلیک کنید.

اولین قاعده کار این است که شما با طراح خود ارتباط داشته باشید. دقت کنید که به آن‌ها اطلاعات زیادی در مورد شرکت و سبک خود بدهید، تا آن‌ها بتوانند لوگوی واقعا منحصر به فرد برای شما ایجاد کنند.

۱۰ – گزینه های خود را ارزیابی کنید

ارزیابی گزینه های انتخاب لوگو میتواند سخت باشد ، بنابراین از دوستان ، مشتریان بالقوه و همکاران خود بازخورد بگیرید تا در تصمیم گیری به شما کمک کنند.

چه چیزی یک لوگوی خوب را می‌سازد؟

یک لوگوی خوب بلافاصله قابل‌تشخیص است، پیام برند شما را نشان می‌دهد.

همچنین یک لوگوی عالی باید در هر اندازه و هر مکانی که می خواهید قابل استفاده باشد.

یک لوگوی خوب:

  • منحصر به فرد و متمایز است
  • به یادماندنی است
  • در هر اندازه و هرجای دیگر کار می کند
  • بازتاب هویت برند شما
چگونه یک لوگو برای انواع محصولات بسازیم
چاپ آرم بر روی انواع محصولات

در اینجا چند سوال کلی وجود دارد که می توانید هنگام ارزیابی گزینه های آرم خود از خود بپرسید:

  1. زیر ۲ ثانیه میتوانید تشخیص دهید لوگو مربوط به چیست؟ آیا مردم فوراً می دانند تجارت شما چه می کند؟
  2. آیا ساده و به یاد ماندنی است؟ آیا مشتریان شما قادر به یادآوری آن خواهند بود؟
  3. آیا همه کاره است؟ آیا می توان آن را برای تمام نیازهای برند شما اعمال کرد؟
  4. آیا دائمی است یا باید در دو سال دوباره طراحی مجدد انجام دهید؟
  5. آیا منحصر به فرد است؟ آیا شما را از رقبای خود جدا می کند؟
  6. آیا برای مخاطب هدف شما جذابیت دارد؟

۱۱. برای طراحی یک لوگو چه کار نباید کرد؟

 مشکلاتی در هنگام طراحی لوگو ممکن است رخ دهد. در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنیم که نباید انجام دهید:

  • آن را بیش از حد پیچیده نکنید. سادگی کلید یک لوگوی به یاد ماندنی (و قابل چاپ) است.
  • سعی نکنید خیلی مرسوم باشید.
  • به کلیشه های صنعت خود تسلیم نشوید. شما یک دندانپزشک هستید، بنابراین logo باید در آن دندان داشته باشد؟

۱۲- طراحی لوگو را با برند خود ادغام کنید

اکنون که می دانید چگونه یک آرم را طراحی کنید ، قدم بعدی چیست؟

زمانی که لوگوی خود را دارید، یک پایه ایده‌آل برای کلیه کالاهای تجاری مورد نیاز خود را ایجاد کرده اید. (کارت ویزیت ، طراحی بسته بندی یا طراحی وب) . با تنظیم لحن سبک، پالت رنگی، فونت و ظاهر کلی آن و لوگوی شما نمایانگر برندتان خواهد بود.

تجارت شما آماده است تا چهره جدید خود را به جهانیان نشان دهد!

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا