آموزش طراحیطراحی لوگو

اتود در طراحی لوگو چیست؟

معنی اتود در طراحی لوگو چیست؟

برای درک بهتر اینکه بدانید معنی اتود در طراحی لوگو چیست؟ بهتر است نخست، با فرایند طراحی لوگو آشنا شوید. به همین خاطر، ما سعی کردیم در مقاله فرایند طراحی لوگو: راهنمایی برای توسعه حرفه ای لوگو به طور کامل به روند طراحی لوگو بپردازیم. با مطالعه این مقاله، جایگاه و اهمیت اتود در طراحی لوگو را به طور کامل می آموزید. طرح اولیه یا ‌پیش طراحی، اتود نام دارد؛ اتود ریشه فرانسوی داشته و به طرح‌های مقدماتی گفته می‌شود. نخستین مرحله جهت آغاز پروژه‌های طراحی لوگو، اتود زدن نام دارد. طراحان توسط اتود می‌توانند تصویر اولیه لوگویی که در ذهن آن‌ها نقش بسته را، به مخاطبان خود نشان دهند. مراحل کار به این صورت است که، ابتدا با اتود زدن، یک طرح را به‌ صورت کلی رسم نموده و سپس، با توجه به نیاز و سلیقه مشتری و یا کارفرما، آن طرح تکمیل می‌گردد.

معنی اتود در طراحی لوگو چیست؟

چرا باید قبل از طراحی اتود بزنیم؟

  • یکی از ویژگی‌ هایی که باعث می‌ شود اتود زدن لوگو، برای طراحان بسیار با اهمیت باشد، ایجاد فرصت اصلاح و ارزیابی طرح است.
  • طراحان با نشان دادن اتود به مشتری، می ‌توانند قبل از نهایی کردن طرح خود، به یک دید کلی از طرح نهایی برسند.
  • با اتود زدن لوگو، قبل از اتمام پروژه تمام نظرات و پیشنهادات کارفرما بر روی کار اعمال می‌ گردد.
مزایای اتود زنی در طراحی

مزایای اتود زنی در طراحی لوگو چیست؟

  • یکی از مزایای اتود زدن لوگو که بسیار حائز اهمیت است، صرفه‌ جویی در زمان است.
  • از مزایای دیگر اتود زدن لوگو، اصلاح ایده‌ های اولیه هست. طراحان با اتود زدن لوگو، می‌ توانند چارچوب ‌ها و ایده‌ اولیه خود را بهبود ببخشند تا نهایتاً، بهترین نتیجه را به دست آورند.
  • طراحان می‌ توانند پیش از طراحی نهایی، اتود لوگو را به کارفرما و یا مشتریان خود نشان دهند. به این ترتیب، سلیقه مشتری را با سلیقه خودشان نزدیک می شود.
جهت تقویت اتود زدن در طراحی لوگو چه نکاتی باید رعایت گردد؟

مراحل اتود زدن برای طراحی لوگو

شناخت کسب ‌و کار

نخستین مبحثی که در هنگام اتود زدن لوگو باید به آن توجه نمود، آشنایی و شناخت کسب ‌و کار مشتری است. طراحان باید قبل از شروع اتود زدن لوگو، در مورد خدمات و یا محصولات ارائه ‌دهنده آن کسب ‌و کار، با دقت تحقیق نمایند. اتود زدن لوگو برای مشاغل تخصصی، با کسب ‌و کار های غیر تخصصی، تفاوت چشمگیری دارد. توصیه می ‌شود طراحان پیش از شروع اتود زدن، بررسی نمایند که برای چه صنعتی طراحی لوگو انجام می ‌دهند.

استفاده از نرم ‌افزارهای تخصصی اتود در طراحی لوگو

با گذشت زمان و پیشرفت علم، تمام شاخه ‌های گرافیکی متحول شده ‌اند. در این میان، اتود زدن لوگو هم مدرن شده و تحولات چشمگیری پیدا کرده است. یکی از پیشرفت ‌هایی که در این زمینه حاصل گردیده است، ساخت نرم ‌افزارهای تخصصی اتود در طراحی لوگو است. یکی از ویژگی‌ های این نرم ‌افزارها، وجود آیتم‌ های آماده است که کمک می‌کنند اتود های زیباتری خلق گردد.

رسم طرح اولیه

پس از انجام مراحل بیان‌ شده، زمان آن رسیده است تا طرح اولیه رسم گردد. در این مرحله، طراحان باید هر آنچه به ذهنشان می ‌‌رسد را روی کاغذ رسم نمایند. رسم تمام طرح‌ های ذهنی به ‌صورت مداوم کمک می ‌کند که ذهن ایده پردازی کند و در نتیجه، خلاقانه ‌تر عمل کند. نکته ‌ای که لازم است طراحان حین رسم طرح اولیه به آن توجه کنند، حفظ کیفیت و انسجام در حین کار است.

تکمیل کردن ‌طرح اولیه

حال وقت آن رسیده است که طرح اولیه توسعه پیدا کند. در این بخش، طراحان از میان طرح‌ های اولیه، آن طرحی را که به نظر مناسب ‌تر می ‌آید را تصحیح و تکمیل می ‌کنند. در این مرحله لازم است مشکلات و معایب موجود بر طرف گردد تا نهایتاً لوگو جذاب و حرفه‌ ای به نظر برسد.

افزودن رنگ‌ به طرح تکمیلی اتود

از ابتدای کار تا مرحله‌ قبل، اتود به ‌صورت سیاه ‌و سفید طراحی می ‌گردد. در این مرحله، باید با افزودن رنگ‌ ها به طرح، آن را زیباتر جلوه داد تا در دید مشتریان جذاب ‌تر به نظر برسد. اتود زدن نرم افزاری، این امکان را برای طراحان لوگو فراهم می‌ کند تا مناسب ‌ترین رنگ را انتخاب نمایند. یکی از نکاتی که در این قسمت، طراحان باید به آن توجه کنند انتخاب رنگ مناسب هست. همواره باید توجه داشت که رنگ انتخابی باید مناسب با کسب ‌و کار مورد نظر باشد. به‌ طور کلی منتقل نمودن احساسات با استفاده از رنگ ‌های مناسب، گام مؤثری در برند سازی محسوب می‌ شود.

مرحله نهایی اتود در طراحی لوگو چیست؟

در این قسمت، طراحان برای آخرین بار به بررسی و اصلاح پیش‌ طرح می‌ پردازند. اصلاحات نهایی در این مرحله انجام می‌ گیرد؛ به‌ عبارت ‌دیگر هدف از انجام اتود لوگو، رفع ایرادات موجود در کار است.

برای اتود زدن طراحی لوگو چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

  1. در اتود زدن لوگو، لازم نیست ذهن خود را درگیر مرتب و تمیز بودن طرح کنید؛ زیرا هدف از اتود زدن لوگو، نشان دادن خلاقیت ‌های ذهنی شما است.
  2. با بررسی و مشاهده اتود لوگوهای معروف مختلف؛ با نحوه اتود زدن لوگو طراحان، آشنا شوید
  3. تمرین زیاد و اصولی در این زمینه را سرلوحه‌ کار خود قرار دهید تا ضمن افزایش مهارت و تجربه، با تمام نکات و قواعد حین کار آشنا شوید.

سفارش طراحی لوگو

به‌ طور کلی می ‌توان گفت، در طراحی لوگو، اتود زدن نقش به سزایی را ایفا می‌ کند؛ به عبارت دیگر، پایه و اساس یک لوگو، ‌پیش طراحی یا اتود است. در این مقاله، سعی کردیم به صورت شفاف و کاملا ساده توضیح دهیم که اتود در طراحی لوگو چیست؟ امیدواریم با مطالعه این مقاله، شروع خوبی برای طراحی یک لوگوی جذاب برای کسب و کار خود داشته باشید. اما اگر زمان کافی جهت طراحی لوگو خود را ندارید، می توانید طراحی خود را به ما بسپارید و از یک لوگو زیبا لذت ببرید.

Recent search terms:

  • https://www novinghalam com/اتود-در-طراحی-لوگو-چیست؟/#h--1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا