آموزش طراحیطراحی لوگو

۵ اصل مهم در طراحی لوگو موثر

اصول طلایی در طراحی لوگو

اهمیت طراحی لوگو

لوگو برای جلب اعتماد، ایجاد شناخت و تحسین برای یک شرکت یا محصول الهام بخش است و کار ما به عنوان طراح آن برای ایجاد یک لوگو این است که کسب و کار مورد نظر را در قالب لوگو نشان دهیم.

ایده کلی یک لوگو، برقراری ارتباط با بیننده و ایجاد چیزی است که طنین‌انداز شود و به یاد ماندنی باشد. در اینجا ۵ راه برای طراحی و دستیابی به یک لوگوی عالی و موثر وجود دارد.

۱. لوگو باید ساده باشد

لوگوی شما باید در یک نگاه به راحتی قابل ‌شناسایی باشد. برای تغییر اندازه و رنگ مجاز باشید. لوگوی خوب چیزی غیر منتظره ارائه می دهند و بدون پیچیده بودن بی نظیر هستند.

یکی از لوگو های ساده و موفق ستارباکس است. لوگو استارباکس در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. اجرای لوگو متقارن است و کاربرد آن در کاربرد چند منظوره از این که نمایش بصری چقدر ساده است، پشتیبانی می‌کند.

طراحی ساده لوگو

۲. لوگو باید به یاد ماندنی باشد

یک لوگوی موثر و کارامد باید به یاد ماندنی باشد. لوگو موثر باید ساده و متناسب با ماهیت کسب‌وکار باشد. توصیه می‌کنم که به برخی از برندهای معروف در دنیا توجه کنید. پس از اصل سادگی، بیاد ماندن ویژگی مهم دیگر لوگوهای برتر است. یک طراحی مؤثر لوگو باید به یاد ماندنی باشد و در عین حال ساده بودن لوگو را در ذهن مخاطب حک کند.

لوگو به یادماندنی

۳. لوگو باید بی نظیر باشد و محدود به زمان نباشد

یک لوگوی موثر باید جاودانه باشد و باید از گرایش‌ها اجتناب کند. به گونه ای باشد که فراتر از زمان باشد. در واقع شما باید بررسی‌های مختلفی را بر روی لوگو طراحی شده انجام دهید و مطمئن شوید که آیا طرح مورد نظر برای ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ سال مؤثر خواهد بود یا خیر؟!

محدود به زمان نبودن لوگو

۴. لوگو باید پویا و چند کاربردی باشد

یک لوگوی خوب می‌تواند در انواع اندازه‌ها و رنگ‌ها استفاده شود. لوگوی شما باید قابلیت تطبیق پذیری داشته باشد. لوگوی خوب و مؤثر باید بتواند در انواع رسانه‌ها و برنامه‌های کاربردی مانند وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به خوبی کار کند. به همین دلیل است که قالب استفاده شده برای لوگو اهمیت ویژه‌ای دارد.

لوگو پویا و چند منظوره

۵. لوگو باید مناسب و متناسب باشد

یک لوگوی حرفه‌ای باید برای اهداف مناسب باشد. طراحی یک لوگو دقیقاً باید با هدف مورد نظر همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، قرار است یک لوگو برای فروشگاه اسباب بازی کودکان طراحی کنید، لازم است که از یک فونت و طرح رنگی کودکانه استفاده کنید. لوگوی مربوط به این حوزه برای یک شرکت حقوقی مناسب نیست. در حقیقت طراحی لوگو و شکل آن تابع هدف نهایی ماست و می‌توان هر کدام از مشاغل را در دسته‌های مختلف قرار داد تا بهترین لوگو از لحاظ شکل ظاهری و فونت برای آنها طراحی شود.

تناسب لوگو با هدف
ارزیابی لوگو های موفق

آنالیز لوگو های موفق

اگر بندهای قبلی را مطالعه کرده باشید، الان شما با اصول طراحی لوگو موثر آشنایی دارید و همچنین تفاوت بین یک لوگو خوب و بد را تشخیص می‌دهید. با اطلاع از اینکه کدام یک از لوگوها موفق شدند و دلیل موفق شدن آنها چیست، می‌توانید عوامل مؤثر در خوب شدن یک لوگو را بشناسید.

پرسش های متداول

عناصر و اصول طراحی لوگو چه هستند؟

عناصر طراحی گرافیکی مثل رنگ، چهره، نوع، خط، شکل، فضا و غیره در ایجاد یک طراحی لوگو حیاتی هستند. استفاده استراتژیک از این عناصر حتی می‌تواند به ایجاد هویت برند شما در بازار کمک کند. برای اشنایی با ایده های طراحی به مقاله ایده طراحی لوگو : یازده راه برای الهام گرفتن برای ساخت لوگوهای عالی مراجعه کنید.

چگونه میتوانید یک لوگو طراحی می‌کنید؟

 لوگو تاثیر عمده‌ای بر این دارد که چگونه مشتریان شما، برند شما را درک خواهند کرد. پس طبیعتا، می‌خواهید لوگو شما برجسته باشد. اما چطور به این هدف خواهید رسید؟
این راهنمای مفید چگونه یک لوگو طراحی کنیم همه چیزهایی را که شما برای طراحی یک آرم کامل برای شما و کسب و کارتان نیاز دارید را به شما یاد خواهد داد.

چگونه می‌توانم یک طرح لوگو را درخواست کنم؟

یک لوگو خوب باید بتواند داستان یک برند یا سازمان را به خوبی نمایش دهد. بدون شک اهمیت لوگو بر هیچ کس پوشیده نیست و از این رو سفارش طراحی لوگو آنلاین در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. در دنیای دیجیتال امروز مهم ترین نکته در موفقیت شرکت ها و برند ها هماهنگی با ساختارهای نوین زندگی و نیازهای مشتریان است.  سفارش طراحی لوگو آنلاین شاید یکی از اولین گزینه هایی باشد که به فکر هر برندی بیافتد، کارشناسان نوین قلم آماده مشاوره و راهنمایی شما هستند.

برای طراحی یک لوگو خوب به چه چیزی نیاز داریم؟

ذوق و سلیقه شخصی یک عامل اجتناب‌ناپذیر در پاسخ به این سوال است که می‌تواند آن را به یک معمای حل نشدنی تبدیل کند. اما برای درک اینکه چه چیزی باعث ایجاد یک لوگو خوب می شود مقاله چه چیزی باعث ایجاد یک لوگو خوب می شود؟ توضیحات کاملی ارائه داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا