آموزش طراحیطراحی پاورپوینت

تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو

سریع ترین راه برای تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو با ۸ مرحله ساده

در این مقاله می خواهیم به نحوه تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو بپردازیم. یکی از بهترین راه ها برای نمایش منظم انواع محتوا به خصوص عکس ها و محتوا های بصری، این است که آن ها را به اسلاید شو پاورپوینت تبدیل کنید. به این ترتیب می توانید محتوای فایل های خود را به صورت دلخواه به نمایش بگذارید. با طراحی فایل پاورپوینت و تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو خواهید توانست اطلاعات خود را به شکلی جذاب به نمایش بگذارید. در این زمینه اگر می خواهید بدانید که چگونه پاورپوینت را به ورد تبدیل کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه تبدیل پاورپوینت به ورد را مطالعه کنید.

تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو
چگونه پاورپوینت را به اسلاید شو تبدیل کنیم؟

چگونه پاورپوینت را به اسلاید شو تبدیل کنیم؟

در بسیاری از مواقع، به منظور ارائه کنفرانس های علمی و تجاری برای اینکه بدانید مطالبی که در پاورپوینت تهیه کرده اید، به چه صورتی نمایش داده می شود، باید از اسلاید شو استفاده کنید. تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو از این جهت بسیار حائز اهمیت است که فونت های پاورپوینت در سیستم های دیگر بهم ریخته نمی شوند. پاورپوینت به همان سبکی که دفعه اول طراحی شد، در نمایشگر ظاهر می شود. یکی از مواردی که در بسیاری از ورژن های پاورپوینت رخ می دهد در هنگام طراحی اینفوگرافیک در پاورپوینت است. بعضی اینفوگرافی ها در پاورپوینت های قدیمی نشان داده نمی شوند. در این هنگام اسلاید شو پاورپوینت ضروری است. به همین منظور در این مقاله چگونگی تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو را برای شما توضیح خواهیم داد.

در این رابطه پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی اینفوگرافیک با پاورپوینت را مطالعه کنید.

۱- نرم افزار پاورپوینت را باز کنید

برای این کار ابتدا آیکون نرم افزار پاورپوینت را در رایانه خود پیدا کرده و روی آن کلیک کنید (نرم افزار پاورپوینت باید روی سیستم شما نصب شده باشد). ممکن است ندانید نرم افزار پاورپوینت کجای رایانه شما است. در این صورت می توانید به منوی استارت رایانه تان بروید و در قسمت سرچ آن بنویسید PowerPoint.

۲- طراحی پاورپوینت

پس از باز شدن نرم افزار پاورپوینت، یک صفحه خالی برای شما باز می شود. برای انجام پاورپوینت حرفه ای در بالای صفحه نرم افزار پاورپوینت روی سربرگ File کلیک کنید. سپس گزینه New را انتخاب کرده و از میان گزینه های روبروی آن، گزینه Black Presentation را انتخاب کنید. حال می توانید طراحی تان را انجام دهید. در بعضی مواقع می توان از فایل های نصب شده روی سیستم استفاده کرد. برای این کار کافی است به محل ذخیره فایل در رایانه خود بروید و روی آن دبل کلیک کنید. یا در نرم افزار پاورپوینت به سربرگ File و سپس گزینه Open بروید. آنگاه می توانید فایلتان را پیدا و باز نمایید.

۳- فایل پاورپوینت را برای تبدیل به اسلاید شو آماده کنید

ممکن است پاورپوینت شما برای نمایش اسلاید شو مناسب نباشد. مثلا افکت های تغییر اسلاید را نداشته باشد. یا ترتیب اسلاید های آن مناسب نباشد. به منظور افزودن افکت تغییر اسلاید به سربرگ Transition بروید. اسلاید مورد نظرتان را انتخاب کنید. آنگاه در کادر Transition To This Slide یکی از افکت ها را انتخاب کنید. برای چیدمان داخواه اسلاید های پاورپوینت، در پایین و سمت راست نرم افزار پاورپوینت گزینه ای که به شکل چهار مربع ریز است (Slide Sorter) را انتخاب کنید. صفحه ای باز خواهد شد که اسلاید هایتان را در آن می بینید. آن ها را جابجا کنید تا به ترتیب دلخواه تان شوند. سپس از میان همان گزینه های پایین و سمت راست نرم افزار پاورپوینت گزینه اول از سمت چپ (Normal) را انتخاب نمایید.

۴- برای اسلاید ها زمان تعیین کنید

اگر می خواهید اسلاید هایتان به طور خودکار پخش شوند، باید روی آن ها زمان بگذارید.

  • یک راه آن است که به سربرگ Transitions بروید و در قسمت Advanced Slides پس از زدن تیک گزینه After زمانی را جلوی آن بنویسید.
  • راه دیگر آن است که به سربرگ Slide Show رفته و گزینه Rehearse Timings را انتخاب کنید. همچنین یک پنجره کوچک در بالای صفحه به نام Recording ظاهر می شود. این پنجره یک تایمر دارد. با جلو رفتن زمان تایمر، هر مدت زمانی که برای هر اسلاید مناسب دیدید را می توانید برای آن تعیین کنید. جهت تعیین زمان باید روی پیکانی که در پنجره Recording وجود دارد کلیک کنید. مدت زمان مورد نظر برای آن اسلاید تعیین می شود.

۵- نحوه تنظیمات مقدماتی اسلاید شو در پاورپوینت

  • به سربرگ Slide Show بروید و گزینه Set Up Slide Show را انتخاب کنید.
  • کادر Show type گزینه هایی دارد که هرکدام مربوط به یک نوع نمایش اسلایدشو هستند.
  • گزینه اول Presented by a speaker برای وقتی است که شخص می خواهد با فایل پاورپوینت کنفرانس دهد. این گزینه fullscreen است. یعنی تمام صفحه رایانه یا پروژکتور را پر خواهد کرد.
  • گزینه دوم Browsed by an individual است. این گزینه برای وقتی است که قرار است افراد به صورت تک تک پای رایانه خود بنشینند و ارائه شما را ببینند. در این حالت ارائه شما تمام صفحه نخواهد بود و به صورت یک پنجره باز می شود.
  • گزینه آخر هم Browsed at a kiosk است که برای ارائه در اماکن عمومی است و به صورت تمام صفحه است.

۶- نحوه تنظیمات پیشرفته اسلاید شو در پاورپوینت

  • کادر Show options نیز تنظیماتی را در اختیار شما قرار می دهد.
  • با انتخاب گزینه  “Loop continuously until “Esc اسلاید شو، پس از پایان ارائه، دوباره به اسلاید اول برمی گردید.
  • گزینه Show Without narration همه صوت ها را خاموش می کند.
  • گزینه Show without animation نیز همه انیمیشن ها را خاموش می کند.
  • در قسمت Show slides می توانید تعیین کنید که از کدام اسلاید تا کدام اسلاید در اسلایدشوی شما پخش شود.
  • گزینه All یعنی همه اسلایدها پخش شوند.
  • با انتخاب گزینه From و To می توانید شماره اسلایدهای ابتدایی و انتهایی که می خواهید پخش شوند را وارد کنید.
  • در قسمت Advanced Slides، گزینه Manually یعنی اسلایدها فقط به صورت دستی جلو بروند. و Using timings if present، به صورت خودکار جلو خواهند رفت.

۷- پیش نمایش اسلایدشوی خود را ببینید

برای دیدن پیش نمایش اسلاید شو پاورپوینت خود پیش از ذخیره کردن آن، می توانید به سربرگ Slide Show بروید. در این قسمت برای پخش شدن اسلاید از اسلاید شماره یک گزینه From Beginning را انتخاب کنید. برای پخش شدن اسلاید شو از اسلایدی که در آن هستید نیز گزینه From Current Silde را انتخاب کنید.

۸- تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو و ذخیره آن

  • ابتدا در قسمت سربرگ File گزینه Save as را انتخاب کنید.
  • پنجره Save as برای ذخیره ظاهر می شود.
  • در کادر File name پایین این پنجره، می توانید نام فایل اسلاید شوی خود را تایپ کنید.
  • زیر کادر File name کادری به نام Save as type وجود دارد. روی آن کلیک کنید.
  • از میان گزینه های موجود گزینه PowerPoint show را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • حال به محلی که می خواهید فایلتان در آن ذخیره شود بروید.
  • گزینه Save را در پایین پنجره بزنید.
  • فایل شما به صورت اسلایدشو ذخیره خواهد شد.

انجام پاورپوینت حرفه ای در نوین قلم

در این مقاله به نحوه تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو پرداختیم. در مواقعی که می خواهید در جلسه دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد حاضر شوید، همراه داشتن یک نسخه از فایل اسلاید شو پاورپوینت بسیار ضروری می باشد. به این دلیل که ممکن است فایل اصلی پاورپوینت دچار مشکل شود و فونت و تصاویر آن در نمایشگر بهم بریزند. برای اینکه یک پاورپوینت حرفه ای داشته باشید. کافیست سفارش پاورپوینت خود را در نوین قلم ثبت کنید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

پاسخ به جدیدترین سوالات در حوزه تبدیل پاورپوینت به اسلاید شو

برای پیش نمایش اسلاید شو از کدام کلید های میانبر استفاده می شود؟

برای پخش اسلاید شو از اسلاید اول کلید F5 و برای پخش اسلاید شو از اسلایدی که در آن هستید کلید های Shift و F5 را فشار دهید.

چگونه می توان از اسلاید شو خارج شد؟

می توانید با گزینه Esc از اسلاید شو خارج شوید. همچنین گزینه هایی در پایین و سمت چپ اسلاید شو قرار داده شده اند. گزینه End Show را از میان آن ها انتخاب کنید.

چگونه در اسلاید شو اسلاید هایم را به طور خودکار جلو ببرم؟

به سربرگ Transition بروید. در قسمت Advanced Slide تیک گزینه After را بزنید و زمان مورد نظر را تعیین کنید. اسلاید شما پس از زمان نوشته شده به طور خودکار جلو می رود. همچنین اگر می خواهید خودتان با کلیک موس اسلاید ها را جلو ببرید، تیک گزینه On Mouse Click را انتخاب کنید.

برای هر اسلاید چه زمانی مناسب است؟

معمولا هنگام ارائه دفاع پایان نامه برای هر اسلاید زمانی بین ۵/۱ تا ۳ دقیقه را در نظر می گیرند. اگر احساس می کنید اسلاید شما به زمانی بیشتر از ۳ دقیقه نیاز دارد، آن را به دو اسلاید تقسیم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا