آموزش طراحیطراحی کارت ویزیت

تفاوت های کارت تجاری و کارت ویزیت

تفاوت های کارت تجاری و کارت ویزیت

آیا کارت ویزیت یک کارت تجاری است؟

کارت ویزیت یک کارت تجاری نیست. با اینکه آن‌ها تقریبا مشابه هستند، ولی دو کارت با اهداف متفاوتی هستند. ایجاد کارت‌های تجاری شما دو برابر وظیفه خود را انجام می‌دهد چون کارت‌های ویزیت ممکن است تاثیر غلط داشته باشند. بنابراین چه چیزی دقیقا یک کارت ویزیت است و چگونه با کارت تجاری متفاوت است؟

دانستن تاریخچه کارت تجاری و کارت ویزیت به درک اینکه آن‌ها چگونه از هم متفاوت هستند، کمک می‌کند. از زمان های دور هنگام  برقراری روابط اجتماعی  از کارت‌های ویزیت استفاده می‌شد. وقتی به جایی می رسیدند، کارت را به دربان میزبان تحویل می‌دادند تا ورود آن‌ها را اعلام کند. منابع مختلف منشا را به اروپا یا چین نسبت میدهند، اما چیزی که ما می‌دانیم این است که تا قرن ۱۸ داشتن کارت ویزیت یا تجاری  برای آقایان در سراسر جهان  ضروری تلقی می‌شدند. کارت‌های ویزیت نیز به عنوان کارت صدا شناخته می‌شوند، اگر چه واژه “کارت صدا” در طول سال‌ها معنای متفاوتی پیدا کرده‌است و اکنون به سبک متمایز فرد، ویژگی‌ها و یا اعمال اشاره می‌کند.

کارت تجاری و کارت ویزیت

امروزه، یک کارت ویزیت می‌تواند شامل نام و لوگو شرکت شما باشد، اما جزئیات کمتری در مورد کسب‌وکار دارد. کارت تجاری در درجه اول نشان‌دهنده شرکت و کسب و کار است، در حالی که کارت ویزیت بر روی فرد تمرکز می‌کند. و این همان چیزی است که هر نوع کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارت‌های تجاری کارت‌های اعتباری هستند که در مورد یک مکان مجزا برای شرکت با جزئیات خدمات یا محصولات ارایه‌شده توسط کسب‌وکار اطلاع می‌دهند.

  • قرار است کارت‌های تجاری در برگشتن مشتریان نقش داشته باشند.
  • برای مشتریان بیشتر و به خصوص در جلسات و کنفرانس‌های تجاری مفید هستند.
  • کارت‌های بازدید نیز به عنوان کارت فراخوانی به کار برده می‌شوند و عمدتا به وسیله آن تبلیغ یا حرفه فروش برای معرفی خود پس از ایجاد یک مکان انفرادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • معمولا نام شخص و شماره تماس او را شامل می‌شود.
کارت تجاری و کارت ویزیت
طراحی کارت ویزیت و کارت تجاری

کارت ویزیت بسیار شبیه کارت‌های تجاری است، زیرا قصد ارایه یک کارت ویزیت این است که از او و یا آشنایان خود بخواهید که از محصولات و خدمات شرکت دهنده استفاده کنند. معمولا اطلاعات بیشتر نسبت به کارت ویزیت به عنوان هدف اصلی در اینجا جای می‌دهد تا درباره خدمات شرکت به همراه اطلاعات تماس صحبت کنید.

کارت تجاری به طور معمول مهم‌تر از کارت ویزیت است و مردم آن‌ها را برای مراجعات بعدی حفظ می‌کنند. آنها یک هدف مهم را در جلسات و کنفرانس های کاری ارائه می دهند که شانس فرد برای ارائه کسب و کار خود را از طریق این کارت ها داشته باشد.

قدمت این ایده که از کارت ویزیت استفاده شود کم‌تر از سه قرن است، که به وسیله اشراف مورد استفاده قرار میگرفت و خدمتکاران از ان برای  اعلام  ورود اربابان خود استفاده میکردند. به تدریج ، تبدیل به یک عادت شد که کارت‌های ویزیت با نام و شماره تماس را هر جا که فردی می‌رفت و می‌خواست خود را معرفی کند ارائه میداد.

به این کارتهای ویزیت علاوه بر این کارتهای فراخوانی هم گفته می شود ، که توسط افراد تبلیغاتی و کسانی که ارائه دهنده خدمات هستند برای استفاده در توزیع کنندگان برای تماس با آنها استفاده می شود. کارت های ویزیت اشکال در دسترس هستند  و به طور معمول شامل نام شخص بصورت برجسته است. همچنین ممکن است علاوه بر آدرس ، شماره تماس نیز درج میشود.

طراحی رنگارنگ کارت تجاری

کارت تجاری شخصی شده

۱.کارت تجاری: کارت هایی هستند که جزئیات مربوط به مشاغل مربوط به شرکت یا فرد را دارند. از این جهت  شبیه کارتهای ویزیت هستند. آنها در سراسر معرفی های رسمی به عنوان راحتی و کمک به یادآوری به اشتراک گذاشته می شوند. کارت تجاری معمولاً حاوی نام شخص ، شرکت یا وابستگی تجاری (معمولاً با لوگو) و اطلاعات تماس ، آدرس خیابان ، شماره تلفن ، آدرس ایمیل و شماره نمابر و وب سایت است.

کارتهای تجاری معمولاً از کارتهای ویزیت بسیار حیاتی هستند و افراد آنها را برای مراجعه در آینده نگه می دارند. کارت های ویزیت در جلسات تجاری و کنفرانس یک هدف مهم را بازی می کنند.

کارت تجاری شخصی شده

۲. کارت ویزیت: کارت ویزیت که به آن کارت تماس نیز گفته می شود ، کارت کوچکی که برای اهداف اجتماعی آن استفاده می شود.

قبل از قرن۱۸ ، میهمانان برای برقراری ارتباط های اجتماعی ، یادداشت های دست نوشته را بر روی خانه دوستانی که در خانه نبودند ، می گذاشتند. تا دهه ۱۷۶۰ ، طبقات عالی در فرانسه و ایتالیا کارتهای ویزیت چاپ شده را که یکطرف با یک عکس تزئین شده بودند و یک طرف تمیز برای نوشتن ، چاپ می کردند. با این وجود ، تا اواخر قرن۱۸، سبک های ساده تر شایع تر شدند. کارتهای ویزیت معمولاً فقط نام شخص و شماره تماس را درج می کنند.

کارتهای ویزیت اشکال در دسترس هستند که حمل و نگهداری آنها ساده است و در جیب ها بصورت تکی قرار می گیرند و معمولاً حاوی نام هستند.

شخصی سازی کارت های تجاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا