آموزش طراحیطراحی پاورپوینت

حذف پسورد پاورپوینت

معرفی ۳ روش جدید برای حذف پسورد پاورپوینت

در این قسمت از مقالات آموزشی نوین قلم، به آموزش اصولی حذف پسورد پاورپوینت می پردازیم. در مواقعی که اقدام به انجام پاورپوینت خود می کنید ممکن است ببینید هر بار پنجره ای نمایان شود که در آن نوشته شده است: رمز عبور را وارد کنید (Enter the password). هنگامی که نرم افزار پاورپوینت پیش از باز کردن یک فایل از شما رمز یا Password می خواهد، معنایش آن است که قبلا برای آن رمزی گذاشته شده است و نمی توانید آن را باز یا ویرایش کنید. اما پرسش این است که چگونه می توان این رمز را حذف کرد؟ در ادامه این مقاله روش هایی را برای حذف کردن رمز پاورپوینت بیان می کنیم. همچنین درباره انواع حالت های read-only و برداشتن آن ها نکاتی خواهید خواند. اگر می خواهید برای پاورپوینت خود رمز بگذارید، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه رمزگذاری فایل پاورپوینت را مطالعه کنید.

نحوه حذف پسورد پاورپوینت
اصول شکستن پسورد پاورپوینت

چگونه رمز فایل پاورپوینت را برداریم؟

اگر فایل پاورپوینت شما پسورد دارد و شما نیز آن گذرواژه را فراموش کرده اید، تنها راه چاره تان این است که از یک برنامه جداگانه برای باز کردن آن استفاده کنید. چراکه نرم افزار پاورپوینت امکان بازیابی پسورد را به شما نمی دهد. چندین برنامه جداگانه حرفه ای برای حذف گذرواژه و برداشتن آن از فایل های پاورپوینت وجود دارد.

نرم افزار Passper for PowerPoint

یکی از برنامه های مورد استفاده در حذف پسورد پاورپوینت، Passper for PowerPoint است. این برنامه به گونه ای ساخته شده است که شما به وسیله آن می توانید به بهترین نحو گذرواژه را حذف کرده و همه محدودیت ها را بردارید. می توانید با جستجو کردن نام این برنامه در گوگل، به آسانی آن را پیدا و دانلود کنید.

ویژگی نرم افزار Passper for PowerPoint

ویژگی های برنامه Passper for Power

  • نرم افزار Passper for PowerPoint می تواند با فناوری پیشرفته خود، فایل پاورپوینت را در عرض سه ثانیه از حالت read-only بیرون بیاورد.
  • استفاده از این نرم افزار آسان است و به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارد.
  • محدودیت read-only فقط در سه گام برداشته می شود.
  • این برنامه به صورت آفلاین عمل می کند. به همین دلیل فایل های شما فقط روی حافظه سیستمتان ذخیره می شوند. بنابراین امنیت داده هایتان تأمین است.
  • این برنامه علاوه بر باز کردن فایل های پاورپوینت ۲۰۱۶/۲۰۱۹، از نسخه های قدیمی تر مانند ۹۷/۲۰۰۰/۲۰۰۳/۲۰۰۷/۲۰۱۰/۲۰۱۳ نیز پشتیبانی می کند.
  • از فرمت های ppt ،pptx و ppsx پشتیبانی می کند.

روش استفاده از Passper for PowerPoint چگونه است؟

  1. در گوگل برنامه Passper for PowerPoint را دانلود کنید.
  2. سپس روی رایانه خود نصب و اجرا کنید.
  3. بعد از باز کردن نرم افزار، بر روی گزینه «Recover Passwords» کلیک کنید.
  4. فایل مورد نظر را در قسمت Select a file وارد کرده و روش بازیابی را با توجه به اطلاعاتی که از کلمه عبور دارید انتخاب کنید.
  5. اگر هیچ اطلاعی از گذرواژه ندارید، گزینه آخر را بزنید.
  6. روی گزینه «Recover» کلیک کنید تا فرایند بازیابی گذرواژه آغاز شود.
  7. پس از مدتی گذرواژه فایل روی صفحه نمایش داده می شود.

نرم افزار PassFab for PPT

نرم افزار کاربردی بعدی برای حذف گذرواژه PassFab for PPT است. این نرم افزار قابلیت های ویژه و میزان موفقیت بالایی دارد و به طور خاص برای حذف رمز عبور فایل های پاورپوینت طراحی شده است. روش استفاده از این نرم افزار در ادامه مقاله حذف پسورد پاورپوینت آورده شده است:

  1. ابتدا در گوگل اسم برنامه PassFab for PPT را سرچ کرده و دانلود نمایید.
  2. نرم افزار را نصب و اجرا کنید.
  3. فایل پاورپوینت با پسوند PPT را از طریق گزینه Add وارد نرم افزار کنید و Next را بزنید.
  4. نوع بازیابی گذرواژه را انتخاب کنید.
  5. سه گزینه انتخابی شما، Dictionary Attack ،Brute Force Attack و Brute Force with Mask Attack هستند.
  6. پس از انتخاب نوع بازیابی، Start را بزنید تا برنامه گذرواژه شما را حذف کند.
ویژگی نرم افزار PassFab for PPT

نرم افزار PowerPoint Password Tuner

  1. نرم افزار PowerPoint Password Tuner را در گوگل سرچ و از یکی از سایت ها دانلود کنید.
  2. نرم افزار را روی رایانه خود نصب کنید.
  3. پس از باز کردن برنامه PowerPoint Password Tuner، گزینه Open را بزنید.
  4. فایل موردنظر را انتخاب کنید.
  5. نوع بازیابی را انتخاب کنید.
  6. برای نوع بازیابی چهار انتخاب دارید: Normal Type ،Mask Type ،Dictionary Type و Smart Type.
  7. پس از انجام تنظیمات بازیابی، دکمه شروع یا Start را بزنید.
کاربرد نرم افزار PowerPoint Password Tuner چیست؟

باز کردن فایل پاورپوینت پس از به دست آوردن رمز عبور

پس از آنکه برای حذف پسورد پاورپوینت، رمز عبور را از طریق یکی از نرم افزار های بالا به دست آوردید، فایل پاورپوینت خود را در محیط نرم افزار پاورپوینت باز کنید. همان ابتدا نرم افزار پاورپوینت برای باز کردن فایل از شما کلمه عبور می خواهد. گذرواژه به دست آمده از نرم افزار بازیابی را وارد و فایل را باز کنید. سپس به سربرگ File، رفته و روی گزینه Info کلیک کنید. سپس در قسمت Permissions، گزینه Encrypt with Password را بزنید. حالا نوشته های داخل کادر Password را حذف کرده و فایل را سیو کنید. اکنون فایل شما دیگر گذرواژه ندارد و دفعات بعد به آسانی بدون رمز باز می شود. این روش برای همه نسخه های پاورپوینت از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ قابل اجرا است.

برداشتن حالت read-only از فایل های پاورپوینت با فرمت PPSX

یکی از فرمت های فایل پاورپوینت PPSX است. این فرمت با فرمت رایج تر تفاوت دارد. بنابراین اگر فرمت فایلتان این نیست روش بعدی را برای برداشتن read-only امتحان کنید. خیلی از افراد فایل پاورپوینت خود را با فرمت PPSX ذخیره می کنند تا دیگر کاربران توانایی ویرایش آن را نداشته باشند و تنها مطالعه آن برایشان ممکن باشد. در این مواقع شما می توانید نام فایل را به گونه ای تغییر که از حالت read-only دربیاید.گام های برداشتن read-only با فرمت PPSX به قرار زیر می باشد:

گام اول: تغییر پسوند فایل از از PPSX به ZIP

روی فایل پاورپوینتی که می خواهید عملیات حذف پسورد پاورپوینت را اعمال کنید، کلیک راست کنید و از منوی بازشده Rename را انتخاب کنید. سپس پسوند فایلتان را از PPSX به ZIP تغییر دهید. اگر پسوند فایل را در اسم آن نمی بینید، در همان پنجره از فایل اکسپلورر ویندوز که هستید (محل قرارگیری فایل پاورپوینت) دکمه Alt کیبورد را بزنید و از منویی که بالا ظاهر می شود، Tools و سپس Folder Options را انتخاب کنید. در پنجره بازشده برگه View در بالای پنجره را انتخاب کنید و درون کادر در قسمت زیر Advanced Settings، به دنبال گزینه Hide extensions for known file types بگردید. تیک آن را بردارید و سپس در پایین پنجره Folder Options روی گزینه Okay کلیک کنید.

گام دوم: انتخاب presentation.xml

اکنون فایل پاورپوینتی که پسوند آن را به ZIP تغییر دادید، با دوبار کلیک پشت سر هم (یا با نرم افزارهایی چون Winrar, 7zip) باز کنید و به دنبال فایلی به نام presentation.xml بگردید. این فایل را از فولدر ZIP خارج (Extract) کنید (با گزینه Extrat در بالای پنجره برنامه) و آن را در یک برنامه ویرایش متن مانند Notepad باز کنید. همه قسمت هایی که با متن روبرو شروع می شوند را پاک کنید. فایل را سیو کنید و دوباره به فولدر فایل ZIP برگردانید. مطمئن شوید که این فایل با فایل موجود در فولدر ZIP (که با آن همنام است) جایگزین می شود.

گام سوم: تغییر پسوند فایل از ZIP به PPSX

اکنون با استفاده از همان روش Rename، پسوند ZIP فایل را به پسوند PPSX برگردانید و فایل پاورپوینت را باز کنید. اکنون می توانید آن را به راحتی ویرایش نمایید. از آنجایی که فرایند بالا کمی وقت گیر و طولانی است و برای افراد مبتدی زیاد مناسب نیست و همچنین شاید در همه موارد کارآمد نباشد، می توانید از روش های تبدیل فایل آنلاین نیز استفاده کنید.

برداشتن حالت read-only با نشانه گذاری Marked as Final

گاه فایل های پاورپوینت را با روش Marked as final به حالت read-only منتقل می کنند تا از ایجاد تغییرات تصادفی روی فایل هنگام مطالعه آن جلوگیری کنند. اما اگر دوباره بخواهید فایل موردنظر را ویرایش کنید، می توانید به آسانی به روش زیر این کار را انجام دهید:

  • گام اول: فایل پاورپوینت خود را باز کنید و تب File را از منوی بالا انتخاب کنید.
  • گام دوم: روی گزینه Info کلیک کرده و در قسمت Protect Presentation گزینه Marked as final  را کلیک کنید تا برداشته شود.
  • گام سوم: اکنون می توانید فایلتان را ویرایش کنید. پیش از خروج از برنامه فایل را ذخیره کنید.

سفارش پاورپوینت حرفه ای در نوین قلم

در این مقاله راهکارهای مختلفی را برای حذف پسورد پاورپوینت ارائه کردیم. امیدواریم که این ترفند ها برای شما سودمند واقع شده باشند و کمک کرده باشند تا بتوانید به خوبی فایل هایتان را مدیریت کرده و به آسانی از آن ها استفاده نمایید. برای اینکه یک پاورپوینت زیبا و منحصر به فرد داشته باشید، کافیست سفارش پاورپوینت خود را در نوین قلم ثبت کنید.

سوالات متداول در زمینه آموزش حذف پسورد پاورپوینت

برای حذف کلمه عبور پاورپوینت بهترین راه کدام است؟

راهکار های متفاوتی در این مقاله بیان شد. با توجه به دانش و تسلط خود، یکی از روش ها را انتخاب کنید.

آیا بعد از انجام پاورپوینت، حتما باید بر روی فایل رمز گذاشت؟

خیر. فقط برای گزارش ها و ارائه های حساس و محرمانه باید روی فایل پاورپوینت رمز گذاشت.

در چه مواقعی لازم است رمز پاورپوینت شکسته شود؟

در مواقعی که رمز پاورپوینت به کلی از ذهن خارج شود و یا اینکه به فردی که رمز را می داند دسترسی نداشته باشید.

Recent search terms:

  • طریقه شکستن قفل پاورپوینت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا