آموزش طراحی

طراحی اینفوگرافیک با ایلوستریتور

نحوه طراحی اینفوگرافیک با ایلوستریتور چگونه است؟

در این مقاله می خواهیم طراحی اینفوگرافیک با ایلوستریتور را آموزش دهیم. همچنین برخی نکات کلیدی و اصلی برای ساخت اینفوگرافیک در ایلوستریتور ارائه می شود تا به شما کمک کند طرح های خود را به تنهایی ایجاد کنید. اینفوگرافیک ها راهی عالی برای انتقال مفهوم محتوای شما به مخاطب به شمار می روند. شما همواره می توانید برای طراحی پاورپوینت خود از اینفوگرافیک موجود در ایلوستریتور استفاده کنید تا یک کنفرانس منحصر به فرد و جذاب داشته باشید. برای اینکه با نحوه ساخت اینفوگرافیک در پاورپوینت آشنا شوید، مطالعه مقاله طراحی اینفوگرافیک در پاورپوینت را به شما پیشنهاد می کنیم.

طراحی اینفوگرافیک با ایلوستریتور

آموزش گام به گام ساخت اینفوگرافی در نرم افزار ایلوستریتور در ۵ مرحله

یکی از ویژگی های اصلی که نرم افزار ایلوستریتور را متمایز می کند، ساده سازی طراحی به صورت برداری می باشد. همچنین می توان، با استفاده از این نرم افزار، طرح ها را در هر مقیاسی ایجاد نمود. اگر بتوانید تمامی اصول طراحی اینفوگرافیک در ایلوستریتور را رعایت کنید، قطعا یک اینفوگرافیک جذاب طراحی خواهید کرد. برای اینکه یک اینفوگرافی منحصر به فرد داشته باشید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مرحله اول: مشخص کردن نوع اینفوگرافیک

در این مرحله از طراحی اینفوگرافیک در ایلوستریتور، توصیه می شود محتوای خود را مشخص کنید و بر اساس مفهوم اینفوگرافیک، نحوه نمایش داده ها را انتخاب کنید. اگر محتوا شامل داده های مقایسه ای باشد، باید از اینفوگرافیک مقایسه ای استفاده کنید. اگر محتوا طول زمان را نشان می دهد، باید از اینفوگرافیک تایم لاین استفاده کنید. اگر می خواهید داده های آماری ارائه دهید از اینفوگرافی آماری استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید مقاله انواع اینفوگرافیک را مطالعه کنید.

انواع اینفوگرافیک

مرحله دوم: ایجاد لایه و مسیر

  • یک تب جداگانه باز نموده و آماده شوید تا شکل های مورد نظر خود را را در آن وارد نمایید.
  • با باز کردن صفحه لایه ها Window> Layers می توانید تمام لایه ها، مسیرها و گروه ها را مشاهده کنید.
  • با استفاده از ابزار Direct Selection Tool (A) مسیرهای جداگانه را انتخاب کنید.
  • برای انتخاب گروه، ابزار Tool (V) را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید گروهی را به طور نامحدود از بین ببرید، از گزینه Object > Ungroup استفاده نمایید.
ایجاد لایه در ایلوستریتور

مرحله سوم: تغییر رنگ های طراحی اینفوگرافیک با ایلوستریتور

  • در این مرحله می توانید رنگ هایی که به طور خاص برای اینفوگرافیک خود مد نظر قرار داده اید را انتخاب نمایید.
  • Adobe Color یک منبع عالی برای انتخاب رنگ های استاندارد به همراه کد شناسایی است که می توانید برای طراحی اینفوگرافیک با ایلوستریتور از آن استفاده کنید.
  • بعد از انتخاب رنگ مورد نظر، روی شی یا گروهی که می خواهید رنگ آن را تغییر دهید کلیک کنید و برای انتخاب رنگ جدید اقدام نمایید.
  • اگر می خواهید همه رنگ های یکسان در تصویر را به یک رنگ واحد دیگر تغییر دهید، یک قسمتی که دارای آن رنگ مورد نظر می باشد را در تصویر انتخاب نمایید و به قسمت Select > Same> Fill Color بروید تا رنگ آن را تغییر دهید.
  • شما می توانید یک طیف رنگی انتخاب نمایید. برای این کار، تصویر را جهت تغییر رنگ انتخاب نموده و Gradient Fill Box را انتخاب کنید.
تغییر رنگ در ایلوستریتور

مرحله چهارم: اعمال کلیپینگ ماسک روی تصاویر

استفاده از تصاویر یک روش عالی برای زیبایی اینفوگرافیک است. اعمال Clipping Masks بر روی تصاویر، ابزار مناسبی برای طراحی اینفوگرافیک جذاب به شمار می رود. Clipping Masks یک روش ساده برای برش دادن عکس به منظور متناسب کردن یک شکل یا مسیر است. اگر تصویر در بالای صفحه مشاهده نشد، راست کلیک کرده و گزینه Bring to Front را انتخاب کرده تا تصویر نمایان شود. با انتخاب Object > Ungroup، اطمینان حاصل کنید که شکل با سایر اشیا گروه بندی نشده باشد. برای ایجاد Clipping Masks، هر دو شکل را انتخاب کرده و به Object > Clipping Mask > Make بروید. پس از ایجاد Clipping Masks، عکس را به موقعیت دلخواه بکشید و رها کنید.

کلیپینگ ماسک

مرحله پنجم: متن دلخواه خود را در اینفوگرافیک بنویسید

شما می توانید از نوع فونت اینفوگرافیک های مطرح الهام بگیرید و متن دلخواه خود را به همان سبک در اینفوگرافیک خود وارد کنید. متن جدید را با ابزار Text اضافه کنید. رنگ و اندازه دلخواه خود را در در متن اعمال کنید. در صورتی که بخواهید استایل و یا رنگ متن خود را تغییر دهید از ابزار eyedropper می توانید استفاده کنید.

نوشتن متن برای طراحی اینفوگرام با ایلوستریتور

طراحی اینفوگرافیک حرفه ای در نوین قلم

اکنون با مطالعه مقاله طراحی اینفوگرافیک با ایلوستریتور شما می دانید که چگونه یک اینفوگرافیک را در نرم افزار ایلوستریتور طراحی کنید. امیدواریم که نکات موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شود. ما همواره در تلاشیم با منتشر کردن مقالات آموزشی، نقطه شروع فعالیت های شما در عرصه طراحی باشیم. برای اینکه با نحوه طراحی اینفوگرافیک متخصصان ما آشنا شوید، همین حالا سفارش طراحی اینفوگرافیک خود را در نوین قلم ثبت کنید.

سوالات متداول در زمینه طراحی اینفوگرافیک در ایلوستریتور

آیا می توان برای بروشور تبلیغاتی از طراحی اینفوگرافیک با ایلوستریتور استفاده کرد؟

بله. یکی از کاربردهای مهم اینفوگرافیک، استفاده در بروشور می باشد.

آیا افراد مبتدی هم می توانند از نرم افزار ایلوستریتور برای ساخت اینفوگرافی استفاده کنند؟

بله. با مطالعه مقالات آموزشی مانند مقاله طراحی اینفوگرافیک با ایلوستریتور، می توانید به راحتی یک اینفوگرافی ساده طراحی کنید.

از نرم افزار ایلوستریتور بیشتر برای چه نوع اینفوگرافی استفاده می شود؟

با این نرم افزار انواع اینفوگرافی را می توان در قالب برداری طراحی کرد.

آیا با نرم افزار ایلوستریتور می توان برای شبکه های اجتماعی هم اینفوگرافی طراحی کرد؟

بله. با این نرم افزار می توان برای تمام شبکه های اجتماعی اینفوگرافیک حرفه ای طراحی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا