آموزش طراحیطراحی لوگو

معروفترین لوگوهای ایران

بررسی معروفترین لوگوهای ایران

همانطور که می‌دانیم برخی از معروفترین لوگو های ایران از گذشته تا کنون در ذهن ما نقش بسته اند و به لوگو خاص تبدیل شدند به طوری که با دیدن آن لوگو سریعا آن شرکت و خدماتش در ذهن مخاطب تداعی میشوند. در مقاله قبلی به بررسی معروف ترین لوگو های جهان پرداختیم و در این مقاله سعی داریم به بررسی  لوگو های معروف در ایران بپردازیم.

لوگو شهرداری تهران


این لوگو اثری از مرتضی ممیز و از اصلی ترین آرم های ایرانی است که بر پایه‌ تقارن و توازن است که در سال ۱۳۶۸طراحی شده است. وی ایده این طراحی را از دروازه های قدیمی شهر تهران گرفته است و آن را در قالب لوگو ساده و به یادماندنی به کار گرفته است.

معروفترین لوگوهای ایران شهرداری تهران
لوگوی شهرداری تهران

لوگو استاندارد

این لوگو توسط مرتضی ممیز درسال۱۳۶۴طراحی شده است.در طراحی این لوگو چهارگوش بودن ابعاد آرم نشان از توازن و تعادل و دو فلش روبه بالا و پایین نشان از مفهوم حداقل و حداکثر دارد و کلمه ISIRI که مخفف کلمه استاندارد است، به طور زیبا و خلاقانه در وسط لوگو به شکل کلمه ایران بکار برده شده است.

لوگوی معروف در ایران لوگوی استاندارد
لوگوی استاندارد

لوگو آتش نشانی تهران

این لوگو هم مانند اکثر لوگوهای معروف، توسط مرتضی ممیز درسال۱۳۷۴طراحی شده است.طراحی این لوگو به صورت چهارچوبی سیاه رنگ به همراه شعله ای قرمز است، که نشان از تسلط و کنترل آتش را دارد.

لوگوی آتشنشانی جز مشهورترین لوگو های ایران
لوگوی آتش نشانی

لوگو بانک صادرات

این لوگو از زمان تاسیس تا به امروز بارها تغییر کرده است و لوگوی کنونی توسط اسماعیل کیا مقدم در سال۱۳۶۹طراحی شده است، که مرتضی ممیز نیز در آن تغییراتی ایجاد کرده است ،این لوگو نشان از سکه ای است که بین دو دست قرار گرفته شده است و نماد اقتصاد و دارایی است.

لوگوی بانک صادرات از معروفترین لوگوها
لوگوی بانک صادرات

لوگو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

این لوگو توسط مرتضی ممیز درسال۱۳۶۹طراحی شده است.در طراحی این لوگو‌ از نقش خورشید استفاده شده است، که نماد روشنفکری ،دانایی و توسعه و رسیدن به کمال است و همچنین وی از حالت های کاشی کاری مقرنس ایرانی در این طراحی استفاده نموده است.

لوگوي علوم پزشکي مشهورترین لوگوها
لوگوي علوم پزشکي

لوگو شرکت ملی نفت

این لوگو توسط احمد میرزا درسال۱۳۶۳طراحی شده است، در طراحی این لوگو «لا»نماد نفی وابستگی به شرق و غرب و فرم های اسلیمی نماد رشد و شکوفایی صنعت نفت و گاز ایران و مشعل نماد نقش نفت در حیات صنایع است.

لوگوی شرکت نفت جز مشهورترین لوگوها
لوگوی شرکت نفت

لوگو سایپا

این نشان توسط مرتضی با الگوبرداری از گنبد سرخ از بناهای تاریخی شهرستان مراغه درسال۱۳۶۴ طراحی شده است.این لوگو به شکل چرخ دنده است که نماد اصلی صنعت و تولید است و تداعی کننده تحرک و چرخش حول محور مرکزی با توجه به تقارن ابعادی آن در ذهن است.

لوگوي سايپا معروف ترین لوگوی ایران
لوگوي سايپا

لوگو ایران خودرو

این لوگو نخستین لوگویی بود که در صنعت خودروسازی در ایران توسط بیژن جناب درسال۱۳۷۰ طراحی شد.این نشان از نقوش باستانی و ارابه اسب الهام گرفته بود که این لوگو پس از توقف خط پیکان در شرکت ایران خودرو به مرور زمان کم شد وبا آغاز و تولید خط جدید خودروی سمند آرم جدیدی نیز برای این خودرو توسط مسئولان با طراحی مرتضی ممیز این شرکت معرفی شد.

مشهورترین لوگوهای ایران لوگو ايران خودرو
لوگو ایران خودرو

لوگو هواپیمایی هما

این لوگو توسط ادوارد تیگران زهرابیان درسال۱۳۴۰طراحی شده است. این نشان به علت سادگی و رسایی به عنوان برترین لوگوی شرکت هواپیمایی در دنیا انتخاب شده است. ‌این لوگو با الهام از سرستون های تخت جمشید طراحی شده است و نشان دهنده ی بار سنگینی است که این لوگو به دوش می کشد‌.

لوگو هواپیمایی هما جز معروفترین لوگوهای ایران
لوگو هواپیمایی هما

سفارش طراحی لوگوهای ماندگار

ما در این مقاله با بررسی لوگوها سعی کردیم تعدادی از معروفترین لوگو های ایران را همراه با نام طراح و سال طراحی برای شما جمع آوری کنیم تا با توجه به آن دید بهتری نسبت به طراحی لوگو و انتخاب مناسب طراح لوگو‌، برای شرکت خود داشته باشید. همانطور که میدانید با توسعه و پیشرفت صنایع و گسترش  کسب و کارها نیازمندی به طراحی یک لوگوی حرفه ای و خلاقانه برای متمایز جلوه دادن شرکت و‌ کار شما و همچنین ماندگاری در ذهن مخاطب بیشتر به چشم میخورد، که این کار باید توسط متخصصان و طراحان خبره صورت گیرد. ما در نوین قلم  براساس نوع رقابت،نوع خدمات ارائه شده ، موقعیت جغرافیایی و غیره، آماده ارائه بهترین لوگو با رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای به شما هستیم و امید است.

مقالات مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا