آموزش طراحی

نکات مهم در طراحی تراکت

نکات مهم در طراحی تراکت کدامند؟

نکات مهم در طراحی تراکت موضوع این قسمت از مقالات نوین قلم می باشد. اهمیت درک این نکات به طراح کمک می کنند تا قبل از انجام کار طراحی، تمامی اصول مهم را رعایت کند. از آنجا که تراکت ها نقش مهمی در تبلیغات بصری دارند این مقاله تدوین شده است تا شما بتوانید به راحتی یک تراکت تبلیغاتی ساده طراحی کنید. برای اینکه در طراحی تراکت مسلط شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی تراکت با ایلوستریتور را مطالعه کنید.

نکات مهم در طراحی تراکت

۶ نکته کلیدی برای ساخت تراکت تبلیغاتی

از تراکت ها در تمامی کسب و کار های محلی و کسب و کارهای بزرگ استفاده می شود. از تراکت برای بازاریابی و تبلیغات گسترده استفاده می ‌شود. اگر می خواهید اصول طراحی تراکت را یاد بگیرید و روی جلوه ‌های بصری طراحی تراکت خود کار کنید. در این مقاله نکات مهم در طراحی تراکت برای شما آورده شده است.

۱- عناصر ساخت تراکت تبلیغاتی خود را متضاد هم انتخاب کنید

تضاد یک اصل مهم در طراحی است. تضاد به تاکید بیشتر بر روی عناصر و نکات کلیدی در طراحی تراکت کمک می‌کند. این اصل مهم با تمرکز بر روی یک عنصر به ساخت سلسله مراتب کمک می کند. اگر می خواهید طراحی تراکت شما برجسته و جذاب باشد، از تضاد رنگ‌ ها (رنگ‌ های متضاد روشن و تیره)  فونت ‌ها (اندازه‌ ها و اشکال مختلف) استفاده کنید.

تضاد در ساخت تراکت

۲- تمام عناصر طراحی را با یک نقطه کانونی منطبق کنید

یکی از نکات مهم در طراحی تراکت انتخاب نقطه کانونی است. با تمرکز نقطه کانونی، تراکت خود را شلوغ نکنید. شلوغ شدن تراکت باعث سردرگمی بیننده می شود. همچنین باعث می شود که پیام اصلی و مهم تراکت به مخاطب منتقل نشود. به این ترتیب که از یک نقطه کانونی استفاده کنید و مابقی عناصر ثانویه را حول آن بچینید. از یک تصویر با رزولوشن بالا استفاده کنید که به بهترین شکل هدف تراکت را نشان دهد. هیچ چیز اضافی طراحی نکنید. پیام کلیدی را در مرکز توجه قرار دهید.

۳- استفاده از رنگ مناسب در طراحی تراکت

تراکت چون یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی بصری می باشد، بسیار با اهمیت است که از رنگ های مناسب و مکمل در طراحی استفاده کنید. رنگ ‌ها در طراحی تراکت اهمیت بالایی دارند. رنگی که انتخاب می‌کنید روی کیفیت کلی طراحی تاثیر می‌گذارد. در دنیای بازاریابی امروز، رنگ بر روی احساسات، انگیزه و حتی رفتار انسان تاثیر می‌گذارد و باید به رنگ به عنوان اهرم روانشناختی نگاه کرد. برای ایجاد عناصر مهم از رنگ‌های جلب توجه کننده استفاده کنید و رنگ‌های خنثی را برای عناصری که در درجه دوم اهمیت قرار دارند، بکار ببرید. وقتی نوبت به انتخاب رنگ برای طراحی تراکت می‌رسد، باید سه نکته را در نظر بگیرید:

  1. چگونه این رنگ روی وضعیت احساسی و رفتار انسان تاثیر می‌گذارد؟
  2. چطور رنگ مورد نظر هدف تراکت را به مخاطب القا می کند؟
  3. آیا رنگ ‌ها با هم سازگاری دارند؟

۴- عناصر طراحی تراکت خود را بر اساس قانون یک سوم چیدمان کنید

• قانون طلایی یک سوم یکی از نکات کلیدی در طراحی تراکت است که برای انواع طراحی‌ها جواب می‌دهد. قانون یک سوم کمک می‌کند تا عناصر کانونی در طراحی یک تراکت در تقاطع خطوط عمودی و افقی چیدمان شوند. شما باید مهمترین عناصر (تصاویر، فراخوان ‌ها) را تا حد ممکن نزدیک این نقاط تقاطع قرار دهید.
• قانون مهم دیگر در خواندن محتوا این است که افراد اطلاعات را در جهت حرف F می‌خوانند. یعنی بیشتر توجه افراد ابتدا بر روی اطلاعات گوشه چپ بالایی قرار می‌گیرد، سپس گوشه چپ پایینی و بعد گوشه راست بالایی و گوشه راست پایینی.

قانون یک سوم در ساخت و طراحی تراکت

۵- به صورت متعادل از فضای سفید استفاده کنید

فضای سفید، فضایی خالی حول عناصر طراحی است که تمام عناصر تراکت، درون این فضا قرار می گیرند. وقتی فضای سفید کوچکی بین عناصر طراحی باشد، احساس شلوغ بودن به وجود می ‌آورد. به عناصر و مفاهیم گرافیکی خود فضای بیشتری بدهید تا چشمان بیننده به راحتی از یک قسمت به قسمت دیگر جا به‌ جا شود و اطلاعات را راحت بخواند.

۶- از فونت صحیح استفاده کنید

هر فونتی سبک، هدف و حوزه کاربردی خاص خود را دارد. برای مثال فونت‌ هایی وجود دارند که فقط برای عنوان و سرتیتر ها استفاده می ‌شوند و نباید در بدنه متن بکار برده شوند. فونت ‌هایی هستند که تنها برای بدنه متن استفاده می‌ شوند اما اصلا مناسب عنوان یا سرتیتر نیستند. حروف نگاری هنر بزرگی است که نیاز به اطلاعات عمیقی دارد. طراحان گرافیک بسیاری وجود دارند که حوزه تخصصی‌ شان حروف نگاری است.

سفارش ساخت تراکت تبلیغاتی در نوین قلم

همانطور که ملاحظه کردید در این مقاله، نکات مهم در طراحی تراکت را بررسی کردیم. ممکن است رسیدن به یک تعادل در طراحی تراکت کمی ‌زمان ببرد. با سفارش طراحی تراکت در نوین قلم شما قادر خواهید بود که یک تراکت با تصویر با کیفیت بالا، پیام صریح و طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا