آموزش طراحیطراحی لوگو

۷ ویژگی لوگو که آن را فوق العاده می کند.

۷ ویژگی که لوگو شما را فوق العاده می کند.

در این مقاله قصد داریم به ۷ ویژگی لوگو که باعث می شود لوگو شما یک لوگو منحصر به فرد باشد بپردازیم. اگر هزاران کلمه برای توضیح دادن این موضوع که شرکت شما چقدر حرفه ای است در اختیار داشتید چه می گفتید؟ نکته همینجاست، ویژگی‌ لوگوی شما دقیقا این کار را هر روز انجام می‌دهند. بنابراین سوالی که اینجا مطرح است این است که می‌خواهید لوگوی شما چه چیزی را به مشتریانتان بگوید؟

لوگوها در کمتر از یک ثانیه توضیح می‌دهند که شما چه کسی هستید، چه کار می‌کنید و برند شما چه احساسی در آنها ایجاد می کند. رنگ‌ها، اشکال، تایپوگرافی و دیگر عناصر طراحی همه در تجربه مخاطبان شما، از برند شما تأثیر می گذارند. پس وقتی که این کار را درست انجام دهید، مشتریان با اولین نگاه عاشق برند شما می‌شوند.

ویژگی های لوگو خوب
خصوصیات لوگو خوب

خب چطور این کار را درست انجام دهیم؟ ما در اینجا هستیم تا ویژگی‌های مهمی که یک لوگو را به یک لوگوی حرفه ای تبدیل می کند را بررسی کنیم. اما قبل از مطالعه این مقاله، پیشنهاد می کنیم که مقاله ” شش اصل کلیدی در طراحی لوگو ” که یک مقاله مختصر و کوتاه در رابطه با اصول طراحی لوگو است را کامل مطالعه بفرمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا به ۷ ویژگی که لوگو شما را از دیگران متمایز می کند بپردازیم:

یک لوگوی حرفه ای دارای ویژگی‌های زیر است:

  1. شکل درست
  2. نمادهایی از کسب‌وکار به صورت صحیح
  3. رنگ‌های مناسب
  4. لحن صحیح
  5. تایپوگرافی صحیح
  6. روند و مد مناسب
  7. اندازه‌های مناسب

۱. شکل درست

طراحی گرافیکی یعنی ارتباط بصری، هنر طراحی لوگو مستلزم این است که شما چه چیزی می‌خواهید بگویید و چه تصاویری می‌توانند آن را بیان کنند.

شکل مناسب ویژگی لوگو خوب
شکل مناسب برای لوگو

با نگاهی به پیشینه علمی طراحی گرافیک ، تنها چیزی که باید بدانید این است که هر شکل ویژگی متفاوتی را نشان می دهد. شکل آرم را با ویژگی هایی که می خواهید با آن نام تجاری تان را نشان دهید مطابقت نمایید.

۲. استفاده از نمادهایی از کسب و کار به صورت صحیح مهمترین ویژگی لوگو است

 لوگو اطلاعات لازم در مورد برند شما را به اشتراک می‌گذارد. لوگو در یک ثانیه کاری را انجام می‌دهد که مطبوعات و تبلیغات تلویزیونی انجام می‌دهند.

نمادهایی از طراحی که به شغل شما مربوط است می‌توانند به انتقال سریع اطلاعات کمک کنند. شما می توانید نشانه های خاصی را به لوگوی خود اضافه کنید که فقط مشتریان هدف شما آن را درک می کنند.

اگر ترجیح می‌دهید که کمی بیشتر با لوگوی خود بازی کنید، همیشه می‌توانید یک شعار واضح و صریح برای سیگنال دهی به آنچه که مربوط به شغلتان است را به لوگو اضافه کنید. در طراحی لوگو، این روش کاملا منطقی است.

۳. رنگ‌های مناسب یکی دیگر از ویژگی های لوگو خوب

مانند اشکال، هر رنگ نیز مفهوم عاطفی خاص خود را دارد. اغلب این مفاهیم کاملا جهانی هستند، چون براساس مواردی هستند که ما در دنیای واقعی می‌بینیم. قرمز، رنگ خون، احساس اضطراب و هوشیاری را تحریک می‌کند. قهوه‌ای، رنگ درختان و چوب، طبیعت و زمین را تحریک می‌کند و مردم سراسر دنیا، زرد را با گرمای خورشید مرتبط می‌دانند.

رنگ‌ها هم چنین وابستگی‌های فرهنگی خاصی را نیز نشان می دهند. برای مثال، در ایالات‌متحده، سبز رنگ پول است و در ژاپن، بنفش اغلب نشانه بدی است.

به دلیل همین واکنش های اولیه مخاطبان و مشتریان به رنگ ها است که رنگ به مهم ترین ویژگی لوگو تبدیل شده است. رنگ به تنهایی می‌تواند چگونگی ظاهر برند شما را حتی در مقایسه مستقیم با ویژگی‌های دیگر همچون شکل یا تایپوگرافی مشخص کند. یک برند قوی نیازمند یک الگوی رنگ سازگار است، بنابراین رنگ‌های لوگوی شما باید مشابه وب سایت شما ، دکور شما در فروشگاه و حتی یونیفرم تان باشد.

۴. لحن صحیح

برای بهینه‌سازی مؤثر لوگوی خود ، یک استراتژی محکم برای برندتان را مشخص کنید و مخاطبان هدف خود را کاملا شناسلیی کنید. آنها به چه مارک هایی توجه می کنند؟

پاسخ به این سؤال به شما در انتخاب ویژگی های مناسب لوگو کمک می کند.

مثلا با استفاده از لحن شوخ طبعی یا صمیمانه در لوگوی خود می توانید با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و نظرشان را جلب کنید.

۵. تایپوگرافی صحیح یکی از ویژگی های لوگو خوب است

تایپو گرافی صحیح یکی دیگر از ویژگی های لوگو خوب است. تمام تصاویر می توانند بر حالت لوگو شما تاثیر بگذارد. همانطور که این موضوع برای تصاویر یک لوگو واضح است ، در مورد تایپوگرافی نیز صدق می کند. نحوه ی توپوگرافی متن شما می تواند بر درک افراد از نام تجاری شما دقیقاً به همان اندازه که می گویید تأثیر بگذارد.

تایپوگرافی لوگو
تایپوگرافی در لوگو

تایپوگرافی شامل تمام انتخاب‌های بصری در متن است: نوع فونت، اندازه متن، همچنین جزییاتی مانند سریال، وزن، فرمت، بافت، تفاوت فونت های رسمی و اداری با فونت های عمومی و… در تایپوگرافی تاثیرگذار است.

هنگام انتخاب تایپوگرافی اولویت اول خوانایی متن است! مهم نیست که متن شما چقدر جذاب است، اگر مردم نتوانند آن را بخوانند، هیچ ارزشی ندارد.

۶. روند و مد مناسب

شما می توانید از آخرین مد روز در طراحی لوگوی خود استفاده کنید تا نشان دهید که برند شما معاصر و مرتبط است. مدهای روز بر اساس اثربخشی آنها و محبوبیت مکرر آنها انتخاب می شوند و هرساله تغییر می کنند. بنابراین طراحان باهوش از این روش به عنوان یکی از ویژگی های لوگو استفاده می کنند. برای مطالعه بیشتر به مقاله روند تغییر لوگو مراجعه نمایید.

۷. اندازه‌های مناسب

 در سال‌های اخیر، تبلیغ کنندگان و بازاریابان به این نتیجه می رسند که داشتن نسخه های مختلف از لوگو بهترین ایده برای حرکت رو به جلو است که از آن به عنوان یک لوگوی ریسپانسیو و واکنشگرا یاد می شود. از این طریق، می توانید از لوگوی خود در هرجایی که نیاز دارید استفاده کنید، حال یک فضای تبلیغاتی کوچک در روزنامه یا یک بیلبورد بزرگ در بزرگراه ، لوگویتان باید آمادگی استفاده در هر فضا و مکانی را داشته باشد.

این به این معنا نیست که باید لوگو های متفاوتی داشته باشید، بلکه باید نسخه‌های متفاوت در اندازه ی متفاوت از یک لوگو داشته باشید. با یک لوگوی کوچک شروع کنید که با حداقل عناصر مشخص آن قابل‌تشخیص است. سپس، با هر تکرار بعدی، مقیاس را افزایش دهید. عناصر را بزرگ‌تر کنید، المان‌های بیشتر و یا کلمات بیشتری اضافه کنید و از جزئیات دقیقتر استفاده کنید.

اندازه مناسب برای کاربردهای متفاوت
اندازه مناسب برای لوگو

توصیه می کنیم که لوگوی خود را در چهار سایز متفاوت بسازید اما مطمئن شوید که استایل و سبک در همه نسخه ها استوار و مشابه باشد. همه نسخه‌های لوگو باید به عنوان یک لوگو واحد قابل‌تشخیص باشند، در غیر این صورت شما یکی از بهترین مزیت ها را که یک لوگو به کسب‌وکارتان می دهد را از بین برده اید.

از چه اندازه هایی باید استفاده کنید؟ راهنمایی ما برای اندازه و ابعاد لوگو، تعداد دقیق پیکسل ها برای لوگو ها در رسانه های ارتباط اجتماعی، وب سایت ها و مجله ها به زودی منتشر می شود.

ویژگی لوگوی خود را به یاد ماندنی کنید

هفت مورد بالا برای ایجاد لوگوهای به یاد ماندنی کمک بزرگی می کند و به نوبه ی خود باعث می شود که برند شما در ذهن هک شود.

اگر ۷ مورد بالا بیش از حد فنی و سخت به نظر می‌رسد، نگران نباشید. به جای پرداختن به دنیای پیچیده طراحی گرافیکی خود، همیشه می‌توانید یک طراح خوب استخدام کنید تا لوگوی مناسب و حرفه ای خود را  ایجاد کنید. حرفه ای ها از  قبل می‌دانند که چگونه ویژگی‌ های لوگو می‌توانند داستان برند شما را تقویت کنند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که توضیح دهید چه نوع برندی می‌خواهید باشید و طراح شما به بهترین شکل از عهده آن بر خواهد آمد. کافی است برای “سفارش طراحی لوگو ” کلیک کنید، نوین قلم به تمامی سوالات شما پاسخگو خواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا