آموزش طراحیطراحی کارت ویزیت

۱۲ اشتباه متداول کارت ویزیت که باید از آن اجتناب کنید

طراحی کارت تجاری

کارت ویزیت

کارت ویزیت شما کارت تماس شماست. این باید ابزاری باشد که افراد شما را به خاطر بسپارند و برای تجارت با شما ارتباط برقرار کنند. اما اگر کارت ویزیت شما ضعیف طراحی شده باشد ، دارای اطلاعات تماس مهم نباشد و فونت ها غیرقابل خواندن باشد ، و به نظر غیر حرفه ای برسد ، بی فایده خواهد بود. با اجتناب از این ۱۲ اشتباه رایج کارت ویزیت مطمئن شوید که کارت شما برای شما بهتر کار می کند.

کارت کاری یکی از مهم‌ترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی است که کسب‌وکار دارد. این به مردم کمک می‌کند پس از بازگشت از یک جلسه، شما را به خاطر داشته باشند و این به آن‌ها راهی برای تماس با شما در آینده می‌دهد. برنامه‌های اسکن شده برای گوشی‌های هوشمند به مشتریان اجازه می‌دهد که کارت شما را اسکن کرده و اطلاعات تماس شما را نیز به گوشی خود منتقل کنند. با این وجود، اغلب کسب و کاره‌ای کوچک اشتباهاتی را در کارت‌های تجاری خود ایجاد می‌کنند که این کارت را از ایجاد تاثیر زیاد باز می‌دارد.

۱. حذف اطلاعات مهم مخاطب

کارت ویزیت شما دارای یک هدف دوگانه است. این ابزاری است برای یادآوری به دیگران در مورد شغل شما و منبع اطلاعات تماس است که  مشتریان می تواند به شما دسترسی پیدا کند. مهم نیست که کارت شما چقدر خوب به نظر می‌رسد، اگر اطلاعات تماس مهم را نداشته باشد، به اندازه کافی موثر نخواهد بود.

حداقل اطلاعات تماس در کارت کسب‌وکار شما باید شامل نام کسب‌وکار، نام شما، عنوان، آدرس، شماره موبایل، وب سایت و آدرس ایمیل باشد.

حذف اطلاعات مهم مخاطب در طراحی کارت ویزیت

۲. شامل آدرس شما نباشد

صاحبان مشاغل مستقر در خانه اغلب دوست ندارند آدرس خود را در کارت ویزیت خود وارد کنند. اما مردم انتظار دارند که مشاغل تأسیس شده آدرس فیزیکی داشته باشند. اگر از خانه کار می کنید و نمی خواهید آدرس خانه خود را در کارت ویزیت خود وارد کنید ، درمورد صندوق پستی ، صندوق پستی کسب و کار در فروشگاه UPS یا آدرس دفتر مجازی در نظر بگیرید. اگر هیچ یک از این گزینه ها در بودجه شما نیستند ، حداقل یک شهر و ایالت را در کارت ویزیت خود قرار دهید ، بنابراین مشتریان می دانند که کسب و کار شما در کجا واقع شده است.

کارت ویزیت شامل آدرس شما نباشد

۳. داشتن کارت ویزیتی که الگو مناسبی ندارد

امروزه بهانه ای برای کارت ویزیت غیر جذاب یا غیر حرفه ای وجود ندارد. برای کمک به راهنمایی تصمیمات خود در مورد آنچه باید روی کارت شما باشد از الگوهای نرم افزاری و مثالهای نمونه کارت ویزیت که بصورت آنلاین در دسترس هستند استفاده کنید. برای یافتن الگوهای ، به جستجوی اصطلاح “الگوهای کارت ویزیت” بپردازید.

3. داشتن کارت ویزیتی که الگو مناسبی ندارد

۴. استفاده از کارت با کیفیت ضعیف

یکی از آشنایان من چند کارت ویزیت “دست‌ساز” را چاپ کرد. او پنج دلار برای یک جعبه کارت ویزیت هزینه کرد تا ۱۰۰ کارت ویزیت چاپ کند. در ابتدا خیلی تحت‌تاثیر کارت او قرار گرفتم: استفاده زیاد از رنگ‌ها، فونت ها، و چیدمان برای چشم خوشایند بود. سپس کارت را در دستم نگه داشتم، پر از نور بود و می‌توانستم سوراخ را در اطراف کناره‌های آن حس کنم که قبلا پوست کرده بودند. خط سفید قشنگی نیز بود که از میان جوهر قرمز نام شرکت رد می‌شد.

درس: وقتی به کارت مربوط می‌شود ازکاغذ نازک استفاده نکنید. شما کاغذ کالای خوب می‌خواهید، چاپ آن از یک قطره آب، یک لوگوی جذاب، تراوش نمی‌کند، و این کارت باید احساس قابل ‌توجه و خوشایندی برای لمس کردن داشته باشد.

یک کارت با کیفیت ضعیف به تجارتی معنی می‌دهد که محصولات و خدمات کیفیتی ضعیف خواهد داشت. به جای جذب کسب‌وکار، این نوع کارت احتمالا مشتریان بالقوه را دفع می‌کند.

استفاده از کارت با کیفیت ضعیف

۵- داشتن کارت ویزیت “پر رمز و راز”

وقتی کسی به کارت ویزیت شما نگاه می کند ، می تواند بلافاصله بگوید کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد ؟ (به عنوان مثال ، آیا شما تاکسی سرویس نیما هستید و یا تاکسی سرویس باران.) اگر اینگونه نباشد ، به احتمال زیاد شما تماس یا مراجعه زیادی نخواهید داشت. برای کمک به شناسایی آن ، حتما آرم خود را وارد کنید. در صورت امکان ، آرم باید به کاری که شما انجام می دهد یا آنچه شما می فروشید ، ارتباطی داشته باشد.

داشتن کارت ویزیت پر رمز و راز

۶. ارائه پیشنهاد منحصر به فرد

بسیاری از مشاغل از فرصت طلایی استفاده از کارت ویزیت خود برای پتانسیل بازاریابی خود استفاده نمی کنند. کارت شما باید حداقل یک دلیل بسیار قدرتمند را بیان کند که مشتری باید با شما تجارت کند. یعنی کارت ویزیت مرکز خدمات خودکار که بخشی از آن را می خواند ، “تعمیرات کامل اتومبیل” و “همه کار به طور کامل تضمین شده” ، به مردم امکان می دهد بدانند که این مرکز انواع تعمیرات را انجام می دهد و با ذکر ضمانت اعتماد ایجاد می کند.

ارائه پیشنهاد فروش منحصر به فرد

۷. استفاده از کارت خارج از سایز معمول

۷. استفاده از کارت خارج از سایز معمول

اندازه استاندارد کارت ویزیت ۳.۵ در ۲ اینچ است. عقل سلیم استفاده از کارت ویزیت با اندازه سنتی دیکته می کند. کارتهای ویزیت بزرگتر در کیف پول جای نمی گیرند و کارت‌های کوچک‌تر شانس گم شدن یا نادیده گرفتن را دارند. احتمال وجود دارد که کارت ویزیت با اندازه های عجیب و غریب در سطل زباله به پایان برسد.

۸. فونت خیلی کوچک است

آیا کارت تجاری شما دارای فونت  کوچک است که شما برای خواندن آن نیاز دارید تا یک ذره‌بین را برای خواندن آن بیرون بکشید؟ از این تمرین آگاه باشید. ممکن است شما بتوانید اطلاعات بیشتری را روی کارت با یک فونت کوچک داشته باشید، اما اگر مردم نتوانند آن را بخوانند، چه فایده دارد؟  نام شما می‌تواند کمی بزرگ‌تر باشد.

کارت ویزیت های با سایز خیلی کوچک

۹. کارت به هم ریخته

یک کارت ویزیت جذاب حاوی محتوای چاپ یک رمان نیست. هنگام خواندن بیش از حد شلوغ به نظر می‌رسد، خواندن آن دشوار است و غیر حرفه‌ای به نظر می‌رسد. آسان است، اطلاعات را مرتب کنید و تنها چیزی که برای کسی ضروری است  این است که نام شما را بداند، شرکت شما، کاری که می‌کنید، و چرا آن‌ها باید از شما استفاده کنند و اینکه چطور به شما برسند. اگر اطلاعات زیادی دارید که می‌توانید جلوی کارت بگذارید، به یاد داشته باشید که می‌توانید از آن نیز استفاده کنید. برای مثال پشت یک کارت مکان مناسبی برای اضافه کردن یک لینک به امضا برای لیست ایمیل تان است.

کارت ویزیت به هم ریخته

۱۰. استفاده ناکافی یا ضعیف از رنگ

کارتهای ویزیت خود را با کمی رنگ و حس رنگ آمیخته کنید. تعجب خواهید کرد که چه تفاوتی ایجاد می کند؛ به عنوان مثال ، دقیقاً همانطور که رستوران ها به دلیل کیفیت اشتها آور آن از رنگ قرمز استفاده می کنند ، استفاده دقیق از قرمز در کارت ویزیت بسیار بصری جذاب است. از اشتباه رایج چاپ خاکستری در پس زمینه سفید خودداری کنید. فاقد کنتراست است و چاپ آن دشوار است.

از طرف دیگر، تضاد رنگی بیش از حد ایجاد نکنید. بسیاری از رنگ‌ها که مکمل یکدیگر نیستند باعث می‌شود که کارت شلوغ به نظر برسد و محتوای کارت شما کمرنگ شود.

استفاده ناکافی یا ضعیف از رنگ در کارت ویزیت

۱۱. گنجاندن نشانی پست الکترونیکی و وب سایت در کارت شما

بسیاری از مردم به جای تماس تلفنی از ایمیل استفاده می‌کنند و افرادی که اطلاعات بیشتری در مورد کسب‌وکار شما می‌خواهند اغلب خواستار یادگیری بیشتر بدون تبلیغ فروش هستند. پس آن‌ها به وب سایت شما می‌روند و در آنجا در مورد شما می‌خوانند.

اگر چه شما می‌توانید افراد را به صفحات وب سایت‌های ارتباط جمعی خود ارجاع دهید، اما اگر آدرس ایمیل تان و وب سایت شما از کارت شما کم باشد، احتمالا در برخی از کارها از دست خواهید داد.

گنجاندن نشانی پست الکترونیکی و وب سایت در کارت کسب‌وکار شما

۱۲. کارت هایی که توزیع نمی شوند

چه فایده ای دارد که یک جعبه پر از کارت کسب‌وکار داشته باشید، اگر آن‌ها فقط همانجا مانده باشند و گرد و غبار را جمع کنند؟ از آن استفاده کنید و یا آن را از دست بدهید.

همیشه هر جا که می‌روید کارت‌های خود را همراه داشته باشید. زمانی که مناسب است کارت ویزیت به دیگران بدهید.

کارت هایی که توزیع نمی شوند

سوالات متداول

در کارت ویزیت خود چه باید بگذارید؟

لوگو، نام شرکت، نام شما، عنوان شغل، سایت اینترنتی، جزئیات تماس. مقاله چگونه یک کارت ویزیت طراحی کنیم: راهنمای کامل بهترین راهنما برای داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای است.

چگونه می توانم کارت را بصورت آنلاین طراحی کنم؟

دو مولفه طراحی حیاتی وجود دارد که شما قبل از شروع به فکر کردن به کارت‌های کسب‌ و کار به آن نیاز دارید:
لوگو طراحی شده
طرح رنگ برند
هم چنین لوگو و طرح‌های رنگی دو انتخاب بصری مهم برای برندسازی هستند. این عناصر نقش بزرگی در ایجاد کارت کاری شما ایفا می‌کنند، و به حوزه‌های دیگر مانند هویت سازی نیز کمک خواهند کرد. کارشناسان نوین قلم اماده ارائه خدمات مشاوره و انجام سفارشات شما هستند.سفارش طراحی کارت ویزیت با خدمات مشاوره ای رایگان.

چه چیزی یک کارت ویزیت را موثر می‌سازد؟

اساسا سه عنصر کلیدی وجود دارد: یک مفهوم، طراحی، و یک پیام، که همه آن‌ها با هم جمع می‌شوند تا چیزی ایجاد کنند که تاثیر ماندگاری بر جای می‌گذارد. اگر شما آماده اید که آن کارت ویزیت را بسازید، در چگونه یک کارت ویزیت طراحی کنیم: راهنمای کامل نحوه ایجاد آن را در کنار هم قرارداده ایم.

آیا کارت‌های ویزیت دو طرفه ایده خوبی هستند؟

یک کارت ویزیت با دو طرف می‌تواند بسیار موثر باشد. سرمایه‌گذاری شما روی کارت‌های ویزیت دو طرفه، میتواند بازده بهتری داشته باشد. یکی از بزرگ‌ترین دلایل استفاده از کارت‌های اعتباری چاپ سفارشی این است که کسب و کارتان را در بهترین نور ممکن نشان دهید و باعث شوید که مردم بخواهند از شرکت شما استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا