آموزش طراحیطراحی لوگو

ایده طراحی لوگو : یازده راه برای الهام گرفتن برای ساخت لوگوهای عالی

یازده راه برای پیدا کردن ایده های عالی برای طراحی لوگو

در این مقاله به راه های ایده گرفتن برای طراحی لوگو می پردازیم. چه شما نماینده یک برند باشید، چه طراح، باید بدانید که چرا پیدا کردن لوگوی مناسب مهم است؟

قبل از اینکه درباره ی ایده‌های لوگو صحبت کنیم، بیایید در مورد اهمیت خود لوگو صحبت کنیم. دانستن نقشی که یک لوگو در یک شرکت دارد ، به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

ایده طراحی لوگو

به طور کلی، لوگو دو هدف دارد:

  1. ایجاد یک نماد ماندگار در ذهن مشتری برای یک شرکت
  2. جلب توجه مشتری به صورت تصوری از هویت برند شرکت

جزییات در لوگو، هم بر ماندگاری برندتان و هم بازاریابی بر روی مشتریان هدف تاثیرگذار است. به طور معمول، شما می‌توانید جلوه‌های بصری یک لوگو را به سه قسمت تقسیم کنید: رنگ، شکل و تایپوگرافی. رنگ‌ها، شکل‌ها و سبک‌های نوشتاری احساسات مختلفی را به همراه دارند و انواع مختلفی از افراد را جذب می‌کنند که در مقاله ” چه چیزی باعث ایجاد یک لوگو خوب می شود ” به تفضیل بیان کردیم. اما در این بخش به بررسی ۱۱ راه برای پیدا کردن لوگو ایده آل برای شرکت می پردازیم این مقاله مناسب کسانی است که تاکنون لوگویی نداشته اند، جالب است بدانید که هرگونه تاخیر در ایجاد لوگو به تجارت شما آسیب می رساند. این راه ها شامل موارد زیر هستند:

۱. برند های بزرگ

برند های بزرگ بهترین طراحان (یا حداقل، گران‌ترین) طراحان را استخدام می‌کنند، به طوری که بیشتر مواقع، آن‌ها برخی از بهترین لوگوهای با کیفیت را در اختیار دارند. آن‌ها معمولا از روند تکاملی لوگو نیز آگاهی بیشتری دارند، بنابراین دیدن نحوه به روزرسانی آنها می تواند به مدرن کردن لوگو شما کمک کند. توجه خود را به لوگو های بزرگ معطوف کنید. نگران نباش، همه جا هستن. ببینید می توانید کدام قسمت ها را به خوبی کار کنید و جایی برای بهتر شدن وجود دارد.به هرنوع شباهت بین لوگوها، مانند اشکال و یا فونت ها توجه کنید، به خصوص اگر در صنعت رقبای شما هستند.

۲. بررسی لوگوهای نوین قلم

آیا می‌خواهید همه انواع لوگوهای اصلی را از متخصصان رده بالای طبقه بالا ببینید؟ با مشاهده نمونه کارهای ما طیف متنوعی از سبک‌های طراحی و تکنیک‌های طراحی را پیدا خواهید کرد. کافی است برای این کار فرم درخواست مشاوره رایگان ما را پر کنید.

۳. داستان برند خودتان

به هر حال، لوگو باید نشان تجاری شما را نشان دهد، بنابراین آیا لوگوی شما نباید بر پایه داستان برندتان طراحی شود؟ در مورد هویت برند خود فکر کنید و ببینید آیا داستان برندتان را به درستی نشان می‌دهد یا خیر. هویت برند خود کاوش کنید و لیستی از کلمات، ایده‌ها، رنگ‌ها و چیزهای دیگر تهیه کنید. از این موارد به عنوان پایه برای ساختن لوگو متناسب با برند خود استفاده کنید.

۴. رقبای شما

هیچ وقت نباید چشم از رقبای خود بردارید.

چه برای کاری که باید انجام دهید و چه برای کاری که نباید انجام دهید. به طور معمول، رقبای شما همان اهداف تجاری را دارند که شما دارید. بنابراین درلوگو های آنها بیشتر از همان عناصری که باید در نظر بگیرید استفاده شده است. برای مثال، نگاهی به شیوع رنگ آبی در آرم بانک بیندازید. آبی رنگ اعتماد است که همیشه اولویت بالایی برای یک شرکت است چرا که از مردم می‌خواهد که پولشان را به آن‌ها بدهند. گذشته از این ماجرا همواره ارزشش را دارد که لوگو های رقیب تان را چک کنید تا ببینید چطور می‌توانید به بهترین شکل در میان آن ها برجسته شوید. گاهی اوقات، رفتن در جهت مخالف، بهترین راه برای تولید کسب‌وکار است.

۵- رسانه های اجتماعی بهترین مکان برای گرفتن ایده طراحی لوگو

اگر به دنبال ایده های مختلفی در مورد هر موضوعی هستید, رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند. اینستاگرام و پینترست برای الهام گرفتن برای طراحی لوگو بهترین مکان هستند زیرا می توانید همزمان چندین نمونه لوگو را روی صفحه خود مشاهده کنید. این امر باعث می شود مرور و مقایسه آنها بسیار ساده تر شود.

لوگوی پینترست
پینترست

۶. Behance

Behance مانند یک سکوی رسانه‌ای اجتماعی برای هنرمندان و طراحان است و به شما اجازه می‌دهد که کار طراحان حرفه ای را در سبک‌های مختلف مرور کنید. Behance طیف گسترده ای از هنرهای تجسمی را در بر می گیرد آن ها را حوزه تجارت خود پیدا کنید

۷. جستجوی تصویر برای گرفتن ایده طراحی لوگو

لوگو ها واقعا تنها تصاویرند. اگر قبلاً صفات یا عناصر خاصی را با نام تجاری خود مشخص کرده اید ، آنها را در جستجوی تصویر Google ، Bing سرچ کنید. شما می توانید تقریباً هر چیزی را جستجو کنید ، از مفاهیم انتزاعی تا تصویر مورد نظرتان را پیدا کنید و در طراحی خود از آن الهام بگیربد.

۸. پرسه زدن در اطراف فروشگاه‌ها

گالری های الهام بخش “آفلاین” را فراموش نکنید: قفسه های فروشگاه.

هر جعبه یا کیف  نمونه ای از یک طراحی لوگو است و بهترین مکان برای دیدن همه آنها در کنار هم، فروشگاه است.

 

۹. دوستان، خانواده و همکاران

مطمئنا این اشخاص به شما کمک می‌کنند، اما نیازی نیست که حتما یک طراح حرفه‌ای باشید تا ایده‌های لوگوی خوب را جمع‌آوری کنید. شما می‌توانید بعدا برای اجرای ایده خود یک متخصص حرفه‌ای بیاورید. گاهی ایده لوگوی کامل از منابع به سختی بدست می‌آیند، به همین خاطر همواره شما می توانید از دوستان و خانواده و همکاران خود کمک بگیرید.

اگر آنها ایده های خوبی ندارند، چیزی از دست ندادید، اما اگر ایده ی خوبی داشته باشند، جستجوی شما بالاخره تمام می شود!

۱۰. موزه‌های هنری

اگرچه طراحی گرافیکی فقط چند قرن در بازاریابی استفاده شده است، اما اصول هنری که از آن ترسیم می شود ، تا زمانی که خود هنر بوده، وجود داشته است.

موزه های هنری برای الهام گرفتن طراحی لوگو
اصول هنری در طراحی لوگو

۱۱. ایده طراحی لوگو با استفاده از وبلاگ و مجله

آخرین مورد، وبلاگ ها و مجلات طراحی می دانند که الهام گرفتن برای طراحی آرم چقدر می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین آنها محتوای زیادی را به طور خاص در مورد نمونه های لوگو منتشر می کنند. به عنوان مثال به سایت نوین قلم نگاهی بیندازید. می توانید مقالاتی را برای ایده های طراحی لوگو محور پیدا کنید مانند :

لوگوهای رستوران
لوگوهای رنگارنگ
لوگوهای سالن مو و سبک
لوگو های لوکس
آرم های مدرن
و..
در نظر داشته باشید لوگوی خلاقانه همیشه با الهام از یک لوگو دیگر شروع می‌شود. اگر شما صاحب یک شرکت و یا برند هستید، کارهای خلاقانه مانند طراحی یک لوگو می‌تواند موجب تغییر غیر قابل وصفی در سرعت رشد کسب‌وکار شود.

بنابراین، تا جایی که می‌توانید به ایده‌های بزرگ فکر کنید، همچنین می توانید با یک طراح هم‌کاری کنید تا یک لوگوی عالی را که متناسب با برند شما است، طراحی کند. نوین قلم با سالها سابقه طراحی لوگو می تواند در این زمینه همراه شما باشد. برای ثبت سفارش طراحی لوگو کلیک کنید تا همکاران ما شما را برای رسیدن به اهدافتان و ایجاد یک برندینگ عالی کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا