آموزش طراحی

چگونه کاتالوگ حرفه ای طراحی کنیم؟

در این مقاله از سری مباحث آموزش طراحی، به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه کاتالوگ حرفه ای طراحی کنیم؟ طراحی خیره‌کننده، چیدمان شیک، تصاویر و سازماندهی جذاب از اجزای اصلی یک طراحی خوب کاتالوگ هستند. این واقعیت را هم اضافه کنید که صنایع مختلف معمولا به رویکردهای متفاوتی نیاز دارند: کاتالوگ فروشگاه‌های کالاهای ورزشی با جعبه‌های بزرگ با کاتالوگ سازنده‌ی ساعت‌های سفارشی بسیار متفاوت خواهد بود. قبل از شروع کار، این موضوع را در نظر داشته باشید که در دنیای طراحی کاتالوگ، نمی‌توان برای تمام کاتالوگ‌ها از یک روش یکسان استفاده کرد. پس شروع از کجاست؟ بیایید نگاهی به چند روش کلیدی برای اینکه چطوری کاتالوگ حرفه ای طراحی کنیم بیندازیم.

  1. طراحی مناسب برای مخاطبین

    عملکرد یک کاتالوگ متکی به فروش خوب آن است. کاتالوگ را به گونه‌ای طراحی کنید که مشتری مورد نظر شما را جذب کند. کاتالوگی که یک مخاطب جوان را هدف قرار می‌دهد با کاتالوگی که هدفش افراد بزرگ‌تر است، تفاوت اساسی دارد. اگر هدف شما مخاطبین مختلف است باید برای تطابق با سبک و خواسته‌های آنها، طراحی چندگانه انجام دهید.

    طراحي مناسب کاتالوگ براي مخاطبين

  2. اندازه و قالب

    فضای مورد نیاز را به محصولات خود اختصاص دهید. هنگام طراحی کاتالوگ، از اندازه‌ی کافی آن برای به نمایش گذاشتن تمامی محصولات و جلب توجه مشتریان به مهم‌ترین محصولات و خدمات، اطمینان حاصل کنید. تعداد صفحه، قالب و چگونگی تاثیر آن بر مشتری‌ها را در نظر بگیرید. برای مثال اگر در یک صنعت کوچک مانند ساعت‌سازی سفارشی یا عکاسی بسیار کوچکی مشغول هستید، با برجسته‌کردن کیفیت و منحصر به فرد بودن کار، خواستار صفحه‌بندی ساده با نمایش اقلام کمتری در هر صفحه خواهید بود.هم‌چنین، این نوع از مخاطب، احتمالا از کیفیت بالاتر کاغذ، کیفیت دقیق تصویر و اصالت رنگ هم بهره خواهد برد. از مشتریانتان می‌خواهید که روی صفحه‌ها وقت بگذارند و جزئیات و داستان کار شما را درک کنند. چاپگر مورد علاقه‌ی شما، مکان خوبی برای گرفتن مشاوره‌ی تخصصی است. در چاپ با هزینه‌ی کمتر، نمونه‌های چاپ‌شده، کمک و راهنمایی فنی درباره‌ی چگونگی دستیابی به بهترین قطعه‌ی چاپ‌شده را ارائه می‌دهیم.

    اندازه و قالب های متفاوت طراحی کاتالوگ

  3. استفاده از تصاویر با کیفیت

    تصاویر محصولات و خدمات شما، شالوده‌ی اصلی کاتالوگتان است. تصاویر مربوط به محصولات و خدمات ارزشمندتر، باید بزرگ‌تر از تصاویر مربوط به محصولات کم‌ارزش‌تر باشند. تصاویر زیبا، جذابیت محصولات شما را بیشتر کرده و بر میزان فروشتان می‌افزاید. برای چاپ تصاویر، از نور کافی و وضوح آنها مطمئن شوید. ما ۳۰۰ dpi به بالا را برای تمام تصاویر توصیه می‌کنیم.
    استفاده از تصاوير با کيفيت در طراحی کاتالوگ

  4. نتایج طراحی کاتالوگ خود را تحلیل کنید

    برای بررسی موشکافانه و ارزیابی چگونگی عملکرد کاتالوگ خود وقت بگذارید و پاسخ سوال‌های زیر را در نظر بگیرید:
    ·        کدام محصول فروش خوب داشت؟ کجای کاتالوگ قرار داشت؟
    ·        کدام محصولات ناموفق بودند؟ کجای کاتالوگ قرار داشتند؟
    ·        آیا ظاهر کلی کاتالوگ به فروش شما کمک کرد یا مانع آن شد؟
    ·        چه مدت طول کشید تا پس از انتشار کاتالوگ به فروش برسد؟
    ·        هم‌چنین، از فروشندگان درباره‌ی کارایی کاتالوگ سوال کنید و از مشتری‌ها بخواهید که بازخورد خودشان را به شما اطلاع دهند.
    همانطور که می‌بینید، کاتالوگ فرایندی وقت‌گیر است که نیاز به تعهد، صبر و آزمایش دارد. اگرچه تمام این‌ها ترسناک به‌نظر می‌رسند اما به محض اینکه کار خود را برنامه‌ریزی کردید می‌توانید بارها و بارها از آن استفاده کنید. ساختار صحیح کاتالوگ، به شما در مدیریت فروش و بازگرداندن چند باره‌ی مشتری‌ها کمک خواهد کرد.
    مقايسه کاتالوگ های طراحی شده

در این مقاله به بررسی اینکه چگونه کاتالوگ حرفه ای طراحی کنیم پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به یکی دیگر از مقالات ما در زمینه روش های طراحی کاتالوگ در سایت ویرگول مراجعه نمایید. طراحی کاتالوگ بدون تجربه طراحی کافی به این معنی است که شما برخی از جزئیاتی که تنها یک متخصص تشخیص می‌دهد را از دست بدهید. ممکن است بخواهید یک طراح کاتالوگ حرفه ای استخدام کنید. این امر این امکان را به شما می‌دهد که تعداد زیادی از مفاهیم طراحی کاتالوگ را توسط طراحان ماهر ببینید و مطمئنا کاتالوگ منحصر به فرد و خاصی را دریافت خواهید کرد. نوین قلم با سال ها تجربه در زمینه طراحی کاتالوگ می تواند شما را در راه هرچه بهتر دیده شدن کمک کند. برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره رایگان لطفا بر روی ”سفارش طراحی کاتالوگ حرفه ای” کلیک نمایید.

مقالات مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا