طراحی نمای ساختمان مسکونی ۵ طبقه

طراحی نمای ساختمان مسکونی ۵ طبقه به عنوان پوسته اصلی و پر بازدیدترین بخش ساختمان، از اهمیت زیادی برخوردار است. یک نمای خوب و با کیفیت می تواند اعتبار ساختمان را افزایش داده و قیمت متر مربع آن را نیز ارتقا دهد. این در حالیست که یک ساختمان با نمای روتین و بی کیفیت، ارزش خود را از دست داده و به سختی به فروش می رسد.

طراحی نمای ساختمان مسکونی 5 طبقه
طراحی نمای ساختمان مسکونی ۵ طبقه

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۵ دقیقه

اگر تصمیم دارید تا ساختمان ۵ طبقه مسکونی خود را به یک نمای زیبا و کاربردی مجهز کنید، لازم است تا در وهله اول در انتخاب متریال آن دقت کنید. با انتخاب صحیح متریال و ترکیب ماهرانه آن با رنگ، نمای ساختمان خود را به نقطه قوت طراحی و اجرا تبدیل می کنید. همچنین یک نمای شاخص به محله اضافه کرده و از این طریق کیفیت معماری منطقه را نیز بهبود می دهید.

متخصصان نوین قلم طراحی نمای ساختمان مسکونی ۵ طبقه را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نکات مهم در طراحی نمای ساختمان مسکونی ۵ طبقه

معمولاً ساختمان های بلند، شانس بیشتری برای جلب توجه پیدا می کنند. همین مسئله موجب شده تا طراحی نمای ساختمان ۵ طبقه به جهت بالا بودن سطح ارتفاع آن، با چالش های بسیاری همراه شود. برای اینکه در پروسه طراحی نمای ساختمان مسکونی موفق عمل کنید، لازم است تا رعایت چند نکته مهم را در دستورالعمل کار خود قرار دهید.

انتخاب صحیح رنگ، سبک و طرح

برای اینکه نمای ساختمان پنج طبقه زیبا به نظر برسد، لازم است در شکل کلی آن از یک طرح و سبک واحد استفاده کنید. همچنین ترکیب ماهرانه ای از متریال های موجود در هر سبک ایجاد کنید.

نمای ساختمان 5 طبقه به سبک رومی
نمای ساختمان ۵ طبقه به سبک رومی

ایجاد پیوستگی در نما

برای اینکه طراحی نمای ساختمان مسکونی یکپارچه و منسجم دیده شود، لازم است تا از یک طرح کلی و فرم مشخص، در بخش های مختلف آن استفاده کنید. انجام اینکار کمک می کند تا بیننده در هنگام تماشای نما با تنوعی از فرم و طرح مختلف که هر یک بیانگر یک مفهوم هستند، روبرو نشود.

ایجاد یک ریتم زیاد در طراحی نمای ساختمان ۵ طبقه

برای اینکه بیننده به راحتی نمای ساختمان را درک کند، لازم است تا از یک ریتم مشخص در بخش های مختلف آن استفاده کنید. می توان ریتم را با انتخاب یک متریال مشخص در قسمت تراس و یا ایجاد خطوط ثابت در بازشوها ایجاد کرد. هر قدر در ایجاد ریتم خلاقانه تر عمل کنید، کیفیت نمای ساختمان ۵ طبقه بهبود خواهد یافت.

بهره گیری از عناصر شاخص در نما

می توان با ایجاد برجستگی در بخشی از نما، آن را به یک عنصر شاخص تبدیل کرد. معمولاً در انتخاب سبک کلاسیک، سقف ساختمان را به شکل قوس دار طراحی می کنند تا این بخش را به نقطه تمرکز نما تبدیل کنند.

رعایت اصل نظم و سادگی

در طراحی نمای ساختمان مسکونی ۵ طبقه استفاده از اصل نظم و توازن، به ایجاد یک نمای لوکس و شیک کمک می کند. استفاده از عناصر مختلف به شکل نامنظم و پراکنده چشم بیننده را اذیت کرده و تشخیص ماهیت نما را برای او دشوار می سازد.

کاهش هزینه های اجرا با طراحی اصولی نما

۲۰ درصد تخفیف برای اولین سفارش

مطالب مرتبط با طراحی نمای ساختمان مسکونی ۵ طبقه

۷ روز هفته و ۲۴ ساعته باز می باشد

نوین قلم

ایران
تلفن: ۰۹۰۵۱۲۷۸۰۹۶
رایانشانی: novinghalam.com@gmail.com
دکمه بازگشت به بالا