آموزش طراحیطراحی لوگو

معروف ‌ترین لوگو های جهان

 بررسی معروف ترین لوگو های جهان

در این مقاله سعی داریم معروف ترین لوگو های جهان را به طور خلاصه برای شما شرح دهیم. همانطور که می دانید لوگوها و طراحی خلاقانه آنها نقشی مهم و اساسی در رشد و توسعه یک شرکت دارند، ما در مقاله ” معروف ترین لوگو های ایران” به بررسی مشهورترین لوگوهای ایرانی پرداختیم، با توجه به استقبال شما عزیزان این بار به معرفی معروف ترین لوگو های جهان خواهیم پرداخت.

امید است با مطالعه این دو مقاله انتخاب مناسب تر و روشن تری برای طراحی لوگو شرکت خود داشته باشید و ما نیز در انتخاب شما سهمی اندک ولی پررنگ داشته باشیم.

لوگو کوکاکولا

این نشان یکی از معروف ترین لوگوها در سطح جهان است که تقریبا همه مردم در طول شبانه روز با آن برخورد دارند. این آرم کوکاکولا توسط یک حسابدار به نام فرانک میسون رابینسون درسال ۱۸۸۶طراحی شده است. در واقع نام این نوشیدنی یعنی Coca-Cola هم از ترکیب نام دو ماده‌ی اصلی آن گرفته شده است که حرف K در کلمه‌ی Kola برای مقاصد تجاری به حرف C تغییر کرده است. فونت این لوگو بارها تغییر کرد‌. اما از سال۲۰۰۰ تا به امروز لوگوی موج دار سابق همچنان به عنوان لوگوی اصلی شناخته میشود‌

لوگوی کوکا کولا معروف ترین لوگوهای جهان
لوگوی کوکاکولا

لوگو نایک

این لوگو یکی از لوگوهای مشهور جهان به خصوص در بین ورزشکاران شناخته شده است و انتخاب بهترین ورزشکاران است. این نشان توسط کارولین دیویسون با شعار (Just Do It) «فقط انجام بده!»، طراحی شده است‌. لوگوی نایک، بیانگر حرکت و سرعت بوده و در اصل بدین منظور طراحی شده است. لوگوی اصلی  سال‌ها به رنگ قرمز و سفید بود که قرمز نماد عشق و لذت و سفید نماد کیفیت، اصالت و جذابیت است. بعدها شرکت نایک رنگ لوگو را تغییر داد تا براق، شفاف و درجه یک به نظر برسد.

لوگوی نایک معروف ترین لوگوهای جهان
لوگوی نایک

لوگو اپل

این آرام یکی از معروف‌ ترین لوگو ها در جهان در زمینه وسایل ارتباطی و الکترونیکی نظیر تلفن همراه، لپ تاپ و‌… می باشد. اولین لوگو اپل توسط رونالدوین طراحی شده است که شامل تصویری از نیوتن بود که زیر درخت سیب نشسته است. اما طرح راب جانوف جایگزین طرح اولیه شد که شامل یک سیب گاز زده رنگین کمانی بود. در آگوست ۱۹۹۷شرکت اپل به طور رسمی طرح رنگین‌کمانی را از لوگو خود حذف کرد و به جای آن از لوگو سیب گاز زده تک‌رنگ استفاده کرد. علت استفاده سیب گاز زده در این آرم به علت این بود که با گیلاس اشتباه گرفته نشود.

لوگوی اپل معروف ترین لوگوهای جهان
لوگوی اپل

لوگو ناسا

نشان ناسا یکی از شناخته‌ شده ترین و محبوب ترین لوگوهای دنیا محسوب میشود. این لوگو توسط یکی از کارمندان ناسا درسال ۱۹۵۹طراحی شده است. حالت دایره ای شکل لوگو نشانگر سیاره است، ستاره های ریزی که در زمینه لوگو دیده می شوند نماد فضا و کهکشان، علامت قرمز رنگ V شکل، نماد صنعت هواپیماسازی، سازه های فضایی و خط کروی شکل درون لوگو که دور نوشته ی ناسا قرار گرفته هم نماد سفرهای فضایی است.

لوگوی ناسا معروف ترین لوگوهای جهان
لوگوی ناسا

لوگو المپیک

یکی از لوگوهای که در سر تا سر دنیا بسیار مشهور شده است لوگو بازی‌های المپیک می‌باشد. این لوگو درسال۱۹۱۲توسط  پیردوکوبرتن به شکل پنج حلقه متصل به هم طراحی شده است. این حلقه نماد پنج قاره آفریقا، آمریکا، آسیا، اروپا و اقیانوسیه است و رنگ های بکار برده شده در حلقه ها نماد پرچم های تمام کشورهای شرکت‌کننده است‌.

لوگوی المپیک معروف ترین لوگوهای جهان
لوگوی المپیک

لوگو گوگل

این لوگو یکی از معروف‌ترین لوگوها و در عین حال ساده ترین لوگوها در بین برندها می باشد. نخستین کسی که لوگوی این شرکت را طراحی کرد، شخص سرگئی برین (Sergey Brin) بود که از نرم افزار Gimp برای طراحی لوگوی گوگل استفاده کرد. اما نسخۀ نهایی و ثابت گوگل را که امروزه همگی با آن آشنا هستند خانم روت کدار Ruth Kedar طراحی نمود. دراین لوگو‌ از پنج رنگ اصلی استفاده شده اما در حرف«L»به طور تصادفی از رنگ سبز استفاده شده است که نشان دهنده این است که گوگل به دور از قواعد و قوانین دست و پا گیر می باشد و خواسته است به نوعی در لوگوی خود نیز این موضوع را نشان دهد.

لوگوی گوگل معروف ترین لوگوهای جهان
لوگوی گوگل

لوگو مرسدس بنز

این نشان یکی از لوگو های معروف و شناخته شده در بین شرکت های خودروسازی می باشد‌. این لوگو در سال ۱۹۰۳طراحی گردید و طی دو دوره تغییراتی کرد. البته نشان فعلی که در آن حلقه ای ستاره سه پر را دربرگرفته در سال ۱۹۳۷طراحی شده است. ابتدا لوگو مرسدس شامل سه شاخه یا همان ستاره و فاقد حلقه دور آن بود. اما پس از ادغام مرسدس و بنز در دهه ۲۰ميلادي یک حلقه به دور ستاره نیز اضافه شد. که سه پر ستاره دراین آرم نماد زمین، دریا و آسمان است و نشان دهنده برتری موتورهای دایملر می‌باشد.

لوگوی مرسدس بنز معروف ترین لوگوهای جهان
لوگوی مرسدس بنز

لوگو مایکروسافت

این لوگو معروف ابتدا توسط بیل گیتس‌ و آلن  موسس شرکت مایکروسافت طراحی‌شده است و چندین بار تغییر کرده است. مایکروسافت از سال ۱۹۹۲از این لوگوی معروف استفاده کرده است اما اخیرا در سال ۲۰۱۲آن را به عنوان لوگوی رسمی کمپانی معرفی کرد. در این نشان از چهار مربع رنگی استفاده شده است که نماد ۴ محصول این کمپانی است. مربع قرمز نماد سرویس پاورپوینت، رنگ آبی نماد سرویس ورد، رنگ سبز نماد سرویس اکسل و رنگ زرد نماد زیبایی و چشم انداز برنامه های این شرکت است.

لوگوی مایکروسافت معروف ترین لوگوهای جهان
لوگوی مایکروسافت

سفارش طراحی لوگو

در این مقاله ۸ مورد از معروف‌ترین لوگوهای جهان را برای شما به طور مختصر شرح دادیم ‌. لوگو در پیشرفت و ماندگاری نام و نشان یک کمپانی و برند نقش بسزایی دارد و همانطور انتخاب یک شرکت مناسب و خلاق در جهت طراحی لوگو می‌تواند در مسیر رشد و توسعه شرکت سهم به خصوصی داشته باشد. ما در نوین قلم این مسیر توسعه و رشد را برای شما هموار کرده ایم و می توانید با مراجعه و اعتماد به شرکت نوین قلم با طراحی یک لوگو خلاقانه و منحصر به فرد در ذهن ها ماندگار شوید.

مقالات مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا