آموزش طراحیطراحی لوگو

۴ ویژگی مهم طراحی حرفه‌ ای لوگو

لوگو عالی و حرفه ای

ویژگی مهم طراحی حرفه ای لوگو

از جمله ویژگی های مهم طراحی حرفه ای لوگو میتوان به این موارد اشاره کرد: واضح است، ساده و به یاد ماندنی است و از طرح های بهم ریخته که در اینترنت وجود دارد کاملا متمایز است.

لوگوی شما چهره عمومی برند شما است. اما طراحی یک لوگوی موثر آسان نیست؛ به استراتژی خاصی نیاز  دارد.

خبر خوب:  اگر کارهای پس زمینه را انجام دهید ، بینش لازم را برای تهیه یک لوگو که جلوه ای ماندگار را ایجاد کند دارید. و این همان چیزیست که در یک لوگو نیاز داریم.

۱. طرحی که ماهیت برند شما را منتقل می‌کند

یک لوگو باید برداشتی فوری و صادقانه از فلسفه تجاری شما ارائه کند، و به این معنی باشد که چرا برند شما خاص است. لوگویی که براساس یک فلسفه معتبر شناخته شود معنی‌دار است و اعتماد به نفس را به مخاطبین خود القا می‌کند.

بنابراین قبل از اینکه به استخر طراحی لوگو بپرید، واقعا باید برند خود را بشناسید. اگر به خصوصیات و یا ارزش‌های برند  فکر نکرده‌اید، حالا زمان آن است. ایجاد یک هویت تجاری که مخاطبین شما می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند، یک مزیت مهم به شما می‌دهد که شما از طریق فرآیند طراحی لوگو، راه خود را طی می‌کنید.

طراحی برای انتقال ماهیت برند شما فراتر از شخصیت برند شما می‌رود. درک شما از مخاطب هدف شما باید به شدت بر رویکرد شما در طراحی لوگو تاثیر بگذارد.

برند سازی با لوگو

۲. انتخاب سبک مناسب

انواع لوگو

انتخاب سبک یکی از اولین تصمیمات طراحی لوگو است که باید در نظر بگیرید. این یک دویدن سریع در پنج نوع سبک لوگو است که به شما کمک می‌کند راه خود را پیدا کنید. انتخاب سبک مناسب نیازمند آشنایی بیشتر با اصول موثر در طراحی لوگو است. توضیحات بیشتر در مقاله ۵ اصل مهم در طراحی لوگو موثر قابل دسترس میباشد.

علائم کلمه

نماد سازی با حروف

علامت کلمه یک نشانه است که منحصرا از متن ساخته می‌شود – معمولا نام تجاری. علامت‌های کلمه می‌تواند انتخابی کامل برای کسب و کارها باشد. از آنجا که به رسمیت شناختن نام و آگاهی برای یک کسب‌وکار جدید حیاتی هستند، کل تمرکز کلمه علامت تجاری است و هیچ گونه حواس‌پرتی اضافی وجود ندارد. یک قلم و رنگ مناسب برای مطابقت با شخصیت برند انتخاب کنید.

علامت تجاری

اگر می‌توانید از طریق استفاده از یک تصویر یا نماد، برند خود را به تصویر بکشید، علامت برند می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. علامت‌های تجاری معمولا با سازمان‌های شناخته‌شده جهانی که به راحتی از طریق یک نماد به تنهایی شناسایی می‌شوند، مرتبط هستند. بسیاری از علامت‌های تجاری معروف امروز به عنوان علامت‌های ترکیبی شروع به کار کردند و ” توانایی خود برای رها کردن نام / متن را به دست آوردند.

علائم تجاری در لوگو

علائم ترکیبی

علائم ترکیبی انعطاف‌پذیری را برای هجی کردن نام شرکت و نیز گنجاندن یک تصویر یا نماد به شما نشان می‌دهد، و به شما این فرصت را می‌دهد که داستان خود را توضیح داده و برند خود را از هم جدا کنید. ۵۶ درصد از ۱۰۰ شرکت برتر جهان از علائم ترکیبی استفاده می‌کنند.

علائم تجاری در لوگو

نمادها

مثل علامت ترکیبی، هر دو متن و نماد یا نماد را در بر می‌گیرند، اما معمولا با طراحی متن درون نماد. نمادها بیشتر یک نشان یا یک مهر را شبیه‌سازی می‌کنند.

اگر شما تصمیم بگیرید که با یک لوگوی نشان تجاری کار کنید مطمئن شوید که به اندازه کافی متنوع است که وقتی برای استفاده کوچک‌تر مانند محصولات تبلیغاتی و یا تنظیمات پروفایل استفاده می‌شود به اندازه کافی شفاف و قابل‌مشاهده باشد.

لوگو ترکیبی

علائم حروف

کلمات نمادی در لوگو

مارک های انتخابی همچنین به عنوان آرم های اولیه یا مونوگرام شناخته می شوند ، مارک های انتخابی محبوب برای مارک هایی هستند که باید با استفاده از برخی از شکل های اختصاری ، نام شرکت طولانی را ساده کنند. از آنجایی که بیشترین تمرکز روی حروف یا حروف اولیه است ، نشانه های نامه اغلب از یک قلم تلطیف تر استفاده می کنند.

۳. نام تجاری شما

یک لوگو  قدرتمند داستانی کامل را با یک تصویر می گوید.

نام تجاری شما یک شناسه اصلی برند است و برای شروع ایجاد ارتباط با مخاطبان خود باید در طراحی لوگو شما گنجانده شود.

خطوط برچسب و آدرس شرکت یا اطلاعات تماس برخی از ویژگی هایی هستند که یک لوگو  نباید داشته باشد. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که این اطلاعات به عنوان یک عنصر جداگانه مناسب باشد ، اما یک طراحی آرم باید واضح ، ساده و جدا از متن غیر ضروری باشد.

نام تجاری و طراحی لوگو

۴. یک طرح رنگ مرتبط

رنگ مرتبط با کسب و کار

رنگ چیزهای زیادی در مورد برند شما می‌گوید. در حقیقت مطالعات نشان می‌دهند که میزان نشان تجاری تا ۸۰ % افزایش می‌یابد. ذهن انسان برای پاسخ به رنگ برنامه‌ریزی شده‌است. به دلیل توانایی رنگ برای تاثیر بر رفتار و احساسات، انتخاب رنگ باید به شدت تحت‌تاثیر اولویت‌های مخاطب هدف شما قرار گیرد. با درک کمی در مورد روان‌شناسی رنگ و نحوه انتخاب رنگ‌های لوگوی راست، می‌توانید برخی از ویژگی‌های کلیدی برند خود را مشخص کرده و با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنید.

یک لوگو کارآمد باید از طرحی برخوردار باشد که شخصیت برند شما ، انتخاب سبک متناسب با هویت شما ، نام تجاری شما و یک انتخاب رنگی مناسب را داشته باشد. قرار دادن زمان و استراتژی لازم در این تصمیمات در طولانی مدت برگشته خواهد شد ، باعث می شود که برند شما مورد توجه افراد مناسب قرار بگیرد و جلوه ای ماندگار ایجاد کند.

به ایده های بیشتری نیاز دارید؟ برای یافتن ایده های جدید از مقاله ایده طراحی لوگو : یازده راه برای الهام گرفتن برای ساخت لوگوهای عالی ما دیدن کنید.

سوالات متداول

۵ اصل طراحی لوگوی موثر چیست؟

ایده کلی یک لوگو، برقراری ارتباط با بیننده و ایجاد چیزی است که طنین‌انداز شود و به یاد ماندنی باشد. در مقاله ۵ اصل مهم در طراحی لوگو موثر توضیحات لازم قرار گرفته است.

قاعده طلایی طرح لوگو چیست؟

برای آن‌هایی که با نسبت طلایی آشنا نیستند، ساده است: تقسیم یک خط به دو بخش، a و b. نسبت بخش طولانی‌تر a به بخش کوتاه‌تر ۲ باید مشابه نسبت خط اصلی (a + b)به بخش طولانی‌تر باشد. این نقطه تقسیم منحصر به فرد “نسبت طلایی” است. برای مطالعه بیشتر مقاله چه چیزی باعث ایجاد یک لوگو خوب می شود؟ توضیحات کاملی ارائه داده است.

قبل از طراحی یک لوگو به چه چیزی نیاز دارم؟

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید تحقیق و تجزیه و تحلیل را با نبوغ خلاق ترکیب کنید تا یک طراحی لوگوی برجسته را ایجاد کنید. در مقاله فرایند طراحی لوگو: راهنمایی برای توسعه حرفه ای لوگو ، ۷ مرحله اساسی برای توسعه لوگو ارائه شده است.

چگونه بهترین لوگو ساز را انتخاب کنیم؟

زمانی که بهترین لوگو ساز را برای نیازهای خود انتخاب می‌کنید، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در این مقاله چگونه بهترین لوگو ساز را انتخاب کنیم؟ به این موارد پرداخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا